iSims Niemcy miało przyjemność być na pokazach dodatku Cztery Pory Roku. Mój znajomy Tav, postanowił udostępnić dla DOTSim polską wersję nowości! Oto i jego artykuł! 🙂
Oto pełna lista nowości, o których mogę mówić już teraz. Niestety, mamy jeszcze Embargo dotyczące „Zimy”, „Halloween” oraz „Kosmitów”. Więcej na ten temat w przeciągu następnego miesiąca.
- Temperaturę można zmieniać za pomocą kodu (testingcheatsenabled true) klikając na podłogę jest dostępna nowa kategoria: „Pory Roku” . Tam możemy zmieniać właśnie temperaturę, poziom zamarzania, aktualną porę roku, aktualną pogodę itp.
- Wrotki wyglądają zupełnie tak samo jak w TS2. Graham, pokazał nam grę, na której były zainstalowane pory roku jak i NZTŚ. Pokazał nam jak nadprzyrodzone postacie współpracują z pogodą. Na torze wrotkarskim wilkołaki poruszają się na czterech łapach a wampiry jeżdżą bardzo szybko. Co do łyżew nic na razie nie mogę zdradzić.
- Jak pada deszcz, chmury są ciemniejsze niż zwykle.
- Nowe obiekty w CAS: góra ubioru codziennego: 5 u simów, 3 u simek. Dół ubioru codziennego: 1 u simów, 2 u simek. Jest też dużo ubiorów wierzchnich. Nie ma oddzielnej kategorii ubioru dla każdej pory roku. Jest tak jak było w dwójce.
- Nowe fryzury wraz z nakryciami głowy: 7 u simów, 11 u simek. Dodatkowo simowie(i simki też) mogą być teraz łysi.
- Nowe cechy: Kocha gorąco, kocha zimno
- Świetnie wygląda zmiana pór roku, wszystko nie dzieje się nagle. Np. z lata na jesień. W mieście pod koniec lata są wszystkie drzewa zielone. A na początku jesieni, codziennie coraz więcej robi się czerwonych. I tak stopniowo. Co do innych pór roku wygląda to podobnie.
- Można grabić liście, układają się w kupki różnej wielkości. Jak się zrobi bardzo dużą stertę liści, jest to nowe miejsce do bara-bara.
- Powraca skocznia do basenu. Jeżeli sim ma lekką nadwagę, i skoczy do basenu, to simy które stoją niedaleko basenu zostaną zmoczeni i będzie kapać z nich woda.
- Pod awatarem Sima, jak po prawej stronie jest księżyc z NZTŚ, to po lewej jest ikonka aktualnej pory roku.
- Festiwal simowy można modyfikować samemu. W Sunset Valley, festiwale odbywają się w parku głównym. Jak będziemy budować na tej parceli. Koło fontanny jest kula, podobna do tych co są w WP, te dzięki którym można edytować grobowce. Klikając na nią CTRL + Shift, można wybrać jaki festiwal chce się edytować. Wtedy można przebudować, to co się chce a gra to zapamięta.
- Jak zaczyna padać grad, wszyscy simowie (nawet ci z parasolami) uciekają do domu. W ciągu kilku sekund park jest pusty. Świetnie to wygląda jak w mieście są też wampiry i wilkołaki. I jak oni wszyscy uciekają w tym samym czasie 😀
- Można ustawić, jak długo będzie trwała każda pora roku. (Standardowo trwa 7 dni simowych)
- Można wyłączyć wszystko, że masz tylko lato. Albo tylko zimę itp. Można też mieć: Zimę, lato i jesień. Ale np. nie wiosnę.
- Podczas jesieni, na festiwalu w centrum miasta jest dom strachów, do którego sim może wejść, w oknach widać duchy, latające krzesła i zabawki. Fajnie to wygląda. Jak sim do niego wejdzie, to po kilku sekundach wyjdzie z drugiej strony i dostaje nastrójnik: Przejście do czwartego wymiaru.
- W mieście podczas deszczu tworzą się kałuże. Są one w różnych wielkościach. Małe, średnie i duże. W tych dużych można skakać.
- W budkach z jedzeniem można kupić między innymi: lody, frytki, kiełbaski, pizze, gorącą czekolade.
- Ekran ładowania to logo na środku, ekran dzieli się wraz z procesem ładowania na cztery części. Każda jest innego koloru i należy do innej pory roku. Ikonka tak samo, jest kryształek na środku a kółko w tle dzieli się na cztery części ze słońcem, śnieżynką, liściem i kwiatkiem.
- Można zmienić temperaturę na Fahrenheit/Celsius
- Maszyna do zmiany pogody dostępna jest jako nagroda szczęścia życiowego. Można też ją kupić wpisując testingcheatsenabled true, potem buydebug. I w trybie kupowania będzie pod znakiem zapytania do kupienia za 48 000 simoleonów.
- Jak Sim wchodzi do morza, to robi to bardzo powoli, nie wchodzi szybko, tylko stopniowo. Potem się zanurza i można pływać. Granica dokąd sim może dopłynąć to koniec mapy, dokąd sięga widok kamery. Nie można nurkować.
- Za pomocą komputera można sprawdzić pogodę. Wyświetla się wtedy interfejs, gdzie jest napisana prędkość wiatru, ciśnienie, zachmurzenie itp.
- Parasole z czasem się niszczą, nie tylko od pioruna. Po prostu, jeżeli sim za długo ma parasol, to on się niszczy.
- Do gry dochodzą dwie choroby: przeziębienie (jeżeli sim długo przebywał na deszczu lub nie ubrał się w zimę) oraz alergie, będą na wiosnę, jak będzie się wąchać kwiaty. Jest na to jednak lek 🙂
Dodatkowe informacje nie tylko na temat Pór Roku od producenta Graham’a Nordone’a.
Zapytałem się, dlaczego nie ma szklarni. Odpowiedział, że w trójce system jest nieco inny niż w dwójce i nie mieli takiej możliwość żeby dodać szklarnie. Powiedział że szklarnie ma zastąpić donica dodana w NZTŚ.
Zapytaliśmy się, kiedy zostanie dodany kod na zmianę czasu (w dwójce: set time). Powiedział że jest to bardzo skomplikowane, i wątpi żebyśmy się doczekali takiego właśnie kodu. Dlatego że w trójce ciemność się robi powoli, a nie od razu tak jak w dwójce.
Na pytanie, czy w CPR dochodzą jakieś nowe rośliny/nasiona/kamienie odpowiedział że tylko dynia. Tworząc CPR skupili się bardziej na tworzeniu pogody i pór roku. W NZTŚ jest dużo roślin i kamieni.
Zapytałem się czy efekty, które doszły razem z emiterem mgły w Karierze, to te efekty które są w grze. Powiedział, że to były tylko eksperymenty, a animacje deszczu, śniegu itp. W CPR są zupełnie nowe i nie mają nic wspólnego z tymi z Kariery.
Moje pytanie było: Ile trwa tworzenie dużego dodatku do The Sims 3. Odpowiedział, że CPR był jednym z największych dodatków, i jednym z najtrudniejszych do stworzenia. Już ponad rok temu zatrudnili kreatorów, którzy pracowali nad tworzeniem efektów, i rozmyślali nad tym jak zrobić ten dodatek. Ale ogólnie tworzenie dodatku trwa około rok czasu.
No, to chyba wszystko jak o niczym nie zapomniałem. Jak macie jakieś pytania to piszcie. Ja postaram się na nie odpowiedzieć. Pamiętajcie, że jeszcze dzisiaj nie mogę nic mówić na tematy: Halloween, Zima i Kosmici. Tak, jeszcze nie koniec nowości 🙂 Trochę trzeba jeszcze poczekać. Musimy trzymać się zasad Electronic Arts.
Zareaguj na nowinkę!
+1
+1
+1
+1
+1
+1
Super artykuł 😀 I znowu jestem zachwycony tym dodatkiem, myślałem, ze niczym mnie nie zaskoczy 😉
Dzięki. Niedługo kolejny artykuł dot. Kosmitów (początek października)
A możesz zdradzić czy kosmici są fajni i warcia zagrania nimi? 🙂
herbatka w łapce i czytamy 😀 o losie, ile informacji, ile informacji! jej, ja chcę JUŻ pogodę, nooo!
„Powiedział że szklarnie ma zastąpić donica dodana w NZTŚ.” <— buhaha, ale mi pocieszenie ^.^
Artykuł jest świetny. Kawał dobrej roboty, utwierdził mnie tylko w przekonaniu, że będzie to jeden z najlepszych – jeśli nie najlepszy – dodatków! Gratuluję 🙂 . Ciesze się, że EA dostosowało pory roku również do postaci z NZTŚ :).