Przewodnik The Sims 4: Budowanie ? CZ. 1

Jeżeli jesteś fanem gier z serii The Sims, lecz z jakiegoś powodu unikałeś budowania, to nadszedł najwyższy czas, by to zmienić! The Sims 4 oferuje wiele nowych i ekscytujących sposobów na wyrażenie swojej kreatywności, dzięki innowacyjnym narzędziom w trybie budowania. Zajęcie to nigdy nie było tak szybkie, łatwe i… zabawne.

Ten przewodnik pokaże Ci wszystko, co powinieneś wiedzieć, rozpoczynając swoją przygodę z budowaniem. Znajdziesz tu wiele wskazówek, dzięki którym unikniesz denerwujących sytuacji i staniesz się bardziej pewnym siebie budowniczym. Opisujemy tu wszystko, począwszy od fundamentów aż po dachy wraz z mnóstwem zdjęć i przykładów, aby przedstawić Ci różnorodne możliwości.

[su_button url=”https://sims.arhn.eu/?p=20679″ target=”blank” style=”bubbles” background=”#2d87ef” size=”6″ wide=”yes” center=”yes” radius=”0″ icon_color=”#ee0fea”]Przeczytaj pierwszą część![/su_button]

[su_button url=”https://sims.arhn.eu/?p=21010″ target=”blank” style=”bubbles” background=”#2d87ef” size=”6″ wide=”yes” center=”yes” radius=”0″ icon_color=”#ee0fea”]Przeczytaj drugą część![/su_button]


Tryb budowania – część pierwsza
Pierwsze kroki

Nie musisz już być na danej parceli, aby przejść do trybu budowania. Nawet z widoku mapy (tryb zarządzania światami) wystarczy kliknąć dowolną parcelę i wybrać ikonę narzędzi. Natychmiast zostaniesz przeniesiony do trybu budowania na tej parceli.

A co w tym jest najlepsze? Wybrana parcela nie musi należeć do Twojej aktywnej rodziny. Możesz odwiedzić jakąkolwiek parcelę, kiedykolwiek masz na to ochotę. Już nie trzeba eksmitować rodziny, aby wprowadzić w ich domu zmiany. Nie ma znaczenia, czy parcela jest zajęta – każda może być zmieniona lub zmodyfikowana niezależnie od jej statusu zamieszkania.

Kilka rzeczy do zapamiętania:

[su_note note_color=”#149ad4″ text_color=”#ffffff” radius=”0″]

  • Aktywna parcela to ta, na której obecnie się znajdujesz. Kiedy jednak włączysz daną parcelę w trybie życia, stanie się ona Twoją graną rodziną.
     
  • Jakiekolwiek zmiany dokonane w domu granej rodziny (oznaczonej białym kryształkiem na zielonym tle nad domem w widoku mapy) odbiją się na funduszach tej rodziny.
     
  • Jakiekolwiek zmiany dokonane w niezamieszkanym domu nie są ograniczone pod względem funduszy. Należy jednak pamiętać, że Sim, którego będziemy chcieli tam wprowadzić, będzie musiał mieć odpowiednią ilość pieniędzy, aby ten dom kupić.
     
  • Jakiekolwiek zmiany dokonane w lokalu/parceli publicznej są nieograniczone i nic nie kosztują.
     
  • Zmiany dokonane w domu niegranej rodziny (oznaczonej białym kryształkiem na szarym tle nad domem w widoku mapy) nie wpłyną na fundusze tej rodziny, jeśli wejdziesz w tryb budowania z widoku mapy. Gdy jednak klikniesz przycisk „Graj”, to wejdziesz w tryb życia tej rodziny i stanie się ona Twoją graną rodziną.[/su_note]

Zmiany wprowadzone w trybie budowania na terenie domu granej przez Ciebie rodziny wpłyną na fundusze tej rodziny. Co ciekawe, w przypadku niegranych rodzin, jeśli wejdziesz w tryb budowania bezpośrednio z widoku mapy, to możesz dokonać dowolnych zmian i nie odbiją się one na funduszach tej rodziny.

A może w ogóle nie chcesz się przejmować kosztami? Zatem skorzystaj z kodu Free Real Estate. Będąc w trybie widoku mapy wraz z wybranym Simem, wciśnij kombinację klawiszy Ctrl + Shift + C, aby otworzyć okno kodów. W niej wpisz „freerealestate on” i wciśnij Enter. Zauważysz wtedy, że granice wszystkich parceli mieszkalnych są koloru zielonego, co oznacza, że Twój Sim może się do nich wprowadzić.

Aby przejść do trybu budowania, gdy znajdujesz się na aktywnej parceli, kliknij symbol narzędzi w prawym górnym rogu.

Pasek narzędzi

Gdy znajdziesz się w trybie budowania, zauważysz pasek narzędzi u góry ekranu. Tymi narzędziami są (zaczynając od lewej):

  • Narzędzie wyboru: Służy do wybierania obiektów i elementów architektonicznych.
  • Zakraplacz: Służy do kopiowania obiektu. Na chwilę obecną niektóre obiekty, jak pokoje czy dachy nie mogą być sklonowane za pomocą zakraplacza.
  • Młotek: Służy do usuwana elementu architektonicznego lub obiektu. Wszystkie rzeczy podświetlone na żółto zostaną usunięte. Aby usunąć kilka rzeczy naraz, kliknij obiekt i przesuń kursor myszy na pozostałe obiekty, których pragniesz się pozbyć. Pamiętaj, że jeśli przypadkiem usuniesz coś, co chciałeś zachować, możesz kliknąć przycisk „Cofnij”. Możesz też pozbyć się danego obiektu, klikając go (z aktywnym narzędziem wyboru) i wciskając klawisz Delete na klawiaturze.
  • Narzędzie projektowania: Po wybraniu tego narzędzia, kliknij dany obiekt lub element architektoniczny, a zobaczysz wszystkie dostępne dla niego opcje kolorystyczne. Zmień kolor obiektu, wybierając odpowiednią opcję z palety. Pamiętaj jednak, że narzędzie projektowania nie działa na wszystkich obiektach.
  • Cofnij: Użyj tego, aby cofnąć ostatnią czynność.
  • Powtórz: Użyj tego, aby powtórzyć cofnięte uprzednio czynności.
  • Panel informacji o parceli: Otwiera podmenu. (więcej informacji w dalszej sekcji przewodnika)
  • Zapisz w Mojej bibliotece: Ten przycisk umieszcza daną parcelę bądź pokój w Twojej bibliotece, abyś mógł z nich później skorzystać lub też umieścić w Galerii. Aby zapisać pokój, najpierw musisz wybrać (kliknąć) go w trybie budowania. Gdy zobaczysz, że pokój jest podświetlony, wciśnij „Zapisz w Mojej bibliotece”, a następnie wybierz opcję „Zapisz pokój”. Możesz wykorzystać tę opcję, aby sprawdzić, jak Twoja parcela (lub pokój) będzie się prezentować, jeśli postanowisz umieścić ją w Galerii. W tym celu nie musisz niczego zapisywać.


  • Przenieś dom: Ta opcja pozwoli Ci zmienić położenie domu na parceli. Najpierw wybierz przycisk narzędzia, a później kliknij dom. Zauważysz białe linie, wyznaczające jego krawędzie, oraz przyciski przesuwania.


Używaj strzałek, aby obracać dom o 90 stopni w lewo lub w prawo. Kliknij środkowy przycisk, aby „podnieść” budynek i swobodnie go przesuwać. W ten sposób możesz go przestawić w dowolne miejsce na terenie parceli. Zauważysz zielony kontur na ziemi, który służy do pokazania, gdzie budynek się pojawi. Jeśli kontur zrobi się czerwony, będziesz wiedział, że w danym miejscu konstrukcja nie może zostać postawiona.

Rzeczy, o których należy pamiętać podczas przenoszenia domu:

[su_note note_color=”#149ad4″ text_color=”#ffffff” radius=”0″]

  • Przenosząc budynek, nie przenosimy obiektów ogrodowych ani płotów… zatem zaoszczędź sobie problemów i upewnij się, że dom znajduje się we właściwym miejscu, zanim zaczniesz zajmować się jego otoczeniem.
     
  • Sprawdź położenie domu, klikając „Zapisz w Mojej bibliotece” i przyglądając się wygenerowanemu obrazkowi. Jeśli nie pokazuje on całego frontu domu, być może zechcesz przesunąć budynek o kilka kratek do tyłu. Jeśli planujesz przyozdobić teren przed domem, czy będzie on widoczny na zdjęciu? Jeśli nie, to dobry moment, aby zmienić nieco położenie obiektów. [/su_note]
  • Przełącznik Dzień/Noc: Ten przycisk zmienia porę dnia, abyś mógł zobaczyć, jak wygląda Twój dom w różnym oświetleniu. Jeśli przejdziesz do trybu budowania, gdy dla Twojego Sima nastał wieczór, możesz zmienić porę na ranek, aby widzieć, co robisz. Możesz również przełączyć porę na wieczór bądź noc, aby sprawdzić, gdzie będziesz potrzebował oświetlenia zewnętrznego.

[su_note note_color=”#149ad4″ text_color=”#ffffff” radius=”0″]PODPOWIEDŹ: Zapisując swoją parcelę, zwróć uwagę na to, jaką masz wyznaczoną porę dnia, ponieważ będzie ona ukazana na zdjęciu w Galerii. Niekiedy ujęcie zrobione nocą będzie robiło wrażenie, lecz czasem może ukryć ciekawe szczegóły domu. Warto zatem sprawdzić, jak Twoja parcela prezentuje się o różnych porach dnia i wybrać tę, podczas której budynek wygląda najciekawiej. [/su_note]

Panel informacji o parceli

  • Typ parceli: W tym miejscu możesz zdecydować, czy Twoja parcela ma być parcelą mieszkalną (miejscem, w którym żyją Simowie), czy też lokalem (miejscem, które Simowie odwiedzają). Gdy przełączasz typ parceli na jeden z lokali, pojawia się pasek postępu. Można go uznać za pewnego rodzaju „listę zakupów”, gdyż ukazuje wszystkie obiekty, jakie są wymagane, by dana parcela funkcjonowała jako typ lokalu, który wybrałeś. Możesz dodać także inne obiekty, lecz te z listy koniecznie muszą się pojawić.

Dodając wymagane obiekty, zauważysz, że są one odhaczane na liście, dzięki czemu bardzo łatwo można śledzić swój postęp. Lokale nie mają żadnych ograniczeń finansowych, zatem możesz budować najrozmaitsze budowle bez obaw o koszta.

[su_note note_color=”#149ad4″ text_color=”#ffffff” radius=”0″]PODPOWIEDŹ: Simowie o ograniczonym dochodzie często nie mogą sobie pozwolić na droższe obiekty, podnoszące poziom umiejętności – warto więc rozważyć umieszczenie takich obiektów na terenie lokali.[/su_note]

[su_note note_color=”#149ad4″ text_color=”#ffffff” radius=”0″]PODPOWIEDŹ: Masz pomysł na lokal, który nie znajduje się na liście? Wybierz typ Nieokreślony. Dla tego typu parceli nie ma żadnych wymagań, więc nie pojawia się lista zakupów, a Simowie i tak będą odwiedzać tę parcelę. (Uwaga! Na chwilę obecną stosowanie parceli Nieokreślonej może powodować pewne błędy. Być może na razie lepiej będzie unikać tej kategorii.)[/su_note]

Simowie lubią odwiedzać lokale, więc upewnij się, że w Twoim budynku znajduje się sporo miejsca dla większej grupy. Pozostaw puste przestrzenie, w których Simowie będą mogli się gromadzić i swobodnie poruszać. Zanim udostępnisz lokal w Galerii, przetestuj go, wysyłając do niego grupę Simów, aby wyłapać możliwe problemy.

  • Nazwa parceli: W tym miejscu możesz nadać parceli nazwę.
  • Liczba sypialni i łazienek: Jeśli planujesz udostępnić swój dom w Galerii, ważne jest, abyś sprecyzował liczbę sypialni i łazienek, zanim zapiszesz parcelę w swojej bibliotece. Gdy załadujesz dom ze swojej biblioteki, nie będziesz już miał możliwości zmiany tych liczb.
  • Wartość: Wskazuje wartość danej parceli.
  • Zniweluj działkę: Jeśli chcesz całkowicie wyczyścić parcelę, na której pracujesz, kliknij przycisk niwelowania działki. Upewnij się jednak, że właśnie tego chcesz. W przeciwieństwie do innych narzędzi, czynności zniwelowania działki nie ta się cofnąć.
Przyciski nawigacji

  • Tryb budowania/tryb życia: Jeśli pragniesz wprowadzić zmiany na aktywnej parceli bez opuszczania jej, kliknij ten przycisk, aby przejść do trybu budowania.
  • Galeria: Kliknij ten przycisk, aby otworzyć Galerię. Pamiętaj, że w każdym momencie możesz wymienić swoją aktywną parcelę na coś nowego… bez eksmitowania Simów.
  • Piętro w górę/w dół: Zmień obecny widok na inne piętro.
  • Widok ścian: Pozwala przełączać między ścianami opuszczonymi, przekrojem ścian i ścianami podniesionymi.

[su_note note_color=”#149ad4″ text_color=”#ffffff” radius=”0″]PODPOWIEDŹ: Jeśli planujesz udostępnić swoją parcelę w Galerii, włącz widok ścian podniesionych i upewnij się, że nie ma ścian, których zapomniałeś pomalować czy też źle położonych obiektów wokół domu.[/su_note]

  • Sterowanie kamerą: Wszystko, czego potrzebujesz, aby dostosować kąt kamery, robić zdjęcia i nagrywać filmy.


  • Tablica powiadomień: Wszelkie powiadomienia, dotyczące Twoich Simów pojawią się w tym miejscu.
  • Menu opcji: Po kliknięciu tego przycisku będziesz mógł między innymi zapisać swoją grę, wyjść z gry, otworzyć opcje gry, przejść do trybu zarządzania światami i sprawdzić swoje osiągnięcia.

Skróty klawiszowe

Poniżej znajduje się lista skrótów klawiszowych, jakich można użyć w trybie budowania.

  • Umieszczanie obiektów

    • Obróć wybrany obiekt, dach (i wszystko inne, co można obrócić): , lub .
    • Przesuń wybrany obiekt na inne możliwe miejsce na powierzchni: M
    • Skopiuj wybrany obiekt: Shift
    • Przenieś wybrany obiekt do wyposażenia rodziny: Backspace
    • Usuń wybrany obiekt: Delete
    • Cofnij: Ctrl + Z
    • Powtórz: Ctrl + Y
  • Narzędzia

    • Zakraplacz: E
    • Narzędzie wyboru: H (lub Esc, jeśli wybrane jest inne narzędzie)
    • Młotek: K
    • Narzędzie projektowania: R
    • Narzędzie ścian: B
    • Przełącznik dzień/noc: L
    • Umieszczanie poza siatką/obracanie o dowolny kąt wybranego obiektu: Alt
    • Włączenie/wyłączenie siatki: G
    • Przełączanie między ½ kratki a ¼ kratki dla umieszczania obiektu: F5
    • Zamalowanie jednej sekcji ściany w pokoju: Alt
    • Zamalowanie wszystkich ścian/podłóg w pokoju: Shift
    • Przełączanie między całą kratką a ¼ kratki podczas pokrywania podłogi: Ctrl + F
    • Zmniejszanie wielkości pędzla malowania terenu (z włączonym katalogiem Pokrycia terenu): [
    • Zwiększanie wielkości pędzla malowania terenu (z włączonym katalogiem Pokrycia terenu): ]
    • Przesunięcie suwaka dostosowania miękkości pędzla w lewo (z włączonym katalogiem Pokrycia terenu): ;
    • Przesunięcie suwaka dostosowania miękkości pędzla w prawo (z włączonym katalogiem Pokrycia terenu):
    • Przełączanie między narzędziem malowania a narzędziem usuwania (z włączonym katalogiem Pokrycia terenu): Ctrl
    • Narzędzie przenoszenia domu: U
    • Włączanie/wyłączanie nagrywania filmu: V
    • Zrobienie zdjęcia: C
  • Kamera

    • Widok z lotu ptaka: T
    • Piętro w górę: Page Up
    • Piętro w dół: Page Down
    • Podniesienie ścian: Home
    • Obniżenie ścian: End

[su_note note_color=”#149ad4″ text_color=”#ffffff” radius=”0″]PODPOWIEDŹ: Nie możesz znaleźć odpowiedniego dywanu w katalogu? Mieszając różne kolory podłogi i wykorzystując opcję położenia jej na ¼ kratki, możesz stworzyć swój własny wzór podłogi! Spróbuj poeksperymentować z innymi rodzajami podłóg, aby pomieszczenia były jeszcze bardziej interesujące.[/su_note]

Różności

Artykuł został przetłumaczony przez Shante. Tłumaczenie powstało na licencji SimsVIP. Kopiowanie i powielanie jest zabronione. Tylko DOTsim posiada licencję na tłumaczenie poradników stworzonych przez SimsVIP.

Zareaguj na nowinkę!
+1
1
+1
1
+1
1
+1
1
+1
12
+1
1

19 KOMENTARZE

    • Na podstawy budowania nigdy nie jest za późno. 🙂 Poza tym, od czegoś trzeba zacząć pisanie o budowaniu. Ciasta raczej nie piecze się od wkładania masy do piekarnika, co nie? 😉

        • To wspólna praca między Karolem a mną. 😀 Ja wzięłam na barki tłumaczenie tego gigantycznego przewodnika od SimsVIP (dlatego pojawi się w kilku częściach), a Karol tworzy do niego piękne screeny. ?

        • Tak, tak wiem i bardzo doceniam to co robicie dla nas, bo przecież robicie to dla nas…fanów gry oraz DOTki 😎 i wyobrażam sobie, że tłumaczenie tego było bardzo mozolnym i czasochłonnym zajęciem ale ty zawsze byłaś dobra w te klocki. Razem tworzycie świetny TEAM…oby tak dalej :heart:

  1. Bardzo fajnie, bo właśnie zastanawiałem się jak ustawić dywan poza siatką ^^

    Karol, kiedy orientacyjnie pojawi się Ucieczka w Plener na DOTsim, bo nie mogę się doczekać, możliwe że w ten weekend ? 😀

  2. Jak już będzie w całości, powinniście go wydać w formie PDF. Albo zrobić jeden dział z całym spisem treści. 😀 Bo będzie tego mnóstwo.

    I podziwiam, że Wam się chce. 😀

  3. Witam mam pytanie jak mam obracać w simsach 4 dom dookoła mogę tylko widziec z jednej strony mam laptopa i używam touch pada więc nie wiem jak to zrobić tak żebym mogła widzieć wszystko jak w sims 2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories