Recenzja – Zjedzmy na mieście

[su_service title=”Przed recenzją” icon=”icon: thumbs-up” size=”26″]Kod na to rozszerzenie otrzymaliśmy od Electronic Arts Polska, za co bardzo dziękujemy. Pragniemy też zaznaczyć, iż nie ma to wpływu na recenzję, która pozostaje niezależna. Wydana ocena powstała na podstawie 20 godzin rozgrywki z pakietem i sprawdzeniem jego możliwości oraz konsultacją z fanami.[/su_service]


Trzeci pakiet rozgrywki do The Sims 4 wprowadza do gry restauracje i długo wyczekiwaną możliwość prowadzenia własnego lokalu z jedzeniem. The Sims 4 Zjedzmy na mieście to smaczny kąsek dla wszystkich, którzy spragnieni są smaku restauracyjnego biznesu. Czy porcja ta jest wystarczająca, a danie nie kończy się zgagą? Tego dowiecie się z mojej recenzji.

Kuchenna moda

Otrzymaliśmy łącznie 34 elementy do Stwórz Sima, z których większość skupia się głównie na obsłudze restauracji. Chociaż ich ilość nie jest imponująca, znakomicie wprowadzają Simów w klimat restauracji. Stroje są ładne i pasują do tematyki tego rozszerzenia. Eleganckie koszule i marynarki dla menedżerów restauracji, fartuchy dla pomocy kuchennej i stroje dla kelnerów. Niestety, szefowie kuchni otrzymali tylko jeden strój, na szczęście – z różnymi wariantami kolorystycznymi.

 
(Wcale nie liczy się wnętrze, ubrania są ozdobą Simów, ot co!)

Oprócz strojów typowo restauracyjnych, dostępne są sukienki, koszule i stroje dla dzieci, które nadają się do codziennego użytku w normalnej rozgrywce. Aktualnie w The Sims 4 mamy sporo ubrań, które związane są z przyjęciami i imprezami, dlatego każdy Sim znajdzie w szafie odpowiedni strój do restauracji.

Budujemy restaurację

Mamy do dyspozycji około 124 obiekty, które możemy wykorzystać podczas budowy domów czy restauracji. Po raz pierwszy w The Sims 4, możemy stworzyć narożniki znane z The Sims Randka i The Sims 2 Nocne Życie. Dostępne są także kanapy modułowe, które idealnie łączą się z nowymi narożnikami. Nowa opcja przypisania stołów do siedzenia pozwala w prosty sposób dodać stoły do narożników, co jest zupełną nowością w serii. Wcześniej narożniki były gotowym obiektem, połączeniem stołu z kanapą – teraz gracze mają wolą rękę przy wybieraniu stołów i siedzeń.

Dodano stanowiska dla kelnerów i szefów sali, którzy będą pracować w restauracjach.

  

Zdecydowana większość obiektów w tym pakiecie, to szpargały, których zadaniem jest wnieść klimat do naszych restauracji. Kupimy zatem nowe rośliny, lampy, elementy dekoracyjne, różne obrazy, półki czy gadżety upiększające kuchnię i salę dla gości. Mamy także możliwość stworzenia własnego szyldu z dostępnych naklejek i logo, które możemy dowolnie dodawać na ściany, okna i wspomniane wcześniej szyldy.

 

Z dostępnych pustych tablic mamy takie, które: są na ścianie, wiszą przy suficie lub są wmurowane w ziemię. Edycja szyldów jest czymś bardzo przydatnym, co pozwoli nadać naszym restauracjom nieco więcej charakteru. Obiektami godnymi pochwały, są: duże akwarium, nowa stacja kucharza oraz lampa ogrzewająca Simów wokół i edytowalne szyldy.

Wszystko przestaje być kolorowe, jeśli dokładnie przyjrzymy się wszystkim obiektom z pakietu. Restauracyjne rozszerzenie dodało tylko dwa krzesła i kilka stołów. Nie dajcie się zwieść ich ilością – większość nowych stołów to po prostu jeden stół dostępny w wyższych lub dłuższych wersjach. Twórcy stworzyli też gotowe narożniki ze stołami, które w katalogu wyświetlane są jako nowe obiekty. Moi drodzy, to nic innego jak kanapy i stoły dostępne w tym pakiecie, tylko połączone razem. Podobnie ma się sprawa z szyldami – oprócz pustych szyldów i naklejek, katalog sztucznie wypełniają połączone już szyldy (które można rozdzielić, podobnie jak narożniki).

  

Ubolewam też nad faktem, że pakiet do restauracji wprowadził tylko dwie kuchenki (jedną w dwóch wersjach), które są właściwie stanowiskiem szefa kuchni, więc nie nadają się do codziennego użytkowania w domu. Kto z Was posiada profesjonalną kuchenkę w kuchni? Nie otrzymaliśmy też żadnej nowej lodówki czy urządzenia kuchennego. Wśród sprzętów, zdecydowanym plusem jest dodanie nowej zmywarki.

Własna restauracja

System prowadzenia restauracji stworzony jest dość dobrze. Zabawa polega na zakupieniu lokalu (lub parceli) i zarządzaniu nim w odpowiedni sposób, aby przynosił zyski. Naszym zadaniem jest ustalić menu, zatrudnić wykwalifikowanych pracowników i dbać o zadowolenie naszych gości.

 

Tworzenie menu jest bardzo proste i przyjemne. Wystarczy kilka kliknięć, aby zbudować dobre menu z bogatym wyborem dań. Podczas tworzenia karty potraw, dostępne są wszystkie dania z zainstalowanych rozszerzeń do gry. W dziale z deserami możemy więc znaleźć lody z The Sims 4 Kuchnia na Wypasie, a zupy wzbogacają plenerowe specjały z Ucieczki w Plener.


(Zatrudniamy naszego nowego kelnera.)

Zatrudnianie pracowników wygląda bardzo podobnie, jak to w The Sims 4 Witaj w Pracy. Otwieramy panel, wybieramy pracownika, sprawdzamy jego umiejętności, a następnie zatrudniamy go i wybieramy stroje dla naszego personelu. Podczas pracy możemy motywować pracowników, ganić ich lub szkolić, aby ich umiejętności się poprawiły.

Mamy możliwość wyboru marży, jaką chcemy nakładać na jedzenie oraz opcje związane z jakością podawanych dań, które wpływają na ocenę naszej restauracji. Ważna jest także reklama, która przyciąga większą liczbę gości do naszej restauracji.

Ważne jest, aby dbać o zadowolenie naszych gości. Nad ich głowami widnieją gwiazdki z oceną, jaką są oni gotowi wystawić za nasze usługi. Na wysokość oceny wpływają jakość dania, obsługa oraz ogólne czynniki znajdujące się w restauracji. Jeśli Sim ma kokardkę pod gwiazdką, oznacza to, że należy traktować go najlepiej jak to możliwe. Jest to krytyk kulinarny, którego ocena jest 10 razy mocniejsza od oceny innych gości. Ocena krytyków potrafi znacznie podnieść reputacje lokalu, ale może ją także bardzo szybko zrujnować.


(Nie musisz być właścielem, aby stworzyć restaurację.)

Niestety, system ten spotyka się z wieloma błędami i niedociągnięciami, których w tym pakiecie nie brakuje. Nie mamy możliwości zatrudnienia znanych nam Simów z otoczenia, a jeżeli gra wytypuje już takiego Sima, to jego umiejętność gotowania nie ma żadnego wpływu na poziom wyświetlany w panelu. Największym problemem jest jednak główny błąd The Sims 4 – znikanie niegranych rodzin. W każdy wtorek i czwartek wieczorem (w grze), gra usuwa ze świata nadmiar stworzonych Simów (limit to 180). Simowie, którzy nie mieszkają w naszej okolicy, tzw. miastowi, zostają usunięci z gry na stałe. Oznacza to, że w pewnym momencie tracimy całą obsługę restauracji i ich zdobyte umiejętności, a wraz z nimi Simoleony, które wydaliśmy na szkolenia. 


[su_service title=”Ważna porada” icon=”icon: lightbulb-o” icon_color=”#f2152a” size=”26″]Aby mieć pewność, że obsługa Twojej restauracji nie zniknie, musisz umieścić ich w mieście. Zatrudnij Simów w restauracji, następnie przejdź do menu edycji Simów w miasteczku i poszukaj ich w zakładce "niegrani Simowie". Połącz wszystkich pracowników w jedną rodzinę i wprowadź ich do losowego domu. Nie graj nimi, ponieważ stracą wtedy pracę w restauracji. Znajdź, połącz, wprowadź i zapisz.[/su_service]


Inną ważną sprawą jest brak ustalenia godzin otwarcia restauracji lub opcja pracy na zmianę. Przez nieuwagę można sprawić, że nasi pracownicy padną ze zmęczenia lub zwolnią się z pracy i wszystkie ich szkolenia przepadną. Gracz musi pilnować, w którym momencie należy zamknąć restaurację.

Rola naszego Sima ogranicza się do pogawędek z gośćmi i rozmów z personelem (motywacja, szkolenie, ganienie). Nie mamy możliwości pracy jako kelnerzy, czy szefowie kuchni. Musicie zatem porzucić plany, na otwarcie własnej restauracji jako Sim, bo jest to niemożliwe.

Nowe potrawy i Simstagram

Pakiet wprowadza nowe potrawy kuchni molekularnej i nektary w kieliszkach. Są to dania dostępne wyłącznie w restauracjach. Ich wygląd jest bardzo fantazyjny, a wykonanie bazuje często na wiedzy chemicznej. Płonące jajka, wrząca czekolada czy kostka Rubika z owoców, to tylko kilka z dwudziestu nowych potraw. Jeśli potrawa Wam się spodoba, możecie spróbować poznać przepis na nią, klikając odpowiednią opcję na wybranym daniu.  Simowie mogą robić im zdjęcia, które następnie wrzucają na Simstagrama (nie widzimy go). Jest także możliwość wydruku zdjęć i powieszenia ich na ścianę, wydruki to nowy obiekt do kolekcjonowania. Pomysł ten uważam za bardzo udany.

  

Jestem gościem

Odwiedzanie restauracji jest przyjemne i bardzo przypomina wspólne wyjścia w The Sims Randka czy The Sims 2 Nocne Życie. Na początek musimy poprosić szefa sali o stolik, następnie zostaniemy zaprowadzeni do najbliższego stolika, który może pomieścić naszą grupę Simów. System restauracji przydziela miejsca w bardzo mądry sposób. Simowie zaprowadzani są do najbliższego wolnego stolika, który odpowiada wielkości naszej grupy. Dwójka Simów nie zajmie wielkiego stołu, jeśli gdzieś w pobliżu wolny jest stolik na dwie osoby. Wprowadza to realizm w funkcjonowaniu restauracji.

 

Po wybraniu miejsca, możemy przejrzeć menu i zamówić jedzenie. Do każdego posiłku możemy wybrać jakiś napój. Kiedy już się zdecydujemy, kelner przychodzi odebrać od nas zamówienie (nie zawsze) i zanosi je do szefa kuchni. Czas oczekiwania na jedzenie zależny jest od ilości gości w restauracji, „maratonu brudnych naczyń” i pracowitości personelu. Na swoje zamówienie oczekiwałem 5 Simowych godzin.

 

W restauracji możemy urządzić urodziny prosząc o tort urodzinowy, lecz jest to niestety jedyne wydarzenie, które możemy świętować w lokalu. Nie dodano niestety żadnej opcji związanej z oświadczynami czy specjalnej wersji randek. Jedyną nową opcją podczas randki są dodatkowe zadania związane z jedzeniem. Nowe interakcje pozwalają na wspólne dzielenie się jedzeniem i fotografowanie nowych dań kuchni molekularnej. Możemy pochwalić szefa kuchni za dobrze przyrządzone danie.

 

Płatność za zamówienie możemy uregulować przy stoliku lub opuszczając restaurację. Po opuszczeniu lokalu, otrzymujemy informację, iż nasze konto zostało obciążone rachunkiem za zamówienie. Nie ma więc szalonych ucieczek z restauracji bez płacenia rachunku. Brakuje też opcji zostawienia napiwku.

Ktoś zamawiał błędy?

Pisałem już wcześniej o błędach związanych z personelem. Przybliżę Wam też nieco błędy związane z ich pracą. Na początku, prowadzenie restauracji przebiega płynnie i wszystko dzieje się zgodnie z planem. Problemy zaczynają się, kiedy gra musi użyć nieco więcej siły przy obsłudze więcej niż 2 gości restauracji. Wtedy zaczyna się kopalnia błędów…. 🙁


(Ta whisky nie będzie czysta…)

Kelnerzy zbierają brudne naczynia ze wszystkich stolików w jednym momencie, co sprawia, że goście restauracji czekają na możliwość złożenia zamówienia lub jego odbiór. Możliwe jest to dopiero wtedy, kiedy kelner ukończy swój maraton z naczyniami po całej sali. Co gorsza, kelnerzy często zabierają jedzenie klientom sprzed nosa, podczas jedzenia – traktują je po prostu jak brudne naczynia. „Proszę Pana, proszę kończyć sałatkę, bo potrzebujemy miski do zupy.”. Często bywa też, że kelnerzy w ogóle nie przychodzą odebrać zamówienia od klienta, po prostu kuchnia jest telepatycznie informowana o nowym zamówieniu.


(Resztki dla psa? ZWIERZAKI?!?!?!?)

Kiedy maraton „naczyniowy” się skończy… kelner nie trafia z naczyniami do swojej stacji na naczynia, tylko zostawia je w dowolnym miejscu na przykład na sąsiednim stole na sali lub na ladzie najbliższego baru. Co do barów, z nimi też są niezłe jajca. Otóż okazało się, że stojak na nektar jest jedynie ozdobą, a nowe nektary możemy zamawiać tylko przy barze (lub z menu), podawane są one w kieliszkach, nie ma butelek z nektarem. Bary ustawione w restauracjach nie przynoszą żadnego zysku, Simowie obsługiwani są przy nich jak w standardowych barach. Posiadając własną restaurację, musimy zatrudnić barmana klikając na zakupionym barze. Podobnie jest z muzykami czy komediantami – ich obecność w żaden sposób nie wpływa na ocenę, prestiż czy rozwój restauracji. Są oni traktowani jak usługi wynajmowane na każdej innej parceli. Jeśli dobrze pamiętam, restauracje w The Sims 1 i The Sims 2 miały swojego grajka, który w zabawny sposób przygrywał nam do jedzenia.


(Łucja rozmawia z Bellą i Mortimerem, będąc na randce ze mną 🙁 )

Wielu z Was ucieszyło się, iż „gorące krzesła” zostały naprawione i Simowie nie będą przesiadać się w różne miejsca dostępne na parceli. W praktyce okazuje się, że to nieprawda. Zachowanie Simów w restauracji jest nieco inne, ponieważ wygląda na to, że gra przypisuje zamawiającym konkretny stolik z siedzeniami. „Gorące krzesła” wciąż występują, ale Simowie przesiadają się między krzesłami przy swoim stoliku.

Dramat zaczyna się, kiedy Sim z jednego końca sali zaczyna rozmawiać z innym Simem, który siedzi do niego tyłem. Romantyczna randka zmienia się wtedy w trójosobowe spotkanie, gdzie Sim wciąż odwraca głowę i „krzyczy” do swojego rozmówcy po drugiej stronie sali. Dzieje się tak, ponieważ tak jak pisałem, Sim ma zakaz przesiadania się do innego „sektora”. Simowie czasami wstają od stolika, aby zrobić kilka kroków, po czym ponownie siadają na miejsce. Mój Sim wziął łyka nektaru, po czym wstał, okrążył stolik i usiadł ponownie na swoje miejsce, aby zająć się sałatką.

Podsumowanie

Pakiet miał ogromny potencjał, który mógł wnieść do gry wyjątkową świeżość i innowację. Niestety, nie wykorzystano go do końca, poprzez nietrafne rozwiązania. Mała ilość strojów w Stwórz Sima może sprawiać, że gracz będzie czuł się ograniczony, jeśli nie posiada innych rozszerzeń do gry. Obiekty wykonane są bardzo dobrze, a ilość nowych ozdób pozwoli wprowadzić przyjemny klimat restauracji – od przydrożnego baru po ekskluzywną restaurację. Niestety, obiekty te to często tylko różne warianty jednego przedmiotu.

Prowadzenie restauracji to dobry system, który pozwoli nam się sprawdzić jako właściciel lokalu gastronomicznego. Zarządzanie pracownikami, tworzenie menu i dostosowywanie opcji to funkcje, które z pewnością zasługują na pochwałę. Jednak… ilość błędów i dziwne zachowanie Simów sprawiają, że prowadzenie restauracji może po jakimś czasie irytować. Pomimo błędów, warto jest dać szansę temu pakietowi i wykazać się jako szef nowej restauracji.

 

[su_note note_color=”#eb1c22″ text_color=”#ffffff” radius=”0″]

  • Sim nie może być kucharzem
  • Stwórz Sima mogłoby być bogatsze
  • Brak opcji takich jak oświadczyny czy ulepszona randka
  • Ubogie wyposażenie kuchni
  • Błędy i dziwne zachowanie Simów

[/su_note][su_note note_color=”#4ca142″ text_color=”#ffffff” radius=”0″]

  • Nowe potrawy i obiekty kolekcjonerskie
  • Przyzwoity system prowadzenia restauracji
  • Nowe obiekty i powrót „Randkowych” narożników
  • Możliwość tworzenia własnych szyldów
  • Różne opcje rozwoju restauracji

[/su_note]

[su_note note_color=”#567ee4″ text_color=”#ffffff” radius=”0″]

  • Stwórz Sima: 3/5
  • Obiekty: 4/5
  • Rozgrywka: 3/5

[/su_note]

Ocena

Grze daję ocenę

3,3

na 5 możliwych.

 

Poprzedni artykułWampiry jako pakiet?
Następny artykułMałe dzieci? Jakie będą?

Komentarze

  1. Błędy są dla mnie najbardziej kłopotliwe denerwuje mnie to ze szef sali często nie nadąża za klientami którzy zaczynają chodzić po całej restauracji. Dodatkowo klientami są głównie klauny które wprawiają w smutek resztę simów. Jednak mistrzostwem jest to że jako gość restauracji musisz czekać około 4-5 godzin na jedzenie choć czasem zdarzało się ze trwało to dłużej i mówi simowie rezygnowali ze stolika. Miałam troche większe oczekiwania, ale jeśli to wszystko na co było ich stać to zawsze mogło być gorzej.

  2. Nowa koncepcja recenzji świetna! Fajnie, że pojawiły się wskazówki i porady i widać, że spędziłeś w grze deklarowany czas. Transparentność w kwestii pochodzenia klucza też na plus – ucina wszelkie domysły i docinki.

  3. Straszna siara, że pracownicy znikają. :/ Skoro spóźnili się z premierą, to powinni dopracować takie elementy. Jeszcze dziś wprowadzę wszystkich swoich do miasta. 🙂

    Bardzo ciekawa recenzja. 🙂

    • Gracze na wszystko znajdą sposób, wiadomo, ale i tak to żenada, że trzeba bawić się w jakieś szopki z wprowadzaniem pracowników do miasta 😛

  4. Mam problem. W mojej restauracji pojawiają się simowie z fryzurą klauna – max. 4 simów naraz :/ mimo iż poza restauracją mają zupełnie normalne fryzury i nie wiem jak to zmienić/naprawić…

      • Nie wiem co ludzie mają z tymi clownami, duchami, kosmitami i nie wiem kim tam jeszcze. W mojej rozgrywce to tych postaci ze świecą szukać. Rozwiązaniem chyba jest posiadanie dużej ilości simów tworzonych przez siebie. Możecie stworzyć sobie nawet simów miastowych. Tworzycie rodzinę. Umieszczacie w jakimś domu. Wchodzicie w tryb życia choć na sekundę aby gra zapamiętała ich jako “graną rodzinę”, następnie eksmitujecie taką rodzinę i macie fajnych simów stworzonych przez siebie mieszkających nigdzie, a snujących się po publicznych parcelach. Myślę, że to idealny patent na nie posiadanie dziwadeł w swojej grze.

  5. Straszne te ich ograniczenia.. Niby dlaczego nasz sim nie może popracować jako kelner czy kucharz? To po jakiego grzyba podpowiedz kiedyś dali, aby nasi simowie szkolili umiejętności gotowania? Chodziło i miastowych simów?
    No fakt, to przesiadanie się i rozmowy z innymi simami tyłem są po prostu takie wkurzające.. Mnie jeszcze bardziej irytuje jak dwojka simów stoi, jeden zagada do drugiego i których automatycznie dupsko sadza gdzie popadnie!
    W dwójce nie było żadnych grajków w restauracjach

    Co do długiego oczekiwania, zapewne kucharz przygotowuje po kolei danie dla każdego sima, dlatego to tak długo trwa

  6. Mam wrażenie że simsy potrzebują lepszego developera i to right now! Po sims 2 krzywa zadowolenia z gry u mnie spadła znacząco. Trójka pełna była bugów i niedociągnięć a przede wszystkim półśrodków i bardzo słabo rozwiązanych wszelkich usług. Czwórka ma duży potencjał i świetnie rozwiązania, ale wszystko po kolei jest “kapuszczone” i niedokończone… zupełnie jak byśmy dostawali jakąś wersje alpha. Proponuję żeby zaczęli wprowadzać tzw. early access jak przy innych grach aktualnie produkowanych, żeby gracze mieli wgląd i realny wpływ na kształtowanie gry. Stali się strasznie pewni siebie przez to że nie mają realnej konkurencji na razie, ale to może się niedługo zmienić (btw mam nadzieje że pojawi się poważny konkurent i siłą rzeczy będą musieli wziąć się za siebie).

  7. I przyjęcie urodzinowe również skopali.. Tort przynieśli, znaczy magicznie się pojawił, simka zdmuchnęła i wszyscy zjedli go na stojąco… Potem dopiero usiedli przy stole

  8. czyli limit simów w mieście nadal obowiązuje? myślałem, że z jakąś aktualizacją to poprawili, bo duchy simów z drzewa genealogicznego przestały znikać, ale skoro nie, to nadal trzeba będzie usuwać nadmiar niegranych simów z biblioteki 🙁

  9. Mnie najbardziej wkurza wieszanie się kelnerów. Kiedy idą do jakiegoś stolika, nagle się zawieszają i twierdzą, że obsłużyli już ten stolik, a potem klienci narzekają, że nie dostali posiłku i dają 1 gwiazdkę mojemu lokalowi. Z kolei przy zbieraniu brudnych naczyń jest tak samo, zebrali wszystkie, już idą je włożyć do zmywarki lub do stanowiska, a tu zacięcie i brudne naczynia na podłodze i już nikt ich nie zauważa.

    • W sklepie też takie coś jest, pracownicy po prostu nie nadążają, przez co prawie nie da się prowadzić biznesu sensownie. Mnie to już tak denerwowało, że zrezygnowałam ze sklepu, a restauracji się bałam;D

  10. Bardzo fajna i przydatna recenzja. Ja najbardziej cierpię, że moja simka, któa jest zapaloną kucharką, nie może gotować we własnej restauracji. Przed zakupem pakietu miałam taki super pomysł na rodzinny biznes. Moja simka miała przygotowywać danoa z plonów z ogódka, a tu bum… Wchodzę do gry i okazuje się, że z mojego rodzinnego biznesu nici. Jako, że strasznie szybko się irytuje restaurację odpuściłam sobie po dwóćh dniach grania i już więcej nie mam ochoty męczyć się tymi niezdarnymi pracownikami, którzy potem i tak niespodziewanie wyparowują, jak woda z czajnika gdy gotujemy ją na herbatę. A no tak zapomniałabym, od dzisiaj w restuaracjach nie potrzeba ekspresu czy czajnika 🙂 Pomidorowa, schabowy i latte wszystko w jednym garnku. Pycha 😛

    • Ja się nastawiłam na restaurację w stylu babcinym. Własne warzywa, zioła i ryby złowione przez dziadka xD. Babcia oczywiście już wyszlifowała gotowanie, pieczenie i wykwintne gotowanie na 10 i lipa 😛 Zciągnęłam sobie obrusy w czerwoną kratę, różne inne ozdoby i co? Bez sensu to zrobili. Podzielam Twoją opinię, kuchnia powinna mieć większe wyposażenie, a nie ściśnięta w 3 kratkach. Buuu.. 🙁

        • Ale, że to sims 4 dostaliśmy oczywiście jedną opcję mebli. Pewnie twórcy stwierdzili, że są takie EMEJZING, że my będziemy tak samo EXAJTING jak oni ;/.
          Nadal nie rozumiem jak twórcy mogli zapomonieć o tym, że powinniśmy móc gotować we własnej restauracji. Zabrali mi tym całą frajdę z pakietu. Dla mnie chodzenie od klienta do klienta i dawania cały czas tych samych iterakcji, na które sa 3 odpowiedzi i znam je już na pamieć w cale nie jest amazing 😮

  11. Świetna recenzja na jak się okazało nieświetne rozszerzenie.
    Ale jak zobaczyłem zdj w którym sim chce się z simem na randkę umówić to nie mogłem powstrzymać się od śmiechu XD 😀 Chciałeś utrzeć nosa twórcom, czy to był przypadek? XDD

  12. Moim zdaniem obiektów z CAS jest za mało, a zazwyczaj w pakietach rozgrywki było ich całkiem sporo. Cóż, pakiet o jedzeniu, a nowych lodówek i blatów nie ma. Nowa kolekcja zawsze na plus. To że grani simowie nie mogą pracować w restauracjach, to moim zdaniem psuje opinię zwłaszcza gdy chce się stworzyć taką na maxa rodzinną restaurację. Moja ocena 3,5/5.

    Czy tylko ja tak mam po ostatniej aktualizacji: Moja simka pracuje jako lekarz i gry diagnozuje stan pacjentów typu: zmierz temperaturę, zajrzyj do oczu, to cały czas po wykonaniu jednej takiej interakcji to ją i pacjenta resetuje, przez co co chwilę muszę go od nowa przyjmować na kozetkę lekarską?

  13. Co do błędów: ja, moją Simką, zamówiłam jedzenie, którego po 8 (!) godzinach czekania nie otrzymała. Wyszłam z restauracji, a za jedzenie, którego moja Simka nie widziała nawet na oczy i tak musiałam zapłacić. -,-

    • Ja jako gość restauracji nie miałem żadnych błędów. Obsługa jest zawsze szybka i bezbolesna. OK jest jedna wtopa nie wiem skąd się bierze (chyba jakieś pożary w kuchni) bo jakimś cudem kelnerzy chodzili cali czarni jak to po pożarze w simach bywa. Wygląda to komicznie zwłaszcza jak w jednej restauracji łaziło takich dwóch. Próbowałem ich uszczęśliwić wpisując kod do gry ale nic to nie dało.

  14. Specjalnie czekałem 2 tyg na premierę tego pakietu rozgrywki aby mój sim się oświadczył mojej simce w restauracji tak jak to było w TS2 a było jak zwykle czyli czekanie na marne -_- 😛 , jestem mega zawiedziony że moja simka Ramona nie może być szefem kuchni w swojej własnej restauracji . Szczerze już wolałbym poczekać 3 tyg na premierę aby ulepszyli ten pakiet i wprowadzili dodatkowe opcje wtedy moja ocena by była 5 a teraz jest 3,5 😛 , Gratulacje EA niby tak czytają wpisy fanów na forach a tu nici z tego 😛 .

  15. Ja zaczynam podejrzewać, że to już nawet nie jest lenistwo czy pazerność twórców, tylko oni po prostu pewnych błędów nie potrafią naprawić. W końcu niektóre z pojawiających się tutaj bugów wydaje się być pokłosiem bugów już istniejących – np. gra kasuje mieszkańców, jak jest ich za dużo a tutaj kasuje pracowników w konsekwencji tamtego błędu. Stąd też myślę ta obsuwa – oni może faktycznie pracowali nad tym, ale pomimo mijających tygodni nie wszystko udało dopiąć się na ostatni guzik. Co po raz kolejny budzi niepokój – bo jeśli jest szereg ‘błędów’, które konsekwentnie psują każde rozwiązanie to tak będzie z kolejnymi dodatkami i ciągle będziemy narzekać na podobne błędy albo brak oczywistych rozwiązań. Ale oczywiście podkreślam to tylko i wyłącznie moje własne domniemywania nie poparte niczym więcej niż własnym nosem. 🙂

    • A i pewnie masz rację, zrobili pewne ułatwienie (tu “nie więcej niż 180 simów), które teraz się boją tykać (bo np. programista, który to napisał, już nie pracuje, a kod napisał tak, że tylko on to może rozgryźć, bez długiego wczytywania się i zastanawiania “co autor miał na myśli?”), więc na takiej górze stawiają dom o płaskim podłożu, zamiast dopasowanym do kształtu góry 😉 Rok czasu spędzili nad gender, a nie stać ich na pracownika, który by się w ten felerny kod wgryzł.

  16. Moim zdaniem twórcy robią wszystko jak najszybciej i te wszystkie “dodatki ” to jest ewidentny rzut na kasę. Za każdym razem jest coś nie dopracowane. Taka gra powinna być naprawdę dopracowana. Zachowania Simów w TS4 czasami mnie strasznie irytuje i mam wrażenie jak by byli najgłupszymi simsami z serii hehe.
    Twórcy skąpią na nowych obiektach i dodatkowych funkcjach, wiele rzeczy jest niedopracowanych i mogło wyglądać lepiej. Ewidentny monopol gdzie producentowi tak bardzo nie zależy na jakości produktu, a i tak fani będą kupować bo nie mają “zamiennika”.

  17. Karol bardzo dobra, szczera recenzja. Podoba mi się, zgadzam się właściwie ze wszystkim co powiedziałeś. Od siebie dodam, że dla mnie największym plusem jest możliwość spędzenia miło czasu w restauracji, świetne miejsce na randkę, albo pójście z przyjaciółmi na wspólne śniadanie, ale i tak nie jest idealnie bo praktycznie nie doszły nowe interakcje tak jak wspomniałeś oświadczyny, toasty itp.

    Natomiast prowadzeniem restauracji jestem mega zawiedziona. Na początku wszystko wydaje się fajne, ale tak naprawdę po dwóch dniach mi się znudziło i przerosły mnie błędy, nie mam cierpliwości do zawieszających się kelnerów i wiecznej kolejki do zajmowania stolików mimo, że są wolne. Po za tym brak integracji restauracji z grajkami/muzykami jest żałosny i moim zdaniem lekko nas tu oszukano, a już na pewno umyślnie wprowadzono w błąd.

    Co do błędów nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie nie działa też opcja ” nie przyjmuj więcej gości”. Nie działa W OGÓLNE, o godzinie 20.00 chciałabym, żeby już nowi gośie się nie schodzili, ale i tak są wpuszczani przez co zamykam restaurację w trakcie ich jedzenia, albo nawet przed podaniem, bo przecież 24/24h nie będzie otwarta, strasznie to sztucznie wygląda. Nie wiem czy tylko ja tak mam? 🙂

    I oczywiście największe rozczarowanie, że nie można samemu gotować. Sama nie wiem czy nad tym powinno się płakać czy śmiać jak bardzo jest to słabe. Oczywiście potencjał pakietu wspaniały, a wykorzystany może w 40%

    Moim zdaniem brakuje zdecydowanie i najbardziej:
    – nowych interakcji związanych z pobytem w restauracji (same nowe tematy do rozmowy są… nudne)
    – więcej zróżnicowanych stylowo obiektów
    – możliwości gotowanie we własnej restauracji (!!!)
    – zatrudniania kogo się chce zamiast narzucania losowych simów do wyboru
    – losowych wydarzeń w prowadzeniu restauracji (każdy dzień jest IDENTYCZNY), no chyba że akurat przyjdzie krytyk, ale to też nie jest jakieś wow i ach.
    – brak nowych karier (nawet na zasadzie czarnych dziur, swoją drogą to akurat w każdym pakiecie popsuli, a mógłby być masażysta, instruktor jogi, leśnik…)
    – brak nowych cech charakteru i aspiracji (naprawdę tak ciężko to dodać?)

    I moim zdaniem są to wręcz podstawy, których brakuje, nie mówiąc już o innych dodatkowych rzeczach, które można by wymyślić.

    Tak bardzo szkoda, moim zdaniem ludzie nie mają jakiś ogromnych oczekiwań, po prostu przyzwyczajeni jesteśmy, że w trójce czy dwójce pewnie większość rzeczy, które wymieniłam by była dodana. To nie są jakieś nie wiadomo jakie wymysły. Po prostu gra w porównaniu do poprzednich części jest tak bardzo okrojona… Chlip chlip.

    • Niestety, ale The Sims 4 nie posiada króliczych nor (chodzi o dlc), więc jeśli mieliby wprowadzić karierę, to z pewnością byłaby możliwość chodzenia z simem do pracy, ale zrobienie tego to już niestety zbyt wiele jak na pakiet za 60zł 😛

      • Tak, takie coś to za dużo na pakiet rozgrywki, ale na mody już nie :V (ekhem zerbu ekhem bardziej pomaga ekhem mi w simsy ekhem grac bez ehkem nudzenia sie)

        Bo jak myślałem, że będzie wyglądać WwP: “Wszystkie kariery z podstawki są aktywne, do tego możesz fotografować, prowadzić sklep na miejscu i na wynos, a nawet restaurację”

        Jak wyglada: “Trzy nowe kariery aktywne, do tego możesz fotografować, prowadzić sklep na miejscu, Restauracje dostaniesz za rok, dodatkowo płatne, a wszystkie kariery aktywne będą w modzie. O sklepie na wynos zapomnij”

        • Damian źle się wyraziłam, miałam a myśli te kariery do których sim nie chodzi tylko znika i nie ma go na jakiś czas, bo jest w pracy. 🙂 Chyba to nie jest zbyt trudne co? Napisanie kilka linijek tekstu do nowych karier i obrazków z awansem.

        • Arcy, wiem, ale wydaje mi się, że twórcy nie będę dodawali takich karier do dodatków a jedynie takie, do których możemy z nimi chodzić 😛

  18. Czwórka od samego początku była zaplanowana (tak mi się wydaje) żeby przyniosła maksymalnie duży dochód przy minimalnych nakładach finansowych ale najgorsze że te minimalne nakłady dotyczą pomysłów, dopracowania i kreatywności. To wygląda tak jakby nad grą pracowały mało inteligentne lenie a czarodziejskie słowo ekscytacja miało wyprać mózgi graczy z obiektywnego spojrzenia na grę.
    Nie chcą? Nie umieją?

    • Jasne że tak, ale tu poniekąd masz rację, chcą to porozbijać na jak najmniej części, za jak najwięcej kasy;DA jeśli chodzi o pierdyliard błędów, to tak, są leniwi

  19. Myślę że gra bez małych dzieci dedykowana jest głównie małym dzieciom, których “ekscytuje” głównie to że sim pójdzie tam gdzie mu się myszką kliknie i nie zagłębiają się w żadne szczegóły. Ale w takim wypadku nie wiem czy obcja bara bara to nie przegięcie?

  20. Szczerze może się to wydawać głupie ale z niecierpliwością czekam na Simsy 5. Aby były w końcu dopracowana i opierały się bardziej na tym co mieliśmy w Simsach 3 oraz troche w 2. Otwarty świat, edycja kolorów i tekstur każdego wybranego elementu, małe dzieci, dużych miast, edycji terenu, mini sceneki z różnych wydarzeń, szczerze to myślę że mógłbym jeszcze wymieniać ale szkoda się rozpisywać. I może z grafiką pójdą w jakiś realizm bo w czwórce jest trochę przesłodzona grafika :/

  21. Tego nie będzie co napisałeś bo to wymaga dobrych komputerów a EA chce żeby w simsy grali wszyscy 🙂 więc tak jak w czwórce będziesz musiał ekscytować się prymitywnością

  22. Szkoda, że EA tak kpi z fanów. Przepraszam, ale tego zachowania inaczej nazwać nie można. Potencjał Czwórki bardzo szybko spada w dół. Ale nie zapominajmy, że te restauracje są “niesamowite”, a EA jest “podekscytowane” nowym pakietem, w którym pełno bugów i niedopracowań ;)…

  23. Nie wspominałeś Karol o tym że często posiłek zostaje na kuchni gotowy do wydania, ale żaden kelner go nie bierze. Posiłek jest, goście go nie dostają i wychodzą wkurzeni.

  24. Mi sie podoba. Widze, że wam nie ale widzę tez, że gdyby nie ta mała ilosć obiektów i ubrań to restauracja nie byłaby tak rozbudowana. Pamiętam kiedyś jak miałem piekarnie… “ciekawe czy będą restauracje? A nie… już raczej nie dodadzą tego bo są sklepy…”. A jednak! Bardzo to pamiętam i jestem bardzo zadowolony z tego pakietu! Świetna recenzja! Ja osobiście się świetnie bawiłem (nawet lepiej niż dzień w spa bo bardzo lubię coś prowadzić (jakiś lokal, sklep i restauracje!))

  25. To chwalebne że dali tak wiele możliwości stworzenia różnorakich restauracji. Naprawdę zacna ilość ozdobników oraz nowych potraw. Dzięki temu będę mogła wybudować wspaniałą knajpę, ugotować posiłek iiiiii… sobie na to wszystko popatrzeć. Szampańska zabawa.

  26. Dla mnie rozwój The Sims skończył się na Spotkajmy Się. Chociaż szczerze to żałuję że po trójce postanowiłem kupować wszystkie DLC do 4 od razu w dniach premiery. Na szczęście po SS się wstrzymałem i podjąłem decyzję żeby poczekać za zestawem 3. To była słuszna decyzja – teraz wiem, że go nie kupię. Myślę, że EA powinno zatrudnić więcej programistów do naprawy błędów, bo zdecydowanie ma na to pieniądze. Jeżeli się nie wezmą w garść, to ktoś ich przegoni, i nie będzie TS5. Mam nadzieję, że jak wrócę do Czwórki za rok, to będę widział znaczną poprawę, z fajnymi DLC.

    • Ta gra jest tak źle napisana (trójka zresztą też), że każda zmiana w kodzie potrafi wygenerować tony błędów. Nawet nie opłaca się ich naprawiać. Do TS5 EA powinno w ogóle zatrudnić jakichś programistów. Na miejsce tych klawiaturowych stukaczy.

    • I tak czwórka jest tak nudna, że trzeba by pobrać masę modów i cc, żeby coś się działo.

      Oczywiście, innowacyjne ekrany ladowania muszą cię wywalić z gry, nawet jeśli masz dobry komputer (ekhem ja ekhem)

  27. Mam pytanie, a mianowicie: czy restauracje działają jak sklepy jeśli chodzi o ich “godziny otwarcia”? Tj. czy można je otwierać i na nich zarabiać tylko i wyłącznie będąc na miejscu?

  28. Ja żadnych błędów u siebie nie zaobserwowałem.

    Jednak dodatek o restauracjach który był tworzony po to by mieć swoją własną restaurację nie pozwala na to by być w niej kucharzem. O ironio…

  29. kurde, dalej te wszystkie błędy są :/ teraz jeszcze mam simów którzy nie chcą siedzieć przy swoim stoliku (z podanym już jedzeniem!) i wędrują sobie po całej restauracji robiąc pompki ;-;

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Autor nowinki

Podsumowanie

Opublikowano

reklama

Powiązane nowinki