7 ciekawostek o The Sims, o których nie mieliście pojęcia

Szklany dom na przedmieściach Amsterdamu, czy znaczek pocztowy The Sims? To tylko niektóre z ciekawostek, jakie pojawiły się w ponad 20-letniej historii serii. Sprawdź to, czego jeszcze nie wiesz o swojej ulubionej grze.

Simsy w prawdziwym życiu

Po udanej premierze gry The Sims, EA postanowiło iść za ciosem i przy premierze drugiej odsłony chcieli nagłośnić grę w nieco dziwny i kontrowersyjny sposób. Europejski oddział studia stworzył szklany dom, w którym zamieszkała prawdziwa rodzina. Przez cztery dni można było obserwować ich życie, jakby byli w akwarium.

Chwila przerwy dla gapiów następowała po godzinie 22, wtedy szyby były zasłonięte. Można było jednak dalej obserwować poczynania rodziny w internecie. Jedynym miejscem, którego nie można było zobaczyć, była łazienka.

Odgłosy zwierząt nagrywane przez ludzi

Tak, to prawda aktorzy głosowi biorą udział w nagraniach odgłosów zwierząt. W pierwszej i drugiej odsłonie tylko ludzie mieli przyjemność brania udziału w nagraniach. Od trzeciej części gry, nagrane przez aktorów dźwięki są miksowane w studiu dźwiękowym z prawdziwymi odgłosami zwierząt. Dzieje się tak w celu lepszego przekazania emocji pupili.

Pierwszym obiektem była toaleta

Twórca The Sims, Will Wright w pierwszym prototypie gry dodał do użytku Sima tylko jeden obiekt, była nim toaleta. Mogła być ona czyszczona oraz używana. Co ciekawe pojawiła się też opcja opuszczania i podnoszenia klapy. Twórca uznał, że toaleta będzie najlepsza do testów, ponieważ oferuje wiele różnych interakcji.

Znaczek pocztowy The Sims

W 2005 roku francuska poczta wydała serię znaczków pocztowych pod nazwą „Bohaterowie gier wideo”, wśród nich pojawił się specjalny znaczek honorujący grę The Sims. Na znaczku widzimy Simów z drugiej odsłony, walczących o plumboba.

Deszcz w wersji podstawowej The Sims 2

Deszcz i burze w podstawowej wersji gry? Udałoby się to, gdyby nie błędy, których nie można było wyeliminować do dnia premiery. W czasie rozgrywki prezentowanej podczas E3 w 2003 roku twórcy zaprezentowali właśnie te opcje. Wszystko wskazywało na to, że pojawią się w grze, jednak możliwość taką wykluczył błąd, przez który efekty te pojawiały się również w pomieszczeniach.

Twórcy wrócili do tego pomysłu dopiero po trzech latach od premiery gry, w dodatku Cztery pory roku.

Niewydany spin-off serii

Oparty na pierwszej odsłonie The Sims spin-off serii, który został odwołany w 2001 roku – SimsVille. Rozgrywka miała się opierać na kontroli wielu domów w okolicy. Twórcy postanowili zrezygnować z tego projektu, aby móc przydzielić większą ilość pracowników, do odnoszącego sukcesy The Sims 1. Warto jednak zwrócić uwagę, że nie wszystko się zmarnowało, okolica bowiem trafiła do dodatku Randka.

Zwiastuny SimsVille możemy znaleźć między innymi w serwisie YouTube.

Tajemnica zaginięcia Belli Ćwir

Historia, która łączy ze sobą rodziny: Ćwir, Lothario, Kaliente oraz kosmitów. Bella to kultowa postać serii. Jej zaginięcie miało miejsce w ciągu 25 lat pomiędzy pierwszą a drugą odsłoną. Ostatni raz jest widziana w domu Dona Lothario, gdzie prawdopodobnie została porwana przez kosmitów.

