Jak powstał Windenburg?

EA udostępniło bloga, w którym tłumaczy proces powstania nowego miasta z nadchodzącego dodatku "Spotkajmy się".

Nowoczesny styl Tudorów z połowy stulecia

Dodatek The Sims 4 Spotkajmy się prezentuje Windenburg, inspirowany Europą świat, w którym znajdziecie starożytne ruiny, kawiarenki i dyskoteki, jakich jeszcze nie widzieliście w The Sims 4. Już na początku prac nad dodatkiem wiedzieliśmy, że chcemy stworzyć coś w bardziej europejskim klimacie. Jednak przejście od tych pierwszych dyskusji do wersji, która pojawi się w grze, wymagało mnóstwa eksperymentów.

Europa to wielki kontynent z niezliczonymi stylami architektury i podkulturami, dlatego zdaliśmy sobie sprawę, że musimy stworzyć coś wyjątkowego, choć wciąż autentycznego. Chcieliśmy, by Windenburg sprawiał wrażenie miejsca, jakie można znaleźć w wielu różnych częściach Europy, a jednocześnie miał własny, niepowtarzalny charakter. Zebraliśmy kilka grafik koncepcyjnych, które pokazują, jak doszliśmy do obecnego stanu, od pierwszych szkiców po niemal kompletne wizualizacje. Nie wszystko z grafik koncepcyjnych trafi do skończonej gry, ale chcieliśmy pokazać Wam cały ten proces. 

Na początku nasi graficy koncepcyjni zgłębiali kilka różnych pomysłów, by zdecydować, jak naprawdę powinien wyglądać Windenburg. Może powinien mieć obszar „starówki”, a może powinien tam znaleźć się tradycyjny, otwarty teren wiejski? Może część miasta powinna wznosić się na wzgórzach? Może powinniśmy wykorzystać wszystko z powyższych?

Gdy zaczęliśmy tworzyć to całkiem nowe miejsce, stało się zupełnie jasne, że reguły architektury w klasycznej Europie bardzo różnią się od tego, co dotychczas wypełniało światy naszych Simów. Przede wszystkim: zróżnicowanie – ponieważ tak liczne z miast, na których się wzorowaliśmy, liczą sobie stulecia, wiele z ich budynków ma setki lat. Między stare budynki wcisnęły się nowe, tworząc niezwykłą, unikalną estetykę, którą bardzo chcieliśmy oddać w grze. Ta mieszanina starego i nowego jest wybitnie charakterystyczna dla Europy i chcieliśmy upewnić się, że odtworzymy to w Windenburgu. 

Chcąc zastosować to połączenie stylów, musieliśmy nagiąć klasyczne reguły architektury i znaleźć sposób, by połączyć ze sobą te odmienne elementy. Nasi graficy zaczęli eksperymentować z różnymi stylami architektury mieszkalnej, wykorzystując różne motywy, by przekonać się, jak mogą dopasować je do siebie. W końcu zdecydowaliśmy się na coś w rodzaju nowoczesnego stylu Tudorów – miks współczesnego budownictwa z budynkami, jakie wznoszono w XVI-wiecznej Anglii.   

Gdy ustaliliśmy nasz styl i stwierdziliśmy, jak będzie wyglądał w małej skali, musieliśmy zrobić kilka kroków w tył i spojrzeć na całość w szerszej perspektywie. Oto pogląd na to, jak chcieliśmy, by wyglądała mapa – i faktycznie jest to całkiem bliskie temu, co zobaczycie w grze! Na Przystani w dzielnicy biznesowej znajduje się punkt widokowy, z którego widać fragmenty wszystkich, odmiennych otoczeń, od wsi z łagodnymi wzgórzami porośniętymi sosnami, gdzie w oddali widać wiatraki elektryczne, przez Starówkę z urokliwymi budynkami w stylu Tudorów i przebudowanymi przetwórniami ryb, po zajętą przez eleganckie rezydencje Wyspę pośrodku jeziora w Windenburgu. 

Po jednej stronie wyspy widać płaskie, piaszczyste obszary z przystaniami rybackimi. Po drugiej jest posiadłość wznosząca się nad morzem. (Jeśli będziecie mieli szczęście, może uda Wam się dostrzec nieuchwytnego morskiego potwora z Windenburga). 

Gdy skończyliśmy szkicować mapy i architekturę, zabraliśmy się za tworzenie wizualizacji, które dokładniej pokazują poszczególne dzielnice. Jedna jest tutaj (a druga na początku bloga). Obie pokazują, jak te miejsca mogą wyglądać, gdy zostaną zamieszkane przez Simów. Stanowią także wizualne odniesienie dla zespołu odpowiedzialnego za zbudowanie ich w grze. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak wiernie udało nam się odtworzyć je w grze, a jeszcze bardziej podekscytowani różnymi elementami, które zdołaliśmy zbudować w dalszych etapach prac – do gry trafiła nawet ta statua!

Mamy nadzieję, że podobał Wam się ten rzut oka za kurtynę Windenburga z The Sims 4 Spotkajmy się. Nie możemy się doczekać, by już w grudniu zobaczyć, jak Wasze budynki w nowoczesnym stylu Tudorów dopasują się do naszych! 

Zareaguj na nowinkę!
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
2
+1
0
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

48 KOMENTARZE

  1. No wreszcie EA przypomniało sobie, że istnieje coś takiego jak Europa 😛 Bardzo mi tego brakowało w Simsach. Wszystkie miasta zawsze były takie typowo amerykańskie, a tu proszę, taka miła odmiana 🙂

  2. Super! Podoba mi pomysł z tym potworem, po postem z naszymi pomysłami do TS4 napisałem że fajnie jakby dodali takiego potwora jak Nessi, no i jest (będzie), miasto na pewno będzie pięknie. Nie mogę się doczekać. 🙂

  3. Podoba mi się ogólny pomysł na Windenburg, miasto jest zupełnie inne niż pozostałe…
    Swoją drogą ciekawe, czy gołębie widoczne na pierwszej wizualizacji faktycznie znajdą się w grze ^^

    Natomiast nurtuje mnie jedna sprawa. Dostaliśmy zdjęcie przedstawiające Windenburg jako naprawdę spore miasto, za to niżej widzimy prototypowe rozmieszczenie działek na dzielnicy na wyspie. Jak EA chce pomieścić to wszystko na jednej mapie w jakiś sensowny sposób, aby nic nie było zbyt blisko siebie ?

  4. Po przeczytaniu tego artykuły znacznie się uspokoiłam. ^^ Zapowiada się interesujący dodatek. I mimo, że jeszcze nie miałam okazji go przetestować, to sądzę, że jest o wiele lepszy niż Witaj w Pracy. Windenburg mnie totalnie zauroczył i nie mogę się doczekać, aż moja Simka postawi tam nogę. 🙂 Cieszą mnie również małe drobiazgi, jak na przykład morski potwór z Windenburga, bardzo klimatyczne jak same miasteczko. Wydaje mi się, że Windi (tak, tak właśnie nazwałam tego potwora :P) nie będzie postacią nadnaturalną, tylko czymś w rodzaju… Krakena z Rajskiej Wyspy? Albo może to jakiś nowy rodzaj ryby do złowienia, lub coś podobnego? Zobaczymy. 🙂

  5. „Modern Tudor” jakoś do mnie nie przemawia :p chociaż na grafikch wygląda to nawet fajnie. Czytając opis miasta coraz bardziej chce kupić ten dodatek.

  6. Z oceną poczekam do momentu kiedy sam przetelnie dodatek, ale ogólnie ciesze się, że wyszedł ten artykuł. Po tym jak zobaczyłem dzielnice biznesowa w dodatku Witaj w pracy, martwiłem się jak będzie wyglądać to miasto. Ciesze się głównie z tego powodu, że będzie to pierwsze normalne miasto w 4 generacji. Jak narazie tylko w nim (jeśli będzie wyglądało jak na grafice) wyobrażam sobie pory roku. Do dżungli i pustyni mi nie pasują. Patrząc na tę grafikę stwierdziłem, że mogliby zmienić jednak podgląd miasta na kolorowy i pełnowymiarowy. Zatęskniłem za największym – według mnie – atutem The Sims 3. Reasumując – nie mogę się doczekać kiedy będę mógł przetestować ten dodatek i stwierdzić czy to ma jeszcze jakiś sens ( bo jak na razie nie chce wgłebiać się w ts4), trzy generacje mi wystarczą.

  7. Wiecie czego mi będzie brakować w tym mieście ? Otwartej przestrzeni . Czy nie było by fajnie z kawiarni od razu iść na dyskotekę bez przenoszenia się ? Wiem że to się nie stanie ale warto pomażyć

    • Fakt. Wraz z każdym rozszerzeniem i nowymi okolicami, ja coraz bardziej się „duszę”. Parcele nie ładują sie tak szybko, jak na początku (gram na jednym zapisie od początku gry), mojemu simowi w ogóle nie chce sie wychodzić z domu (co najwyżej na wspólną przestrzeń) 🙁

  8. Przestali by się chwalić tym jak to ruszyli cztery litery ze „strefy komfortu”… Mimio wszystko podoba mi się, że w końcu zobaczymy w tej grze coś nie amerykańskiego, a zarazem niebędącym światem wakacyjnym…
    Ciekawi mnie tylko czy te stragany to tylko ozdoba, czy naprawdę będziemy mogli z nich korzystać

  9. Najbardziej interesują mnie te kawiarnie. W TS4 brakuje miejsc w których simowie zamawiają jedzenie i jedzą je na miejscu. Raz nas oszukano pokazując kawiarnie w dodatku Do Pracy, oby tym razem się to nie powtórzyło. Fajnie, że twórcy dopieszczają miasto, ale znowu widzę tu skupienie się na wyglądzie i estetyce a co z interakcjami? Ich grze potrzeba najbardziej, mam nadzieję że następne artykuły zdradzą coś na ich temat.

  10. Bardzo chciałbym, żeby mapa była kolorowa i animowana. Wtedy klimat byłby jak za czasów 2, gdy po niebie natały balony, była tęcza, pociągi i wiatraki. W trójce światy też ładnie wyglądały i miały fajny klimat, ale inny. Dalej uważam, że powinni zmienić nasycenie kolorów, bo wygląda zbyt bajkowo, szczęśliwie i dla dzieci.

  11. Karolu! Co jeśli mam grę The Sims 4 w wersji Polskiej a kupię sobie dodatek Spotkajmy się w wersji Niemieckiej czy wtedy gra będzie działać ?? Bo moja siostra pojechała do Berlina i się pyta czy jak wyjdą to czy mi kupić ? . Dziękuję za odpowiedz 🙂

  12. Napewno będzie mały ten winderburg :/
    Tak jak wszystkie światy w TS4.
    To jest miks nocnego zycia ze studenckim nic nowego nie wprowadza jak narazie
    A raczej okraja dla mnie brak nowej rasy to minus najwiekszy bo ile to razy mozna chodzic w nocy do klubu i patrzec jak sim tanczy czy pije jakis ” sok”. A plywanie hmmm sim wejdzie do basenu będzie to saml. Tej grze potrzeba efektow a nie monotonni.

  13. Karol to pytanie jest skierowane do Ciebie 🙂 Mam ogromny problem 🙁 Mam The Sims 4 Witaj w pracy i nie umiem dodać coś z galerii 🙁 Wiem, powinno tam w prawym górnym rogu ekranu być takie 3 znaczki The sims ale ja tego nie mam mam tylko : OTWÓRZ MOJĄ BIBLIOTEKĘ ” I nie mam tam społeczność i tak dalej.. Mam tylko dodatek do The Sims 4 witaj w pracy … i w ogóle nie umiem pobierać z Orgina ma tam tylko moje gry i koniec 🙁 Jeśli wież co może mi to naprawić dziękuję z całego Mikołowa (Miasto obok Katowic i Rudy Śląskiej ) .

  14. Jak to miasto będzie tak małe jak poprzednie to beznadzieja.
    Ktoś napisał komentarz do simgurulindsay czy jakoś tak że nie będzie tradycji że w każdym dodatku była inna rasa ta natomiast odpisała że to nie miała być tradycja i nadnaturalność może być ukazana w innej formie.
    Ten dodatek to połączenie nocnego życia ze studenckim nic nowego
    Jak dla mnie to mało pływanie w jeziorach co było już w TS3 czymś normalnym, taniec w klubie ile można patrzeć na tańczącego sima i te grupy ja wole indywidualną grę
    Ja chcę magi czegoś nowego a nie monotonni.
    Prawdopodobnie będą trzy kluby w tym otwierane będą o różnych godzinach.

    A jaki będzie cały dodatek to się zobaczy może coś dodadzą jeszcze ciekawego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories