Cześć! Ja jestem Mateusz "Matt" i możecie mnie kojarzyć z galerii The Sims 4 jako CrazySimMatt. Na DOTsim będę pisać dla Was poradniki z cyklu "Budujemy". Uwielbiam budowanie i dekorowanie wnętrz za pomocą różnych kodów, bo dzięki nim można zrobić bardzo oryginalne rzeczy nie używając modyfikacji! Dzisiaj będę pokazywać sztuczki jak sprawić, żeby dom Waszych Simów miał dekoracje jedyne w swoim rodzaju, pamiętając też o tym, aby było to funkcjonalne. No to do roboty! 🙂
•MOOćka czyni cuda!• |
Jednym z podstawowych kodów jaki używają budowniczy jest kod bb.moveobjects, pieszczotliwie nazywany "MOO". Żeby go włączyć musimy wejść w tryb budowania i na klawiaturze wbić CTRL+Shift+C, następnie w białe pole wpisać należy właśnie słowo bb.moveobjects i enter!
Od tej pory możemy stawiać i łączyć obiekty tak jak nam się tylko zamarzy!
•Sposób na leniuchowanie• |
No dobra, w czwórce wszystkim pewnie brakuje leżaków, prawda? W prosty i szybki sposób, łatwo można je sobie zrobić samemu z pomocą powyższego kodu. Wybieramy z katalogu jakiś fotel i leżankę, następnie łączymy je ze sobą i w taki oto sposób mamy leżak. Na tak wykonanym leżaku nasz Sim może uciąć sobie drzemkę albo np. czytać książkę, więc jest nie tylko dobrą ozdobą, ale i spełnia parę przydatnych funkcji! Jak to wykonać najprościej pokazuje powyższy obrazek.
Następnym ciekawym meblem jaki możemy sobie zrobić łącząc fotele jest narożnik. Wystarczy układać fotele zaraz obok siebie od rogu ściany. Do zrobienia takiego narożnika najlepiej nadają się fotele o nazwie: Nowoczesne krzesło "Luksus" z katalogu "Salon". Dwa fotele w rogu nakładamy na siebie i przekręcamy tak, aby oparcia były przy ścianach. Po obydwu stronach zaczynamy dokładać resztę naszych foteli.
Parę kliknięć i nasz narożnik jest gotowy! Można go sobie ustawić gdzie tylko chcemy np. w kuchni, salonie albo ogrodzie. Na dwóch fotelach w samym rogu niestety nasze Simy nie usiądą, ale na pozostałych już mogą siedzieć i to tuż obok siebie!
•Nieograniczone możliwości• |
Przy włączonym kodzie "MOO", można również unosić obiekty. Trzeba wcisnąć i trzymać przycisk CTRL i klikać liczbę 9 tyle razy ile potrzeba, aby ustawić dany obiekt w pożądanym miejscu. Weźmy z katalogu "łazienka" obiekt o nazwie "Pusty stojak na ręczniki", jako że nie prezentuje się on zbyt ładnie będąc pustym, to postawimy na nim parę ozdób w zaprezentowany wcześniej sposób:
Tak nasze świeczki wylądowały na górze półki, jeżeli powędrujecie swoim obiektem za wysoko to nic, bo można go też zniżyć wciskając CTRL ale z liczbą 0.
I tak właśnie uzyskaliśmy pełne szpargałów półeczki, z tym rozwiązaniem już nigdy nie będą one takie puste, a i nasi Simowie będą mieć lepszy nastrój!
•Zimny ogień• |
W The Sims 4 są dostępne 3 kominki, zapewne niektórym już się one znudziły i chcielibyście mieć coś oryginalniejszego. Też jest na to sposób! Do zbudowania naszego nietypowego kominka użyjemy 4 obiektów, będą to:
- Okap kuchenny
- Postument sklepowy z dodatku "Witaj w pracy",
- Mała lampka biurkowa
- Kryształ z katalogu DEBUG "Topaz pomarańczowy".
Katalog DEBUG uzyskamy wpisując kod bb.showhiddenobjects, potem w polu "Szukaj" piszemy słowo DEBUG i pokażą się nam wszystkie odblokowane dodatkowe obiekty z gry. Nasz kod "MOO" też musi być włączony, bo będzie potrzebny do ustawiania naszych rzeczy, pamiętajcie o tym. Mamy więc nasz diamencik, teraz jeszcze tylko wystarczy wejść w tryb życia i klikając na lampkę ustawiamy jej kolor na pomarańczowy albo czerwony (chociaż nie jest to konieczne).
Wystarczy jeszcze ustawić diamencik w miejsce lampki, powiększyć jeden raz wciskając Shift + ] i mamy nasz "inny" niż wszystkie kominek z ogniem który nie wywoła pożaru! Warto dodać jeszcze, że nasz diamencik "Topaz pomarańczowy", daje możliwość włączenia pobudzającej aury emocjonalnej i ładnie prezentuje się jako sztuczny ogień w kominku.
Mam nadzieję że wskazówki były przydatne, a jak zrobicie swoje dekoracje, zależy tylko od Was! To była tylko krótka prezentacja, jak w szybki sposób można uzyskać zupełnie inne obiekty, nie używając modyfikacji!
Teraz jak już trochę popracowaliśmy, to należy się nam odpoczynek, a co tam! Do zobaczenia za tydzień! 🙂
Bardzo fajny poradnik, na pewno wykorzystam sposób z nowoczesnym kominkiem i z półkami w łazience 🙂
Naprawdę świetny nowy dział! Gratulacje Matt! 🙂
Ja także uwielbiam dekorowac i budować domy i tak samo używam tych kodów^^ fajnie że taka seria została stworzona, bo dzięki niej inni zobaczą, że można zrobić unikalny dom bez modów czy CC ? wszystko przyjemnie się czyta i jest zrozumiałe, gratki dla autora?
Cieszę się, że lubicie nasz nowy rozkład. 🙂
Również jestem mile zaskoczony, że dział się spodobał! Dzięki wielkie!!! 🙂
Nie miałam pojęcia o możliwości podnoszenia obiektów! 😀 Świetny poradnik, masz doskonałe pomysły i bogatą wyobraźnię. 🙂 Poza tym „MOOćka” bardzo mnie rozśmieszyła, a mam dziś naprawdę zły humor. 😀
Od dzisiaj na 'moveobjects’ mówię 'MOOćka’ 😀
Ja już chyba też nie będę potrafiła inaczej o tym kodzie powiedzieć. 😉
Ja również nie wiedziałam, że można było podnosić obiekty i czasem mnie to denerwowało, że nie mogę mieć czegoś na półce.
Bardzo przydatny poradnik, szczególnie to podnoszenie obiektów! 😀
I ten nowy dział będzie mnie interesował najbardziej! 😀 Nie wiedziałem, że przy pomocy kodzie „MOO” można podnosić rzeczy… genialne! Człowiek gra już w tą 'czwórkę’ od premiery i może dowiedzieć się czegoś nowego, dlatego tym bardziej będę niecierpliwie czekał na ten dział 🙂
Dokładnie! 🙂 Wydaje Ci się, że wszystko o grze wiesz, a tu proszę jakie smaczki. 😉
Może w końcu zacznę coś budować xD
Wow, myślałem, że ten dział mnie niczym nie zaskoczy, ale muszę przyznać, że o podnoszeniu obiektów nie wiedziałem. Bardzo pożyteczne i jeszcze dzisiaj wypróbuję. Gratulacje dla autora 😀
Czytając to myślałem, że będzie też coś napisane o SHIFT+[, albo SHIFT+]. Szkoda, chętnie bym zobaczył jakiś pomysł z wykorzystaniem tego. Ale i tak plus za podnoszenie przedmiotów, przyda się 😀
Przy kominku jest informacja o powiększaniu obiektów. 😉
Nie zauważyłem. Cóż, być może już jestem tak do tego przyzwyczajony, że to nie robi na mnie wrażenia 😀
Przy kominku został on wykorzystany jak Karol powiedział, ale i na ten temat też będą jeszcze poradniki! 😉
Super! Zaraz zagram w Simsy i wypróbuję kody! Bardzo dziękuję Matt 🙂
Świetnie !
Kocham Cię za ten poradnik. <3 Dzięki niemu poznałam przydatne triki podczas budowania, na pewno mi się przydadzą, dziękuję! 😀
Kocham budowanie w Sims 4, ale o większości tych trików nie wiedziałam 😉 Świetny poradnik!
Superos! Jakby się skończyły pomysły na temat to proponuję poradnik dla takich jak ja, co nie lubią i nie potrafią budować – jak szybko i bezboleśnie postawić swoim simom dom, który nie będzie wyglądał jak obora i który łatwo będzie można rozbudowywać w trakcie gry, żeby nie wyglądał jak duża obora. 🙂
Z tego co słyszałem, za tydzień będziemy zajmować się ogrodami. 😀
ooo to świetnie! ogrody są super!
Czyli u mnie niewykarczowane krzaczory wokół obory 😀
Przynajmniej jak będziesz miał Spotkajmy Się to te krzaczory jakoś wykorzystasz 😛
Bardzo fajne pomysły. Na pewno wykorzystam.
Brawo Matt!
Buduje już od dawna w The Sims i w The Sims 4 brakuje mi trochę funkcji niestety ale nie jest źle!
Kocham budować. Jest jeszcze wiele kodów których używam ^^ Te są takimi podstawowymi dla początkujących i zaczynających przygodę z budowaniem. Jak na razie najlepiej i najbardziej funkcjonalnie buduje się w The Sims 3.
Jeszcze raz gratuluje świetnego posta z cyklu ,,Budujemy,, bo jest to najważniejszy i najciekawszy cykl dla mnie! (y)
Już myślałem że na czym innym będzie polegać ta seria… nie gram na kodach, nie skorzystam..
to nie chodzi tylko o kody. Na pewno będzie dużo rzeczy bez kodów.
Kody są dla mnie najważniejsze ale nie lubię też tak łączyć obiektów jak w tym poście zazwyczaj. Nie będzie tak zawsze! nie szlej tak. Na pewno będzie budowanie bez takich skomplikowanych kodów… (y)
Wybacz za określenie, ale takie twierdzenie jest trochę głupie. Można nie grac na kodach, czyli bez tych wszystkich udziwniaczy do karier czy nawet motherlode dla pieniędzy. No ale MoveObjects jest kodem, który został specjalnie stworzony do budowania, a w The Sims 4 dodatkowo wyposażono go w unoszenie obiektów. Oprócz tego jest też kombinacja do powiększania przedmiotów. Ten kod został stworzony po to, aby z niego korzystać, a poradnik pokazuje jak to robić. W żaden sposób nie wpływa on na działanie gry czy rozgrywkę.
Nie grasz na kodach pewnie w celu nieułatwiania sobie gry. Tylko że MOO nie ułatwia gry. 😛
..MOO.. urozmaica grę 😉
To dopiero pierwszy poradnik! 😉 Z czasem będzie też o tym jak budować bez żadnych kodów. 🙂
Mnie działa „9” i „0” bez CTRLa. .-.
Można też tak, ale nie każdemu działa bez CTRL.
Powaga leżaki i ten kominek… CUDO!!! Ten narożnik też jest fajny właśnie tego mi brakuje w ts4 🙂
A co z ustawianiem obiektów pod różnym kątem? Może jakaś duszyczka mi powie jak to zrobić?
Chodzi mi o takie ustawienie jak tych „pufków” na pierwszym zdjęciu z zimny ogień 😉
jeśli chcesz obracać obiekty o dowolne kąty to:
1 wpisz: Testingcheats true
2 następnie: bb.moveobjects on
3 weź wybrany obiekt
4 naciśnij ALT (lewy)
5 jednocześnie trzymaj ALT (lewy) i naciśnij przycisk myszki
6 kręć myszką po ekranie
Myślę że pomogłem 😉
Boże, ale spamujesz. >.< usunąłem część Twoich komentarzy.
Wydaje mi się, że nie trzeba wpisywać testinga i MOOćki. Poza tym klawiszem ALT można również umieszczać obiekty ignorując kratkę.
no tak xd Ale juz weszło mi to w krew bo jestem budowniczym ^_^ ^^
Do obracania obiektu z klawiszem ALT nie trzeba wpisywać żadnych kodów, a jak wpisujemy kod „bb.moveobjects” to bez słowa „on” i nie trzeba też przed włączeniem tego kodu pisać Testingcheats true. 🙂
jeśli chcesz normalnie podstawowo kręcić obiektem to wystarczy trzymac obiekt i klikać ,,,, (w prawo)
Zaraz wypróbuję. rozumiem, że z kodem MOO? 😉
Nieważne, już doczytałam 😉 pokazał mi się tylko Twój drugi komentarz a już widzę ten pierwszy z instrukcją.
Bardzo dobry poradnik, lecz ja osobiście nie skorzystam :). Ale osobom, które lubią takie eksperymenty przy dekorowaniu na pewno się przyda :).
Najbardziej jestem zadowolony, ze dowiedziałem się o tym podnoszeniu obiektów.
Tak w końcu taka seria 🙂 Kocham budować, projektować domy, dekorować, nadawać im charakteru. Będę z niecierpliwością oczekiwał kolejnych wpisów tej serii. Na pewno wykorzystam ten sposób na leżaki i narożnik. Co do podnoszenia obiektów to dowiedziałem się o tym niedawno i od tamtego czasu ciągle to robię. Np. świeczki ustawiam sobie na wannie lub małą lampkę. I jak zgaszę wszystkie światła to robi się taki przyjemny, troszkę romantyczny nastrój z tymi zapalonymi świeczkami 🙂
heh 😀
dobry pomysł z tą lampką na wannie!
Bardzo fajny materiał. Wspomniałbym również o powiększaniu obiektów ( przyciskami [ i ] ).
fajnie się czytało i kocham jak budujesz, zbuduje se taką kuchnie 😀
Tyle czasu gram z kodem MOO a dopiero teraz z tego wpisu dowiedziałam się, że można dodatkowo podnosić obiekty xD teraz to rozwiąże sporo problemów podczas budowania xD
Ej czy w the sims 4 jest możliwość mieszkania w mieszkaniu ?:) chodzi mi o typowy „blok” aby płacić czynsz i mieć sąsiadów