Blog: Dzień z życia w Studio The Sims 4

meetings

Przeczytajcie wpis z oficjalnego bloga TheSims.com, gdzie SimGuruRiley opisuje swój dzień pracy w The Sims Studio. Sprawdźcie jak wygląda jej praca od poranka, aż po wieczór. Miłej lektury. 🙂

.::ZOBACZ WPIS::.


Dzień z życia w Studio The Sims 4

The Sims 4 zostały już wydane, więc pomyślałam, że ciekawie będzie pokazać Wam, jak wygląda mój typowy dzień w pracy na stanowisku starszej animatorki w Studio!

Wczesny ranek: Przybycie do EA 

Pierwszą czynnością każdego dnia jest sprawdzenie w e-mailu, czy nie przyszły jakieś zgłoszenia problemów, sprawy wymagające uwagi lub prośby. Jednocześnie uruchamiam najnowszą wersję gry. Patrzę na kalendarz, by zobaczyć, czy mam jakieś spotkania w celu przejrzenia projektów i planów. Jeśli nie mam żadnych spotkań, zazwyczaj oznacza to, że będę zajmować się animacją, testowaniem lub udoskonalaniem naszej pracy w grze.

Ranek: Spotkania, przeglądy i przygotowywanie nowych animacji 

Zazwyczaj rankiem odbywa się krótkie spotkanie zespołu animatorów. To trochę jak sprawdzenie listy obecności. Jesteśmy po kolei wywoływani po nazwisku i mówimy, czym będziemy zajmować się danego dnia. Jednozdaniowa deklaracja zajęcia się jakąś ogólną funkcją gry i określenie, w jakim stopniu zaawansowana jest nasza praca, zwykle wystarczą. W zespole warto wiedzieć, kto nad czym pracuje. To nieformalne i krótkie spotkanie rzadko trwa dłużej niż 5 do 10 minut. Wracamy na nasze stanowiska i kontynuujemy pracę. W ciągu następnej godziny z każdym z nas spotkają się dyrektorzy animacji, którzy będą oceniali jakość naszej pracy. Zespół jest duży i dyrektorzy podzielili nas na dwie grupy, aby efektywniej wykorzystać czas przeznaczony na ten przegląd. Zostaliśmy nazwani Zespołem Czerwonym i Zespołem Niebieskim. Podczas spotykania z dyrektorem analizujemy pierwsze próbki animacji na schemacie, rejestrujemy filmik poglądowy, rozmawiamy o tym, jak dana funkcja będzie działała w grze, słuchamy opinii o animacji albo dyskutujemy o ewentualnych problemach technicznych.

Pora lunchu: 

Lubię wychodzić na lunch z moją podgrupą animatorów. Opiekuję się trójką animatorów i raz na tydzień staramy się wyjść razem na lunch na miasto. Za każdym razem odwiedzamy inne miejsce ? najtrudniej jest wybrać takie, które odpowiada całej nasze czwórce.

TS4_Blog_Sept10

Popołudnie: Praca bez przeszkód 

Po lunchu zazwyczaj zajmujemy się pilną i cichą pracą. Jedną z najlepszych rzeczy, jakie wiążą się z byciem animatorem The Sims, jest możliwość wprowadzania do gry odrobiny prawdziwego życia. Zajmując się naszymi postaciami, staramy się wprowadzać życie, człowieczeństwo i zabawne niuanse do wszystkiego, co tworzymy. Pracując nad The Sims, mamy rzadką okazję tworzyć niesamowite i śmieszne chwile, jak z życia wzięte. To dość wyjątkowe w branży gier. Nie wiem, czy istnieją jakieś inne projekty, które wymagają animacji odtykania toalety, wyciągania jedzenia z piecyka, nieporadnego pierwszego pocałunku lub bujania się na drabinkach. Dla animatora to bardzo satysfakcjonująca praca.

Popołudnie: Możliwość spotkań 

Każdego dnia może zdarzyć się jakieś spotkanie. Mamy spotkania z zespołem grafików oraz kierownikami animacji. Podczas tych spotkań omawiamy cele nadrzędne, terminarz pracy oraz nasze współdziałanie. Ponadto co dwa tygodnie prowadzę spotkanie z innymi kierownikami i dyrektorami, na którym przeglądamy nowe technologie lub style animacji. Wykorzystujemy to spotkanie jako okazję do szkolenia zespołu animatorów w zakresie ulepszeń naszych narzędzi pracy, informowania o zmianach w cyklu produkcyjnym albo do wymieniania się animacjami z innymi. Dodatkowo to spotkanie służy nam także jako sesja pytań i odpowiedzi oraz otwarte forum, na którym omawiamy bieżące problemy.

meetings

W dowolnym czasie: Nieprzewidziane prośby od koderów, specjalistów od dźwięku lub efektów graficznych 

W czasie produkcji gry nieustannie edytujemy i ulepszamy nasze oprogramowanie. Nic zatem dziwnego, że po zakończeniu jakiegoś etapu naszej pracy może przyjść koder lub członek innego zespołu, z prośbą o małą zmianę lub poprawkę w tym czy owym. Nic nie jest zawieszone w próżni i jeśli chcemy, aby nasza praca wyglądała świetnie w grze, musimy współpracować z innymi specjalistami, dbając o to, by wszystkie funkcje i zawartość prezentowały się najlepiej jak to możliwe. To jedna z moich ulubionych chwil w Studio ? przepadam za pracą z koderami. Lubię analizowanie i rozwiązywanie problemów, nieodłącznie towarzyszące wprowadzaniu każdego elementu gry. Przydaje się także to, że mamy świetną grupę niesamowicie inteligentnych kolegów, którzy są odpowiedzialni, wdzięczni i pomocni, gdy są potrzebni.

Wieczór: Koniec pracy przed nocą 

Wieczorem niemal powtarza się sytuacja z rana, tylko na odwrót ? pracownicy jeden po drugim wychodzą z biura i wracają do swoich domów. Czasami kilka osób z zespołu zostaje nieco dłużej, by pograć w Battlefielda. Mamy także grupę graczy, którzy w piątkowe wieczory zajmują nasz pokój konferencyjny. Czasem kilkoro z nas wybiera się razem na hamburgera do miejscowej knajpki. Jedną z wyjątkowych rzeczy związanych z pracą w tym miejscu jest to, że przyzwyczajamy się do siebie nawzajem, razem się rozwijamy i stajemy drugą rodziną. Szanuję moich kolegów z zespołu, nawet jeśli nie zawsze się z nimi zgadzam ? cenię sobie to, jak bardzo pomagają mi się rozwijać. To zespół w pełnym znaczeniu tego słowa. Wkładamy we wspólną pracę więcej niż bylibyśmy w stanie stworzyć w pojedynkę.

Mam nadzieję, że podobała Wam się ta prezentacja mojego codziennego dnia w studio i pracy jako animatorka w EA!

Zareaguj na nowinkę!
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

15 KOMENTARZE

  1. „Czasami kilka osób z zespołu zostaje nieco dłużej, by pograć w Battlefielda” – hahahaha :laugh:
    Fajnie się czytało 🙂

  2. Wiem co to znaczy korporacja. Betty dokładnie, WYDAJE SIĘ. Dla mnie ten opis, to kierat, ciągle pod presją czasu i wyniku, ciągle jest sie ocenianym. Praca od rana do wieczora, brak czasu dla rodziny, praktycznie nie ma miejsca na wyjście poza schemat. Ja już nie mogłabym tak pracować.

  3. Zgadzam się z Anną w 100%. Dopóki nie doświadczycie korporacji osobiście (tak, mam już tyle lat i nadal gram w The Sims) lub na kimś z rodziny, nie będziecie wiedzieli, co to znaczy. Stres, presja, niesamowite tempo. To bardzo trudny kawałek chleba.

  4. Nie nawidzę tych bugów w tej sims. Moja simka malowała, a gdy skończyła pędzel przyklejił się do dłoni simki. Wszędzie z nim chodzi. TO MIE WKURZA. Pomużcie. 🙁

  5. HELP!!!!
    1. Niemowlak nie chce urosnac. Info o urodzinach mial z 5 dni temu, robie tort ze swieczkami, probuje, klikam, kombinuje. Nic. Zero opcji.
    2. Praca domowa? Jest w wymaganiach u malej simki i u rodzicow w aspiracji… Ale nigdzie jej nie ma. Wyposarzenie puste….
    Plissss.

    • Co do pierwszego to klikając na niemowlaka dorosłym powinna być opcja w stylu „Postarz”. Jak nie ma – wpisz kod „testingcheats true”, potem wpisz kod „cas.fulleditmode”, przytrzymaj shift i kliknij na niemowlaka, będzie opcja „Edytuj w stwórz sima”, tam będzie się dało zmienić mu grupę wiekową, ale nie gwarantuję, że nie wynikną z tego w późniejszej grze jakieś problemy (np. z relacjami członków rodziny z niemowlakiem).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories