Dlaczego Simowie mówią swoim własnym językiem? Kto stoi za tajemniczym wirusem, który wywołał panikę wśród graczy? To tylko niektóre z sekretów, które skrywa za sobą 24-letnia historia serii The Sims. Przyjrzyjmy się niektórym z nich.
Wspieraj stronę używając kodu GLOSSYGEM podczas zakupów w EA App. 5% wartości Twoich zakupów trafi na rozwój DOTsim i kanału na YouTube. Płacisz tylko za grę, a EA 5% tej kwoty przekaże nam. Dziękuję! 😊
1. Simlish – język stworzony dla graczy
Początkowo Simowie mieli mówić po angielsku, ale twórcy uznali, że powtarzalne dialogi mogą znużyć graczy. Próbując uniknąć tego problemu, zdecydowano, że najlepszym pomysłem będzie stworzenie unikalnego języka. W ten sposób powstał Simlish – język inspirowany m.in. angielskim, rumuńskim, ukraińskim i nawaho. Posunięto się również do stworzenia alfabetu oraz zaangażowania prawdziwych artystów, którzy do dzisiaj nagrywają piosenki w języku Simów.
2. Simowie mają związek z piramidą Maslowa
Simowie, tak jak ludzie, dążą do zaspokojenia swoich potrzeb – od podstawowych, jak jedzenie i sen, po te wyższe, jak samorealizacja i szacunek. Dzieje się tak, ponieważ protoplasta serii, Will Wright zainspirował się piramidą Maslowa. Prezentuje ona hierarchię potrzeb, jaka występuje w naszym gatunku.
3. „Dollhouse” – gra, która o mało nie powstała
Will Wright, twórca The Sims, początkowo chciał nazwać grę „Dollhouse”. Uważał, że gra jest w istocie zaawansowanym technologicznie, animowanym domkiem dla lalek. Pomysł został jednak odrzucony, ponieważ marketingowcy stwierdzili, że tytuł nie będzie atrakcyjny dla graczy płci męskiej.
- ZOBACZ WIĘCEJ: 7 ciekawostek o The Sims, o których nie mieliście pojęcia
4. Ukryte nawiązania do innych dzieł kultury
Seria The Sims jest pełna niespodzianek, w tym ukrytych nawiązań do innych dzieł kultury. Easter eggi można znaleźć najczęściej w opisach obiektów oraz podczas obserwacji Simów i ich otoczenia. Wiedzieliście, że muzyka z telewizji w The Sims pochodzi z innych gier studia Maxis, a w dodatku The Sims 3: Nie z tego świata, znajdziemy rodzinę przypominającą Swan’ów z kultowej sagi „Zmierzch”?
5. Tajemniczy wirus wywołał panikę
W pierwszej części serii pojawił się tajemniczy wirus, który atakował Simów znajdujących się w rodzinie. Wywołało to panikę wśród graczy, którzy usilnie próbowali doszukać się źródła choroby. W końcu udało się ustalić, że wirus jest przenoszony przez świnki morskie i został celowo dodany do gry. Ponownie pojawił się w The Sims 4, jako część pakietu akcesoriów Mój pierwszy zwierzak.
6. Od symulatora budowania do wirtualnego życia
Początkowo The Sims miało być grą o budowaniu domów. Dopiero później twórcy gry skupili się na symulowaniu życia wirtualnych ludzi. To właśnie Simowie stali się kluczem do sukcesu całej serii. Co ciekawe, pierwszą czynnością jakiej się nauczyli było korzystanie z toalety.
7. Pożar studia i usunięte elementy z The Sims 2
Podczas tworzenia The Sims 2 pożar w studiu zniszczył znaczną część pracy twórców. Spowodowało to konieczność odtworzenia wielu elementów gry i usunięcie niektórych pomysłów, np. pogody, która z powodu błędów pojawiła się w grze kilka lat później. Kto wie, może gdyby nie ten przykry wypadek, The Sims 2 nie byłoby jedną z najbardziej dopracowanych części serii.
Świetny post, dzięki 😀
Jako stary wyjadacz nieskromnie powiem, że o wszystkim już wiedziałem 😀