Lyndsay Pearson, dyrektor generalny Maxis, twierdzi, że zniknięcie Belli było efektem błędu w wewnętrznym kodzie The Sims 2. To zmotywowało zespół do stworzenia fabuły, która rozbudziła wyobraźnie wielu graczy.

Już niedługo pojawi się kolejna porcja ciekawostek, wypatrujcie jej na naszej stronie. Która z tych zaprezentowanych najbardziej Was zszokowała? Dajcie nam znać w komentarzu 🙂

Zareaguj na nowinkę!
+1
4
+1
1
+1
1
+1
0
+1
4
+1
0

13 KOMENTARZE

  1. Pamiętam jak była era Dwójki to natrafiłem na różne strony, fora itp. i wszędzie pisali o tej Belli, że próbują rozkminić dlaczego zniknęła i gdzie jest.
    Ogólnie to bardzo brakuje mi tych smaczków z drugiej odsłony, takie pierdółki a cieszyły, no i te animacje, większości przedmiotów Simowie nie brali z powietrza tak jak w Trójce i w Czwórce 🙂 Czasami sobie gram w Dwójkę, miło jest wrócić do gry z czasów młodzieńca 😛

  2. To był błąd…? zniszczone dzieciństwo… :'(
    Ogólnie sądziłam, że twórcy są tak twórczy czy coś… a nie błąd stworzył tak dobą fabułę. Nooo… ale ciekawe.
    Co do życia w „awarium” tooo wyjątkowo dziwny pomysł. Ciekawe czy serio zachęcił ludzi do gry.

    • Chodziło o zrobienie szumu wokół tematu. No i szum się zrobił. „Nie ważne jak gadają, ważne że gadają”, a dwójka ostatecznie i tak odniosła ogromny sukces 😀

  3. O toalecie już wspominaliście przy okazji jednego konkursu, teoretycznie żadnego dłuższego użytkownika Dotki nie powinno to szokować 😀 Kojarzę, że z toaletą chodziło głównie o to, że można z niej było skorzystać na dwa sposoby (w sensie na stojąco i siedząco), co było rewolucyjne na tamte czasy – w sensie, że jedna czynność ma dwie różne animacje. Podobno później Simsy były nazywane „Kiblową grą”, ale czy to rzeczywiście prawda, czy ktoś puścił kaczkę dziennikarską? Nie mam pojęcia 🙂
    „Akwarium” kojarzę – ta akcja chyba była przed TS4 . W sumie taki inny BigBrother, szkoda że nie nosili plumbobów nad głowami 😀
    O tym deszczu w budynkach też gdzieś czytałam (może w CD-Action?), kojarzę, że było nawet podaje, w jaki sposób rozwiązali ten problem, ale już tego rozwiązania nie pamiętam. Jednak muszę się przyczepić do tego punktu – na pewno oni zarzucili pomysł na te kilka lat i wrócili do niego jak zajęci się 4PR? Podejrzewam, że ciągle próbowali to ugryźć, a jak się w końcu udało, to zabrali się za resztę 4PR 😀 Bo by tak głupio było stwierdzić „macie teraz zrobić 4PR i mnie nie obchodzi jak”, skoro nawet nie było wiadomo, czy ten stary problem się uda rozwiązać 😀

    A reszty nie znałam, choć w sumie zszokowana się nie czuję. Co do zwierząt, to niedawno czytałam ciekawostkę o Potworach i Spółce, że mieli problem z nagraniem dziecięcych odgłosów, bo „mała aktoreczka” nie mogła wysiedzieć długo w studiu nagraniowym i skończyło się na gonieniu za nią z mikrofonem 😉 Więc pewnie podobne trudności są przy zwierzakach, zwłaszcza kotach 😀
    A SimsVille w sumie wyewoluował w Dwójkę… Teraz sporo osób gra turowo całym miastem, więc rozgrywka brzmi podobnie jak w założeniach tego spin-offu. No i fajnie się dowiedzieć, że Jedynka też miała swoje „Historie…”, czy „Średniowiecze” 😉 Teraz tylko Czwórka jest poszkodowana pod tym względem 😀

  4. W sumie przez toaletę właśnie projekt „dollhouse” był nieźle wyśmiewany w całym studiu xD Zresztą szczerze powiedziawszy nie dziwię się, idziesz obadać prezentację dotyczącą nowej gry, a tu cyk, facet czyści kibel. Z 'programistycznego’ punktu widzenia? Świetny przedmiot do testów. Z całego innego? „HALYNA PATRZ ON CZYŚCI KIBEL”.
    O szklanym domu już kiedyś słyszałam! Ale też nie badałam tematu jakoś mocno, tylko tam mi się obiło o uszy.

    W sumie z rzeczy których nie wiedziałam to: Błąd który uruchomił wyobraźnię wszystkich, SimsVille i to, że nadal głosy zwierząt są miksowane z ludzkimi xD Nie mniej, fajne ciekawostki! Aż mi zapachniało dawnymi latami serwisów informacyjnych, dobrze jest mieć coś takiego dla odmiany.

  5. Skąd pochodzi informacja, że historię Belli stworzono na podstawie błędu? Lyndsay Pearson wielokrotnie w wywiadach i podcastach powtarzała, że ich pomysł na historię był taki, aby Bella została porwana przez kosmitów i pojawiła się w Dziwnowie. Błąd pojawił się dopiero tutaj, ponieważ według producentki Bella miała być miastową spacerującą po mieście, ale przez jej pomyłkę nie pojawiła się nigdzie.

    W podcaście z Grantem Rodiekiem z 2019 roku wyznaje:
    „So well, Bella did disappear, in the little uhm, photos of her family history, she had been hanging out with Don Lothario, they were looking at this telescope and she was abducted by aliens. That is true. So she was supposed to show up in Strangetown. And due to a bug in the code, she never showed up anywhere, which was extra mysterious and unintended. So um, what she supposed to have done was actually behind the scenes been added to like the townie families, so she would just walk around. They were all like in the same group. But I accidentally added her to nobodies family. So she like, she didn’t exist. Uhm, but I actually think that made it better. It think meant it was much more interesting. And be like: “Oh? What happened?” ”
    Nie wiem dokładnie co ma na myśli biorąc pod uwagę że Bella w Dziwnowie normalnie się pojawia jako miastowa, myślę że chyba chodzi jej o to że wrzuciła Bellę do tej grupy co zmarłych Simów i NPC takich jak Mroczny Kosiarz, a nie do „townie” (co widać w SimPe). Słyszałam też że podobno na początku Bella nie pojawiała się i naprawiono to w łatce, ale nie mam pojęcia czy to prawda.

    W podcaście z okazji 20-lecia The Sims ponownie powtarza, że zniknięcie Belli było ich założeniem, częścią ich historii, i powinna się pojawić w drugim otoczeniu ale przez totalnie randomowe błędy w kodzie i niedopatrzenia obrosło to w wielką teorię spiskową xD Śmieją się też z tego, że niektórzy gracze uważają Bellę z Dziwnowa za klona. W poprzednim podcaście Lyndsay mówiła coś takiego: „So the building of the houses, the building of the Sims in CAS, was very much like how players do it. I actually used all the same tools, all the same things.” Jak dla mnie to oznacza po prostu tyle, że musiała ręcznie odtworzyć Bellę z Miłowa w Dziwnowie, więc oczywistym jest że nie wyszła identycznie.

    Całość jak dla mnie potwierdza karta szans z dwójki w karierze Gracza z Czterech pór roku. Taki easter egg, który pokazuje jak twórcy wpadli na pomysł na historię dla Belli:
    https://i.imgur.com/bSqfksf.png

    Transkrypcję z podcastu z Grantem Rodiekiem znajdziecie tutaj: https://www.platinumsimmers.com/articles/first-maxis-podcast-transcript/
    Podcast z okazji 20-lecia The Sims: https://simsvip.com/2020/03/02/vice-news-simgurulyndsay-talks-20-years-of-the-sims/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories