Filmowy kącik #3

Tak jak obiecywałem tydzień temu, w dzisiejszym kąciku będziecie mieli okazję przeczytać tekst o ujęciach wykonywanych w The Sims 3. Z pewnością kiedyś natrafiliście na Simowy serial, w którym kadry ograniczały się do manewrowania standardową kamerą, z której podziwiamy naszą rozgrywkę. Biorąc ten „szczegół” pod uwagę, mogę przypuszczać, że produkcja ta nie była dziełem sztuki wysokich lotów.

Jeśli zaczynacie tworzenie materiałów filmowych z The Sims 3, dobrze by było, aby już na samym początku znalibyście podstawy operowania kamerą. Jeśli scenariusz będzie do niczego, to przynajmniej będzie się miło patrzeć.  😉 Obejrzyjcie na wstępie jeden z moich starszych poradników, jak zwiększyć płynność kamery w Trybie Filmowca.

Przy wolnej chwili postarajcie się wykonać zabieg, który zaprezentowałem na filmie.  Gdy już macie opanowaną płynność kamery oraz modyfikowanie jej prędkości poruszania się, przejdźmy do samego wykonywania ujęć. Na przykładzie gifów z moich filmów, chciałbym zaprezentować ujęcia, które są według mnie najlepsze.

Starałem się dopasować ruchy Simów do ujęć, które chcę wykonać. Zauważcie, że na pierwszym obrazku ma się przez chwilę wrażenie, że tułów Simki praktycznie się nie rusza. Ciało się obraca, a kamera podąża razem za nim. Właśnie ten sposób spowodował to wrażenie.  Na drugiej animacji stworzyłem mocny kontrast między powszechną czernią i czerwienią z lampy nad tańczącą simką.

Na ostatnim obrazku powyżej możecie zobaczyć sztukę filmową, która polega na oddaleniu kamery i wykonaniu w tym samym czasie przybliżenia. Tło, w tym przypadku góry, lekko przybliżają się, choć ma się wrażenie, że jest praktycznie cały czas jest ten sam kadr. Nie jest to nic wielkiego, ale sprawia, że nawet na statycznym ujęciu może coś się dziać.

Mam nadzieję, że to, czym się podzieliłem choć trochę Wam pomoże. W komentarzach możecie pytać się o różne rzeczy z tym tematem związane, a ja postaram się na nie odpowiedzieć 🙂

Trzymajcie się i cześć!

Zareaguj na nowinkę!
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

19 KOMENTARZE

        • Kalor proszę! Tylko w tobie nadzieja. Poproś twórców na twitter’rze żeby opublikowali coś o TS4! PLISSS 😥

        • Ale czy Ty nie rozumiesz, że Karol musi poczekać na ICH zgodę na publikacje informacji? Nie może do nich pisać z pytaniem ”czy mogę opublikować newsy”. Oni sami Karolowi napiszą kiedy ma to zrobić, z resztą nie tylko Jemu, kilku innym stronom także. Znaczy może napisać, ale obawiam się, że wtedy odpisali by Mu ”nie”.
          Troche cierpliwości :).

        • Póki co nie mam więcej informacji od Was (jeśli chodzi o The Sims 4). Wszyscy czekamy na jakieś nowe newsy. No i to nie do końca też tak działa, że ktoś nam daje newsy. Oni sami publikują to na twitterze i tak dalej, a my piszemy o tym newsy. Jeśli mamy jakąś notkę prasową – wtedy dostajemy ją od EA Polska. Informacje „daje się nam” jedynie na różnych pokazach. Wtedy jest ustalony termin, do którego nie można opublikować informacji (np. SimsCamp).

        • A gdzie go ujawnili bo chciał bym obejżeć. A tak przy okazji dlaczego nie dałeś tego na stronkę?

  1. proszę pomóżcie ściągnełam demówkę the sims 4 ale nie mogę znaleść klucza na necie po zrobieniu tej ankiety nie pobiera się nic pomocyyyyyyyyyyy :smug: :beatup: :beatup:

  2. hehe nie ma czegoś takiego jak demówka, to co ściągnęłaś to pic na wodę a klucz trzeba kupić, który i tak nie uruchomi ci tej gry, wyrzuć to dziewczyno 🙂

    • Napisałem, że akurat o The Sims 4 nie wiem więcej niż Wy. Czy nie fair? Nie do końca. Zacznij prowadzić swoją stronę i później opowiedz mi, ile masz wolnego czasu na inne sprawy i jak strona zmienia Twoje życie 😉 Wtedy pogadamy o tym, czy dostęp do niektórych informacji czy wyróżnienia jest nie fair.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories