First Look I – Zjedzmy na mieście

Oto first look z The Sims 4 Zjedzmy na mieście. Prezentuje on nowe elementy w Stwórz Sima oraz obiekty, dostępne w trybie budowania. Pokazałem również restauracje z biblioteki, które zostały dodane do gry. Oczywiście, jak zawsze na First Lookach, jestem przeziębiony. 🙂

Część druga opowie więcej o restauracjach i sposobie ich prowadzenia.

[su_youtube url=”https://youtu.be/JWseN3-YUBQ” height=”340″]

Zareaguj na nowinkę!
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

50 KOMENTARZE

  1. Wszystko wygląda ładnie ale z tym nektarem to wtopa. Znowu pominięto fajną umiejętność (wyrób nektaru) oraz przedmiot (półka na nektary).

    • Czy ja wiem czy wtopa? Mi tak przyłączenie nektarów do miksologii się podoba – nie lubię takiego niepotrzebnego rozdrobnienia w umiejętnościach. Już teraz jak chcę, aby mój sim był kulinarnym mistrzem to musi się nauczyć miksologii, gotowania, wytrwawnego gotowania, zielarstwa i pieczenia. Jakby mi jeszcze do tego doszedł wyrób nektarów to podejrzewam, że nie starczyłoby mu na to życia (już teraz mam problemy przy normalnej prędkości i grze bez kodów).

      Zresztą, jeśli chodzi o rozwój umiejętności, to wolałabym, żeby zrobili system drzewkowy – np. żeby móc rozwijać zielarstwo, pieczenie najpierw należałoby mieć X punktów gotowania. Coś jak z wytrawnym gotowaniem, tylko wszędzie. I np. 3 punkty kondycji byłyby wymagane, żeby móc zacząć uprawiać jogę, albo inną dyscyplinę związaną ze sportem. Z majsterkowaniem można by było rozwijać np. stricte rzeźbiarstwo, wynalazczość, układanie kwiatów etc.

      • Sim w restauracji może zamówić wino, naturalnym posunięciem byłoby dodanie umiejętności robienia tego wina. W TS4 mamy bardzo mało umiejętności względem TS2 i 3. Życia simowi spokojnie starczy na nauczenie się jeszcze z 10 umiejętności, wcześniej tak było, czemu więc nowa generacja simów ma się cofać względem poprzedniczek?

        • Rozumiem Twoje argumenty, ale mi brak wyrabiania nektaru nie przeszkadza… chociaż nie ukrywam, że fajnie byłoby znów zobaczyć animację deptania winogron w nowej odsłonie 🙂 W sumie to jest kolejny dowód na to jak trudno jest dogodzić wszystkim graczom, chociaż na obecność tej umiejętności pewnie bym nie narzekała, tylko jej nieobecność jakoś mi nie doskwiera. 🙂

  2. Bardzo mi się podobają obiekty do wystroju restauracji, są na prawdę wyjątkowo ładne. I w ogóle same restauracje w tyloma opcjami menu do wyboru też.
    Ale zakazałam sobie kupowania jakichkolwiek gier dopóki nie napiszę licencjatu 🙁

    • Ja przegralam ze sobą w tym temacie 😉
      Kupiłam mimo nieskonczonego licencjatu w nagrodę za zdany egzamin. Straciłam jedną noc i wiem że gra może poczekać do konkretnych wakacji.

  3. Dodatek mi się podoba. Jest bardziej ogarnięty niż sklepy. Prowadzenie restauracji jest dużo fajniejsze i pracownicy rzeczywiście robią co do nich należy.
    Ale… wciąż nie rozumiem tego wyboru pracowników. Powiedzcie mi dlaczego nie mogę sobie zatrudnić kogo chcę? Dlaczego gra narzuca mi jakieś totalnie przypadkowe osoby, do ról pracowniczych. Nie rozumiem tego i nie umiem się z tym pogodzić. Dlaczego nie mogę sobie wybrać np. spośród wszystkich simów, których mam w świecie lub ewentualnie wszystkich simów których zna mój sim – właściciel restauracji.
    Zrobiłem restaurację indyjską i mam w świecie hidnuskę, która jest wykwalifikowanym kucharzem. Chciałem ją zatrudnić jako kucharkę w moim lokalu, ale oczywiście nie jest ona dostępna wśród osób do zatrudnienia. Dlaczego???
    Myślicie, że to dlatego, że ma pracę? Czy powinna porzucić pracę i wtedy pojawi się wśród osób do wynajęcia? Ale nie sądzę, bo wielu innych moich simów nie ma pracy i też ich gra nie generuje.

    Tak więc zatrudnianie ludzi to jest dla mnie najsłabszy punkt programu i najgorsze niedorobienie jeśli chodzi o grę. Jeśli ktoś zna jakiegoś moda na funkcję zatrudniania kogo się chce to proszę bardzo o info.

    Generalnie zarządzanie ludźmi w grze the sims 4 ssie i to mocno. Razi mnie, że wynajmując kogoś do gotowania lub barmanowania przychodzą przypadkowi simowie. EA. Dajcie nam wybór? Dajcie nam zatrudniać i wynajmować konkretnych ludzi, którzy się do tego nadają.

    • Ja do gotowania i barmanowania mogę wynająć konkretne osoby. Choć moja Simka idealnie zna się na kuchni, lecz wynajmuje ciągle tego samego barmana (i jest nawet w opcjach „Zatrudnij imię i nazwisko Sima jako miksologa”), bo ciągnie ich do siebie

      • Możesz zatrudniać dowolnych simów jakich sobie tylko zażyczysz? No to proszę w takim razie o moda lub wskazówki jak dokonać takiego wyczynu?

        • Samnie wiem, tego Sima pznałem w barze, gdzie był już miksologiem (przez 5 sekund, bo zmienił się z innym) i od tamtej pory mogę wybierać, żeby zatrudnić właśnie jego

  4. O co chodzi z tym wyłącz włącz zawartość zmodyfikowaną? Jeżeli ma to na celu nie ingerować zainstalowanych modów w aktualizacje to sorry po wyłączeniu modów i instalacji pakietu moje mody zostały uszkodzone a gra dodatkowo część modów nie wczytała.

    • Ta opcja włącz/wyłącz zawartość zmodyfikowaną była zawsze i znaczy dokładnie to, co jest w nazwie – możesz jednym kilknięciem włączyć/wyłączyć całą zawartość zmodyfikowaną w grze. Mody nie mogą „zostać uszkodzone” przez aktualizację – zdarza się, że część modów po aktualizacji przestaje działać, ale wynika to z tego, że twórcy modów muszą je zaktualizować tak, aby były kompatybilne z najnowszą wersją gry.

    • Chodzi o to, że możesz wyłączyć wczytywanie modów przez grę. wtedy gra nie będzie ich wczytywać, nawet jak są w folderze Mods. Po każdej aktualizacji, gra sama wyłącza modyfikacje, żeby nie uszkodziły one Twojego zapisu i nie wpłynęły na rozgrywkę. ZAWSZE po aktualizacji, powinno się sprawdzić na stronie autora, czy dana modyfikacja wymaga poprawki i czy będzie działać z najnowszą aktualizacją. W Twoim przypadku część modyfikacji jest po prostu niezgodna z najnowszą wersją gry i zawartości. Sprawdź strony autorów, co oni o tym piszą. 🙂

  5. Z tego co widziałam na yt to sim nie może być kucharzem we własnej restauracji! Potwierdzi to ktoś? Bo aż nie chce mi się wierzyć. Nie tak to sobie wyobrażałam. Wygląda na to, ze jako właściciel sim nie ma co właściwie robić, bo od wszystkiego są pracownicy. DOCELOWO to jest spoko – jesteśmy tylko szefami i nadzorujemy pracę. Ale jednak fajnie by było dochodzić do tego etapu stopniowo zaczynając od samodzielnej pracy na kuchni. Myślałam, że nasz sim będzie mógł być głównym kucharzem a ewentualnie potem zatrudni więcej pracowników.. Przecież taka możliwość byłaby super alternatywą dla kariery gastronomicznej jaką mamy teraz w simsach. W WwP jako właściciel sklepu możemy robić normalnie wszystko to co nasi podwładni jak to w każdym małym biznesie.. Czy tylko ja jestem tym zawiedziona?

    • Nie tylko ciebie rozczarował ten fakt. Właściciel jest tylko właścicielem. Opcja bycie szefem jest mocno ograniczona nawet jeżeli jest możliwość szkoleń. Jeszcze tego nie sprawdziłam, ale ciekawi mnie czy sim stworzony przeze mnie i pozostawiony w galerii, a teraz kucharz, po wprowadzeniu do świata nadal będzie posiadał wytrenowaną na kursach wiedzę kucharską.

      • Najprawdopodobniej nawet nie będziesz go mogła zatrudnić jako kucharza, bo Ci się nie wyświetli w opcjach do zatrudnienia go na to stanowisko. To jest bez sensu.
        EA POLSKA KTOŚ TO CZYTA?
        W następnej aktualizacji proszę sprawić aby dało się wynajmować i zatrudniać tych simów, których chcemy. To bez sensu, że w mojej restauracji kucharką jest simka, która jest też policjantką na komisariacie. A dwóch kucharzy, których mam w świecie nawet nie wyświetlają się jako opcje do zatrudnienia. FATALNE TO JEST!!!

        • Zgadzam się. Mam nadzieję, że w kolejnej aktualizacji to naprawią, skoro faktycznie polityka gry ma być taka, że dają nam pełnię swobody.
          Ale myślę, że trzeba byłoby to ulepszyć całościowo to znaczy:
          1. Konkretni (niekoniecznie randomowi jak Kinga Maślanka) simowie z naszej okolicy, którzy są BEZROBOTNI powinni wyświetlać się w pierwszej kolejności do zatrudnienia w restauracji albo sklepie i być do niego później przypisani. W pytaniu o zawód powinni udzielać odpowiedzi, że są zatrudnieni w sklepie X (skoro już tam pracują) a nie, że nadal są bezrobotni.
          2. Skoro już są przypisani to powinni tam pracować niezależnie czy miejsce odwiedzamy aktywną rodziną, która jest właścicielem sklepu czy inną aktywną rodziną (a to się aktualnie zmienia, bez sensu!)
          3. Może to nudne później grać takim simem pracownikiem danego sklepu, bo jego praca nie będzie miała wielu szczebli rozwoju, a gdy odwiedzimy go w pracy to jedyne zadania jakie będziemy mieć do wykonania to czyszczenie sklepu, uzupełnianie towaru i podliczanie klientów (o ile w ogóle pojedziemy z takim simem pracownikiem do pracy, bo przeciez może pojechać sam, a my będziemy się w tym czasie zajmować karierą innego sima)… Ale dla mnie to i tak ma więcej sensu, więcej racji bytu jeśli chodzi o tworzenie globalnej historii simowego świata niż takie ciągłe randomowe zmiany.
          4. Tak samo z restauracjami. Spoko jeśli nie można zatrudnić aktywnego zawodowo kucharza, który gdzieś tam już pracuje, ale miałam nadzieję, że skoro mam w okolicy kucharza ne emeryturze, to albo będzie go można zatrudnić, albo chociaż on sam jeśli otworzy restaurację będzie w nim kucharzem. Bardzo szkoda.

          A to wszystko technicznie to w dużej mierze kwestia nadpisania kodu, bo wiele z tych funkcji jest już zaprogramowana i działa!

        • Nom, mnie też to wkurza, że nie mogę zatrudnić kogo chce, specjalnie wcześniej przygotowałam simkę z maksem gotowania i sima z maksem charyzmy żeby ich potem zatrudnić 🙁 ja tak nie lubię tych randomowych simów…., są dziwaczni i nic nie potrafią… . Poza tym jednym mankamentem pakiet jest mega cudowny <3 bardzo mi brakowało restauracji… 😉

        • To nie koniec niedociągnięć. Pograłem trochę i nie jest tak kolorowo. Przygotuj się na to, że pewnego dnia Twoi pracownicy znikną, a Ty będziesz ponownie wydawać Simoleony na ich szkolenie. 😛

        • Właśnie dzisiaj mi się to przydarzyło! :/ masakra jakaś…, mam nadzieję, że szybko to naprawią bo oszaleję z tymi „świeżakami”…

        • Buuu to kiepsko 🙁 i jak tu prowadzić restaurację z super jedzeniem i obsługą jak moi pracownicy są porywani xD

        • A propos bugów, pamiętacie ten z klientami oburzającymi się, że ich nie podliczyliśmy, mimo że to zrobiliśmy? Tak samo jestcteraz i klient oburza się, że musi długo czekać, chociaż został juz obslużony. Oprócz bugów to bardzo fajny pakiet. Tylko że te bugi są poważne…

        • Ale czytałam, że można to obejść poprzez dodanie pracowników do jakiejkolwiek nieaktywnej rodziny mieszkającej w którymkolwiek otoczeniu 😉 tylko nie można już później zagrać tą rodziną bo natychmiast zostaną zwolnieni z restauracji… 😉 ale faktycznie gra wtedy ich nie kasuje 😉

        • U mnie z pracownikami było tak, że pewnego dnia zamiast kucharzy z rozwinięta umiejętnością gotowania przyszły 2 „świeżaki” i tak patrzę dlaczego oni stoją przed restauracja (myślałam ze sim emeryt mi umarł i zatrudnił sie automatycznie inny). No nic: szybko kupuje szkolenie, a oni nic. Restauracji zamknąć nie moge. Nic. Na szczęście po wyjściu z gry i ponownym wejściu było juz normalnie. Innym razem kelnerka sie nie pojawiła, były 2 a trzeciej jak nie było tak nie ma :/. Goście siedzą ile chcą chociaz chce zamknąć restauracje to musze czekać bo jak zamknę zanim zapłacą to pieniędzy nie dostanę 🙁 kucharze mimo max umiejętności gotują wolno a goście sie niecierpliwią albo zamiast zamawiać siedzą sobie na ławce i czekają nie wiadomo na co ogolnie restauracja mi nie przynosi zysków a same straty, jesli mam jakieś zyski to np 2 simoleony WOW a straty? Na poziomie 400, uznałam ze nie bede sterować restauracja skoro mam mieć straty i ja sprzedałam zwłaszcza ze pracownicy sa zmęczeni i niezadowoleni po 12 h pracy ( czyli około 5 klientów ) musza to naprawić moze wtedy restauracja bedzie miała sens

        • Nom, ciężko jest prowadzić obecnie te restauracje…, koszmarem jest dla mnie jeszcze to, że jak po 6 godzinach od otwarcia restauracji przestaję wpuszczać nowych klientów, to oni wciąż walą drzwiami i oknami…, dopiero po 13 godzinach wszyscy wychodzą, a moi pracownicy są wściekli, ale no sorry jak chcą mieć pensję to muszą ogarnąć, że trzeba czekać na obsłużenie nawet tych spóźnialskich…, nie wiem co im się wydaje, że simoleony rosną na drzewach??? 😉

  6. grałam trochę……..dodatek to pomyłka. Taka długa praca nad nim………i znowu wyszło kiepsko.
    zamów stolik,,,,zamów danie……zapłać…..wychodź.
    To chyba lepiej w domu coś ugotować sobie.
    kelner u którego zamawiałam danie stał do mnie tyłem. w restauracji była znajoma simka kliknęłam na krzesło opcja usiądz i rozmawiaj tutaj…..rzeczywiście usiadłam a znajoma stała tak jak stała.
    paranoja za 50 zł

    • Za przeproszeniem, czego chciałaś w pakiecie o restauracjach? Fajerwerków na środku sali, a może tańczącego słonia? Muszę cie zaskoczyć, ale rzeczywiste restauracje naprawdę funkcjonują na schemacie „zajmij stolik, zamów danie, zjedz, zapłać i wyjdź”. Ja i tak się cieszę, że jest tak dużo opcji w budowaniu, ustalaniu i funkcjonowaniu restauracji. Bardzo mi się podoba, że można obrazić kucharza lub go pochwalić, chodź żałuję, że nie można dawać napiwków kelnerom. Ale mam 100 pomysłów (co w The Sims 4 jest u mnie rzadkością) na restauracje. Domek z piernika prowadzony przez Babę Jagę, w którym sprzedają ciasta i mięso, restauracja z francuskim jedzeniem i winem prowadzona przez księżną Anariettę, gdzie kelnerzy są przebrani za rycerzy w złotych zbrojach, a może urokliwa knajpka z morskim jedzeniem nad wodą?

      • 1. „Kiedy zwierzaki” z daniami przypominającymi whiskasy i inne pedigry
        2. „Kiedy małe dzieci” z jedzeniem ze słoików i herbatą w proszku
        3. „Kiedy otwarty świat” z daniami z całego świata
        4. „Kiedy postęp historii” z pizzą dla sąsiada (który już od dwóch lat ma dwadzieścia lat)
        5. „Kiedy pory roku” z zimnymi i ciepłymi napojami
        6. „Kiedy studia” z zupami
        7. „Kiedy aktualizacja” z menu, które zmienia się codziennie
        8. „Kiedy nowy dodatek” z najdroższym żarciem

  7. Dostrzegłem już kilka błędów w funkcjonowaniu restauracji. Często sim właściciel rozmawiający ze swoimi podwładnymi gada z nimi bokiem albo generalnie tak, że mówi nie do nich tylko obok nich. Jakaś synchronizacja pozycji tam szwankuje. Wiem, że czasem simowie gadają do siebie tyłem ale wtedy przynajmniej szukają głową rozmówcy. A tu tak jakby w próżnię gadał.
    Czasami wydawane dania się knocą. W sensie patera wyłożona przy stanowisku kucharza leży, a żaden z trzech kelnerów jej nie bierze. Goście czekają jak idioci, dania gotowe, a nikt ich nie zanosi. Koniec końców goście wychodzą wkurzeni, a patera leży u kucharza jak głupia.
    Dodatek bardzo szybko się nudzi. Jego frajda polega w zasadzie na budowaniu fajnych restauracji, co bez modów wyobrażam sobie jest również mało satysfakcjonujące. Udało mi się stworzyć hinduską restaurację ale nie wyobrażam sobie jak by wyglądała bez zawartości modyfikowanej.
    Fajnie, że mamy nowy typ parceli, że jest opcja żeby pójść do restauracji czy nią zarządzać… ale ten dodatek w sumie jest jak taka najbardziej bazowa gra online dla dzieci. Pierwsza lepsza w której prowadzi się restaurację. Moja rola jako właściciela sprowadza się do:
    – opłać szkolenie
    – pochwal
    – wygłoś inspirującą przemowę
    – witaj
    – zapytaj czy czegoś gościom nie brakuje
    – poleć danie
    W zasadzie to tyle. Bo nie wiem czy jest szansa na powodzenie w przypadku stosowania kija a nie marchewki. Czy ktoś ma doświadczenie, że zruganie pracownika wywołało pozytywny efekt? Wszyscy pracownicy zdają się być strasznie aroganccy.
    Dania i menu ładne ale znów mam wrażenie, że się nie postarano. Chodzi mi o ilość. Koniec końców jeśli chcemy tworzyć różnorodne restauracje to potraw jest zdecydowanie za mało.
    Nie rozumiem o co chodzi z tą ilością w The Sims 4. Czy twórcy mają jakąś fobię? Boją się dawać więcej. Boją się, że ich znienawidzimy za ilość? Irracjonalne.
    Tak było w przypadku romantycznego ogrodu. Pakiet ogród, a roślinek 6. Tak było w przypadku ikonek klubowych. Dlaczego muszę ściągać moda na 50 dodatkowych ikonek klubowych, skoro istnieją one już w grze (w tych dymkach podczas rozmowy) – kwestia tylko przeniesienia ich na ikonkę klubową.
    To mnie wkurza. Taki brak myślenia u twórców, taki cholerny minimalizm i oszczędność. Choć raz puściliby wodze fantazji i pomyśleli. Możemy dać dwa krzesła… ale dajmy piętnaście. A nie na odwrót.

  8. A kelner przyjmuje zamówienia stojąc tyłem i 3 metry od zamawiającego……muszę cię zasmucić…..wyleciałby z roboty.
    Tyle opcji jest piszesz…….jakich tyle opcji jest? Pochwal kelnera – nie bądz śmieszny. Pochwal szczerze – mówi ci to coś? Jakie więc widzisz nowości? Zrobiłam knajpkę z morskim jedzeniem nad wodą z kodami i modami da radę…..ale straciłam opcję zamów stolik bo sims nie dał rady podejść i zamówić bez tego polecenia natomiast podchodził do kelnerki spokojnie…….bug????? I nie mów mi co można robić w restauracji bo wiem.

  9. Rozszerzenie całkiem sympatyczne pomijając te nieszczęsne bugi. U mnie dodatkowo występuje bug z pieniędzmi – gdy chcę zakupić coś do domu, pokazuje mi kasę z restauracji z zerową ilością simleonów. Pracownicy nie zniknęli, ale całkiem „ciekawy” był moment, kiedy daję kucharzowi awans, a on odchodzi… No cóż.

      • A nie jest to spowodowane znikającymi Simami bez domu? Co jeśli zbierze sie swoich pracowników w jedna rodzinę i wprowadzi na jakąś parcelę? Wtedy chyba nie powinni zniknąć. Ja tak zrobiłem i nie znikają

        • Tak, można tak rozwiązać ten problem. 🙂 Wspominam o tym w recenzji. Jeszcze trochę mi zostało, bo tym razem nieco inaczej to zrobimy. 

        • a jak mam to zrobic skoro nie.ma tych pracownikow w niegranych rodzinach ani generalnie nigdzie? bo mi znikaja codziennie -.-

      • Wcale mnie nie pocieszyłeś. 😛
        Jedna rzecz jeszcze mnie irytuje nieziemsko. Opcja „pożegnaj” kończy się na jedynie pomachaniu ręką do osoby… A ta dalej siedzi u mnie w domu. Nie mogę się ich pozbyć, już nie wspomnę o sytuacji, gdzie wchodzi sobie obca panienka i idzie się kąpać. Ot co.

        • Już to przetestowałam, trzeba ich wypraszać bo aluzji z pożegnać po prostu nie łapią. Źle wychowane te Simsy i puste po prostu. 😀

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories