Zagłosuj na obiekt specjalny w Akcesoriach!

Na oficjalnej stronie The Sims pojawiła się możliwość zagłosowania na wybrany zestaw obiektów specjalnych. Propozycje podzielono na cztery różne kategorii, z których można wyróżnić: przechowywanie żywności, pranie, samowystarczalność i dbanie o środowisko. W każdym podpunkcie dokładnie opisano obiekt specjalny oraz nową rozgrywkę, jaka miałaby pojawić się wraz z zawartością.

Dla przypomnienia, wybraliśmy już styl i przedmioty, jakie znajdą się w akcesoriach. Głosowanie trwa do poniedziałku, dlatego warto się pospieszyć. Udostępniono również rozpiskę, która ma pomóc w przygotowaniu się do kolejnych etapów tworzenia zawartości.

WEJDŹ W TEN LINK, ABY ODDAĆ GŁOS

PRZETWARZANIE I PRZECHOWYWANIE ŻYWNOŚCI

Zbiór elementów oferujących nowe metody wykorzystywania zebranych owoców i warzyw, a także pozwalających na produkcję i przechowywanie jedzenia na własny użytek lub w celach handlowych. Wśród proponowanych elementów rozgrywki znajdują się:

  • Konserwowanie i przechowywanie – nowy sprzęt ustawiany na blacie o nazwie „Elektryczny garnek do puszkowania” pozwoli Simom zakonserwować zbiory na dłuższe przechowanie lub wyprodukować świeży dżem. Po zakonserwowaniu produktu zawartość puszek już się nie popsuje. Sim będzie miał stały dostęp do zakonserwowanego jedzenia, które pozostanie tak świeże jak w dniu puszkowania. Po przetworzeniu owoców na dżem odblokowane zostaną nowe przepisy na tost z dżemem, bajgla z dżemem lub bułeczki z dżemem.
  • Wytwarzanie nektaru – nowy obiekt „Wytwarzacz nektaru” w komplecie z nową umiejętnością wytwarzania nektaru. Użycie tego obiektu umożliwi Simom zrobienie nektaru z winogron i innych zebranych produktów, a następnie umieszczenie go na stojakach przyspieszających dojrzewanie, które podwyższą jakość nektaru przechowywanego w butelkach. Simowie posiadający umiejętność ogrodnictwa uzyskają dodatkowo możliwość sadzenia i zbierania nowej odmiany winogron.
  • Dar natury – nowa roślina nadająca się pod uprawę. (Typ rośliny nie jest jeszcze określony). Dar natury będzie można wykorzystać do przygotowania nowych dań albo dodać do tych już istniejących w celu wzbogacenia ich w zdrowe składniki odżywcze. 

PRANIE

Opcjonalny system rozgrywki dostępny dla aktywnej rodziny, gdy na parceli domowej zostaną umieszczone obiekty do prania. Nastrójniki i modyfikatory związane z tempem opadania poziomu zaspokojenia pewnych potrzeb mogą mieć zarówno pozytywny, jak i negatywny wpływ na działanie tego systemu. Wśród proponowanych elementów rozgrywki znajdują się:

  • Pralka – Simowie będą mogli używać pralki do prania brudnych rzeczy wyjętych z kosza na pranie lub zebranych z podłogi. Obiekt ten będzie można ulepszyć, będzie mógł też ulec awarii i być przedmiotem ciekawej interakcji lub zabawnego wypadku.
  • Suszarka – Simowie będą mogli wziąć dopiero co wyprane w pralce lub balii ubrania i włożyć je do suszarki. Obiekt ten będzie można ulepszyć, ale będzie też mógł ulec awarii.
  • Kosz na pranie – o ile znajdzie się gdzieś na parceli domowej, będzie przybywało w nim prania za każdym razem, gdy Sim z aktywnej rodziny zmieni strój. Z biegiem czasu kosz będzie się stopniowo wypełniał. Jeśli w domu zabraknie kosza lub jeśli się wypełni, na podłodze pojawi się sterta brudnych ubrań.
  • Sznurek na pranie – Simowie wrażliwi na kwestie ekologiczne będą mogli rozwieszać ubrania na sznurku zamiast korzystać z suszarki. Użycie sznurka nie wymaga energii elektrycznej i obniża cotygodniowe koszty utrzymania domu, ale ubrania schną wolniej. 
  • Balia – Simowie wrażliwi na kwestie ekologiczne będą mogli prać ubrania w balii zamiast w pralce. Wypranie ubrań w balii nie wymaga użycia energii elektrycznej ani wody, dodatkowo obniża cotygodniowe koszty utrzymania domu, ale Sim musi pozostać przy obiekcie i wyprać ubrania ręcznie. Simowie będą mogli prać ubrania w balii zamiast w pralce. Wypranie ubrań w balii nie wymaga użycia energii elektrycznej ani wody, dodatkowo obniża cotygodniowe koszty utrzymania domu, ale Sim musi pozostać przy obiekcie i wyprać ubrania ręcznie. 

SAMOWYSTARCZALNOŚĆ


Opcjonalny system rozgrywki dla Simów, którzy chcą odciąć się od sieci energetycznej i wybrać samowystarczalne życie. Wśród proponowanych elementów rozgrywki znajdują się:

  • Cecha parceli „Samowystarczalność” – po wybraniu tej cechy parcela domowa zostanie odłączona od sieci energetycznej i kanalizacyjnej. Znacznie obniży to lub całkowicie wyeliminuje rachunki za utrzymanie domu.
  • Pompa studniowa lub studnia – obiekt pozwalający na wydobywanie wody. Co jakiś czas konieczne będzie wypompowywanie wody ze studni. Znajdujący się w pakiecie zbiornik na wodę pokaże, ile zostało wody potrzebnej do zaopatrzenia domu i kiedy należy ją znowu wypompować. Jeśli przy aktywnej cesze parceli „Samowystarczalność” zbiornik będzie pusty, obiekty wymagające wody przestaną tymczasowo działać. Obiekt ten obniży cotygodniowe rachunki, będzie mógł ulec awarii i będzie można go ulepszyć.
  • Panele słoneczne – obiekt pozwalający na uzyskanie energii. Od czasu do czasu trzeba będzie skalibrować i wyczyścić panele w celu upewnienia się, że nadal dostarczają gospodarstwu domowemu wystarczająco dużo energii. Jeśli przy aktywnej cesze parceli „Samowystarczalność” panele nie będą konserwowane, obiekty wymagające energii przestaną tymczasowo działać. Obiekt ten obniży cotygodniowe rachunki, potencjalnie będzie można go też ulepszyć. (Może wyglądać jak standardowe panele słoneczne lub jak drzewo złożone z paneli słonecznych. Obiekt będzie można umieścić jedynie na ziemi). 
  • Turbina wiatrowa – obiekt pozwalający na uzyskanie energii. Od czasu do czasu trzeba będzie skalibrować i wyczyścić turbinę w celu upewnienia się, że nadal dostarcza gospodarstwu domowemu wystarczająco dużo energii. Jeśli przy aktywnej cesze parceli „Samowystarczalność” turbina nie będzie konserwowana, obiekty wymagające energii przestaną tymczasowo działać. Obiekt ten obniży cotygodniowe rachunki, potencjalnie będzie można go też ulepszyć. (Może wyglądać jak standardowa turbina mocowana na maszcie lub jak drzewo złożone z małych turbin wiatrowych stanowiących jego liście. Obiekt będzie można umieścić jedynie na ziemi). 

WRAŻLIWOŚĆ NA EMISJĘ DWUTLENKU WĘGLA

Zbiór elementów pozwalających Simom wieloaspektowo zredukować emisję dwutlenku węgla. Wśród proponowanych elementów rozgrywki znajdują się:

  • Cecha „Freeganizm” – Simowie z cechą „Freeganizm” będą mieli do dyspozycji interakcje polegające na przeszukiwaniu małych lub dużych śmietników i ewentualnie innych miejsc pod kątem znalezienia pożywienia. Element ten pozwoli wyszukiwać nowe składniki. (Ogryzek jabłka, skórkę od banana, itp.). Nowe składniki będzie można wykorzystać do przygotowania nowych dań uwielbianych przez freegańskich Simów. Freegańscy Simowie będą mogli spożywać popsute jedzenie bez obaw o zatrucie. Freegańscy Simowie zawsze będą mogli skorzystać z kompostu i otrzymać za to specjalne nastrójniki.
  • Kompost – obiekt pozwalający Simom na pozbycie się śmieci, zwiędłych roślin, zepsutego jedzenia lub zbiorów, a także resztek posiłków. Po wypełnieniu się kompostu jego zawartość zostanie przekształcona w nawóz. Nawóz zostanie następnie wykorzystany do upraw w zależności od poziomu umiejętności ogrodnictwa Sima.
  • Recykling – kosze do segregacji odpadów dostępne w trybie budowania i różniące się od zwykłych śmietników. Simowie posiadający określone cechy będą preferować używanie koszy do segregacji odpadów, a w zamian otrzymają specjalne nastrójniki. Simowie będą mieli możliwość przeszukania istniejących śmietników pod kątem znalezienia zawartości do segregacji. Simowie będą mogli zabrać posegregowane odpady do centrum recyklingu – Sim wyjdzie wówczas z domu i zniknie, a po niedługim czasie wróci z kilkoma dodatkowymi simoleonami. 

Kiedy kolejne głosowanie?

  • Głosowanie nad funkcjami (23 – 26 czerwca): zadecydujcie, które elementy rozgrywki powinny znaleźć się w Akcesoriach. 
  • Głosowanie nad ikoną Akcesoriów (6 – 8 września): przejrzyjcie nasze propozycje i wybierzcie tę, która powinna znaleźć się na opakowaniu Akcesoriów i w głównym katalogu gry.
  • Głosowanie nad tytułem Akcesoriów (13 – 15 września): wybierzcie tytuł, który najlepiej odda klimat i zawartość nowych Akcesoriów.
Zareaguj na nowinkę!
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

113 KOMENTARZE

      • Też tak uważam. Dla większego prawdopodobieństwa wygranej można zagłosować z różnych przeglądarek i telefonu bądź tabletu 🙂 Mam nadzieję, że właśnie to wygra, choć obawiam się, że duża część simowej społeczności zagłosuje na pralki. Nie powiem fajnie by było gdyby doszły do gry, ale może w jakiś akcesoriach łazienkowych, gdzie tematycznie by pasowały wtedy, a tak z tych wszystkich propozycji najbardziej podoba mi się właśnie robienie przetworów, nowa umiejętności z nektarami i nowe roślinki <3

        • Telefon i tablet, świetny pomysł, oddam zaraz trzy dodatkowe głosy na odnawialne źródła energii 😛 A tak poważnie, podoba mi się wszystko i z ciężkim sercem wybieram tylko jedną opcję.

        • Emilia a może Ty byś napisała jeden Modny Piątek? Kiedyś Ci wychodziło, czemu zrezygnowałaś?

        • Orzeszku drogi, pracuję teraz na pełny etat plus studiuję. Dwa dni w tygodniu jestem na uczelni, cztery dni pracuję po 10 h żeby wyrobić 40 h. W międzyczasie trzeba się pouczyć, odpocząć, napisać coś na zajęcia itd. zwyczajnie mi się nie chciało już wyszukiwać ciekawych modów i o nich pisać 🙁 A jeszcze w momencie, w którym zrezygnowałam z bycia w redakcji, to akurat robiłam prawko, czyli musiałam jakoś między te wszystkie wyżej opisane zajęcia wcisnąć chociaż 6 h tygodniowo na jazdy. No i zwyczajnie miałam lenia, nie chciało mi się pisać a w grze była wtedy susza i granie po prostu mnie nudziło. Ale cieszę się, że MP jest kontynuowany 🙂 Fajnie sobie zawsze coś poczytać chociaż mam tak mało czasu (i ostatnio w ogóle ochoty) na Simsy.

  1. Ja wybrałam pranie, oczywiście 🙂 Nawet jeśli nie kupię tego, to jeśli pranie wygra, to mam nadzieję że innym Simomaniakom się to przyda 🙂 I śmiesznie że akurat dzisiaj jest o tym post na DOTce, bo dzisiaj mam urodziny 😛

    • Mam problem z Sklepem na stronce The Sims. Otóż na urodziny postanowiłam pobrać sobie UWP, chociaż że kocham te pudełka ale zdaje mi się że UWP jest tylko w Zestawie II… Jeśli się mylę, proszę mi powiedzieć? No więc z mamą (bo jestem -18) kliknęłam UWP, „Finalizuj tranzakcję” metoda płaceeeeeniaaaaa…. no i klops! Wystąpił błąd! Pomyślałam: Ojoj tam, jeszcze raz to zrobimy i będzie super. Ale niee! Powtarzałyśmy to chyba z 10 razy, ale nie? Ciągle ten błąd. Mieszkam w Norwegii, więc nie wiem czy to przez to, czy co, ale na norweskiej stronce też nie działa. Próbowaałyśmy z tatyy, ale nie. Dalej błąd. Nie wiem o co z tym chodziło, bo na ich kontach jest dużo kasy. Więc z mamą postanowiłam że spróbujemy później. Niedługo to zrobimy i wtedy napiszę czy działa czy nie? Ale teraz miło by było gdyby ktoś mi pomógł, bo UWP to mój wymarzony „dodatek” do Czwórki? I może być jakaś instrukcja jak to się robi, bo ja pierwszy raz pobieram coś do Simsów a nie kupuję? Dziękuję jeśli ktoś będzie taki miły i mi pomoże?

      • Oj, ja też miałam podobny problem, ale z Kinem Domowym. Nie, UWP możesz kupić osobno na Origin. A jaki masz ustawiony wiek, Borówko?

        • Yyy? Ja nie pamiętam? Jak robiłam konto to chyba ustawiałam….? Nie pamiętam? Mam ustawiony +18 na pewno ale dokładnie nie pamiętam? Chyba 38?

  2. Ja zagłosowałem na pranie, ale puszki też są spoko. Samowystarczalność to dobry pomysł, ale jakoś dla mnie mało grywalny. Freeganizm nieeee.. Jedzenie ze śmieci…. nieeee… kompost i recykling ok, ale nastrójniki i nawóz to trochę mało.

    Naprawdę żal, że robią tylko jedną propozycję jako akcesoria… Trzy zmieściłyby się w Pakiecie Rozgrywki…… Esz…
    Czy ktoś mógłby napisaćdo nich w tej sprawie????

        • Bardziej myślałem o jakimś Twitterze czy tym GrahamsCornerze. Ja tam nie mam konta ani nic, ale ktoś może mógłby napisać w imieniu Dotsimowiczów o czymś takim. Najważniejsze będzie, żeby to było jawne..
          Tzn Ja wiem, -e szanse są znikome, bo obiecali nam już akcesoria, ale….. W ramach „wysłuchaliśmy głosu fanów. Robimy to dla was” może…. Albo przynajmniej, żeby wiedzieli. Kto by jeszcze się „podpisał” pod czymś takim? I kto by dał radę coś takiego napisać? Już nie mówiąc, ale by było, jakby to Karol napisał. Karol znaczy o wiele więcej.
          Błagam, piszcie, Shakuahi, Ginewra, Babeczka, Borówka, Cold, Pixeloowy

        • Orzeszku, mam zaszczyt powiedzenia że ja, Borówka, z chęcią się podpiszę 🙂 Niech ludzie zobaczą, że DOTsim to najlepsza stronka z Simsowymi newsami na świecie! (według mnie)

        • To byłby genialny pakiet rozgrywki i bardzo grywalny. Jeszcze by mogli dodać przyczepę do mieszkania zamiast normalnego domu i już można by było tworzyć historię eko-hipisowskich świrów 😛
          Oczywiście o ile EA nie zrobiłoby jak zawsze w swoim stylu – nooo, obiecaliśmy wam turbinę wiatrową ale jednak to będzie tylko ozdoba bo (w tym miejscu jakaś głupia wymówka) ale za to dajemy wam AŻ 2 rodzaje pralek! I to w pięciu kolorach!

        • Orzeszku, nie napisałam tego wcześniej, ale… ja nie mogę tego napisać, bo nie mam Twittera 🙁

  3. Szczerze mówiąc, jestem rozdarta pomiędzy przetwarzaniem żywności a samowystarczalnością.
    W przetwarzaniu kusi nektar. Dojrzewający nektar brzmi pięknie, a puszkowanie też może być ciekawe – zapasy i te sprawy. Świeży dżem? Też fajna opcja, bułeczki z dżemem 😀 Nowa roślina… Winogrona nowej odmiany… Uwielbiam rośliny w simsach.
    Jednak w samowystarczalności kusi… samowystarczalność. Coś cudownego chociażby dla kogoś kto wykonuje Wyzwanie Amazonek, czyli mnie 😛 (po raz któryś już). Uwielbiam takie klimaty. Cecha parceli obniża rachunki, bo nie korzystamy z usług elektrowni i wodociągów, to bardzo ciekawie brzmi. Pompowanie wody, turbiny, panele słoneczne.
    Obie propozycje są kuszące. A pozostałe? Pranie według mnie mało wniesie do rozgrywki w porównaniu z resztą opcji. A ta wrażliwość na dwutlenek węgla jakoś nie przypada mi do gustu w obliczu wymienionych wyżej, bardziej podobających mi się przede wszystkim, propozycji.

  4. Według mnie przechowywanie żywności to całkiem spoko sprawa w grze. Za praniem też jestem, ale według mnie powinni to dodać w jakiejś aktualizacji, a po za tym mieliśmy już okazje skorzystać z tej opcji w poprzednich częściach Simsow. Przechowywanie żywności byłoby czymś nowym! Samowystarczalność też całkiem spoko, ale na jedną rozgrywkę. Myślę, że potem ten tryb życia zacząłby męczyć lub nudzić. A wrażliwość na emisje dwutlenka zwyczajnie mi nie leży, ale jak kto woli 🙂

  5. Miejsce 1 Pranie – dużo osób pisało do SimGuru, że chce pralki i większość, wybierając tematykę eko właśnie o nich myślało. Najbardziej podoba mi się ta opcja i pewnie wygra.

    Miejsce 2 Przechowywanie Żywności – od zawsze chciałem dodatek wiejski i mówiłem, że nową umiejętnością mogłby być wtedy tworzenie nektaru i przetworów 😀

    Miejsce 3 Samowystarczalność – bardzo podoba mi się studnia (też pasuje do dodatku wiejskiego), pomysł z panelami słonecznymi też jest fajny.

    Miejsce 4 Freeganizm – szukanie odpadków w śmieciach i nowe możliwości na wyrzucanie śmieci nie za bardzo mnie jarają xD
    Te rzeczy są tak mało istotne, że jeśli już, to widzę je jako dodatek w jakimś dodatku lub pakiecie rozgrywki 😛

  6. Totalnie samowystarczalność! (to byłby dla mnie mały uśmiech, skończyłam Inżynierię Środowiska, takie tam spaczenie zawodowe xD )
    Przemawia jeszcze do mnie przetwarzanie żywności, pranie mniej, a to z Freeganismem wręcz odrzuca.

  7. Dla mnie najlepsze są: freeganizm, cecha „samowystarczalność” i dżemy. Więc wybrałam pranie 😛 „Osiołkowi w żłoby dano. W jednym owies, w drugim siano.” 😉

  8. No nie umiem się zdecydować xD Mam 3 ulubione pomysły: pralki (brakowało tego), samowystarczalność (ciekawa rzecz) i te przetwory (ciekawa, nowa rzecz). 😀

  9. Wszystkie rzeczy są świetne, wielka szkoda, że nie zrobią pakietu rozgrywki zamiast akcesorii… Ta tematyka jest zbyt obszerna! Ale wydaje mi się, że przechowywanie żywności byłoby czymś zupełnie nowym i świeżym!

  10. Jak tak dalej pójdzie, to dostaniemy niebawem głosowanie na ulubioną porę roku i pytania typu: wolisz deszcz czy śnieg? Bo więcej Ci nie damy xD

      • Przecież we wszystkich innych akcesoriach nie było głosowania nad obiektami, twórcy sami dodawali to co uznawali za najlepsze a i tak wszyscy narzekali że to syf i nie warto kupić

        • Chodziło mi raczej o to, że musimy wybrać JEDEN z tych zestawów. Dla mnie wszystkie są ciekawe i bardzo wątpię, że pozostałe rzeczy które nie wygrały zostaną w późniejszym czasie dodane do gry. To jest właśnie żenujące, że musimy wybierać wśród rzeczy, które powinny wyjść choćby jako pakiet.

    • Jak ja kocham takich ludzi, którzy myślą, że wszystko im się należy. Ludzie, to mają być AKCESORIA, a nie pakiet rozgrywki. Czy w poprzednich częściach gry było tyle nowych obiektów? No właśnie, nie. A jak kupisz dane Akcesoria w zestawie to i cena wychodzi zupełnie normalna.

      I w ogóle to porównanie do pór roku </3 ehh.

  11. Dżemy kontra samowystarczalność… ciężki wybór. Ale przechowywanie żywności wydaje mi się bardziej ciekawe. Z kolei pralki jakoś nie bardzo mnie kręcą.

  12. ” ?Elektryczny garnek do puszkowania? pozwoli Simom zakonserwować zbiory na dłuższe przechowanie…” Od kiedy zbiory w sims 4 się psują??

  13. Samowystarczalność to marzenie. Chciałabym zobaczyć takie coś i to idealnie pasuje do tematu. Ten punkt z żywnością też jest bardzo ciekawy. Szkoda, że twórcy nie mogą połączyć tych wszystkich punktów i zamiast wydawać akcesoria zrobić pakiet rozgrywki.

  14. Ja wybrałam samowystarczalność.
    Chciałabym żeby coś takiego było w grze i dodało jej trudności.
    Ale moim zdaniem z tych pomysłów (oprócz freeganizmu) można by było stworzyć fajny pakiet.

    • Lol, czy to NAPRAWDĘ MOŻLIWE, że jeśli pralki nie wygrają, nie będzie ich w tych akcesoriach wcale?? :/ (Mam na myśli grywalne pralki!)

  15. Ja nie wiem, czemu Wy narzekacie, że tylko jeden zestaw się pojawi. Przecież EA jest tak ambitne, że pozostałe zestawy wciśnie w kolejne akcesoria i tym sposobem będzie wszystko.
    Moim zdaniem „ekologiczne życie” to powinien być dodatek, bo o tym jest za dużo, by pchać to w akcesoria. Ale nie zapominajmy o tym, że dodatki do Czwórki nie są w jakimś stopniu rozbudowane, więc lepiej niech już zrobią te akcesoria i skończy się to emejzing głosowanie:)

  16. Zagłosowałem na samowystarczalność, ponieważ możliwe, że w końcu będzie można pograć w tę grę dłużej niż tydzień. Kolejne ułatwienie w postaci konserw jest dla mnie bez sensu, bo i tak już nie ma co robić w tej grze, a wyeliminowanie terminu przydatności byłoby przesadą według mnie. Pralki, są elementem tak mało ważnym, że najpierw powinni dodać np. złodziei, straż pożarną, policję, cmentarze itp. Do innych się nie odwołam, bo nawet szkoda czasu. EA, niszczysz legendarną serię The Sims.

    • Zastanawiam się, po co cmentarze w The Sims 4. Zrobiłam cmentarz z nieokreślonego typu parceli, grobowiec ze zwykłych ścian i pokrycia z cegieł, trochę zmiany „koloru” terenu i jest ok 🙂 chociaż nie ma mgieł ani za dużo pomników, które wprowadziłyby cmentarny klimat, ale jak dla mnie wystarczy.

      • Mój (jeszcze niedokończony) cmentarz ma jeszcze kapliczkę, z tylnym wejściem prowadzącym do podziemi, gdzie jest bar 🙂 W sam raz dla wampirów i Simów lubiących czarny humor – po sąsiedzku, za ścianą, leżą trumny 😉

  17. Dla mnie wygląda to tak:
    1. Nowa umiejętność – pewnie wiele osób się na to pokusi, bo lubią mnóstwo umiejętności, pewnie będzie narzekanie, że znowu niejako z jedzeniem skojarzone (kolejne akcesoria traktujące o jedzeniu!! ILEŻ MOŻNA?!) 😀
    2. Nic.
    3. Nowa cecha parceli
    4. Nowe cechy dla Simów (freeganizm + to do segregacji).

    Bardzo wyrównany wybór. Mogli już się spiąć i w każdym coś wymyślić, może z umiejętnością rzeczywiście byłby problem, ale w 2 mogliby dodać coś w rodzaju „Oszczędny”, czy „Dbający o środowisko” – taki Sim byłby np. nieswój, bądź spięty, kiedy on, lub inny domownik używałby pralki i suszarki w jego domu (lub w okolicy, np. jest w gościach i gospodarzowi zamarzyło się pranie zrobić), zamiast bali i sznurków. Mógłby też przekonywać innych Simów do swoich racji, albo straszyć strasznymi globalnymi skutkami użycia nieszczęsnej pralki i suszarki. Cecha parceli? Jedyne co mi chodzi po głowie to np. ubrania się wolniej brudzą, albo pralka szybciej pierze.
    Dla 3 mogłaby być cecha „samowystarczalny”, bądź „samodzielny” – sim będzie szczęśliwy, kiedy będzie mógł zosiować – nie ma sprzątacza, bo sam sprząta – jest happy, dumny i pewny siebie, nie ma ogrodnika, bo sam zajmuje się grządkami? Jak wyżej! Nie korzysta z usług niani? Też jest happy. Smutek wywołuje „przyznanie się do porażki”, czyli użycie którychś z usług (pizza się nie liczy, chyba że kiedyś dojdzie piec do pieczenia pizzy 😉 ).
    Dla 4 mogłaby być umiejętność „śmieciowe jedzenie” – freeganin też odblokowuje kolejne przepisy, wraz z nabijaniem kolejnych poziomów. W końcu ogryzek z jabłka można na tyyyle różnych sposobów przyrządzić.

    Pewnie nie ma co zrzędzić, w końcu, jak takie pranie wygra, się biedaki strasznie namęczą przy tworzeniu animacji – pralka i suszarka pewnie będą miały podobnie, a jak im wyłączy się gadanie (w końcu to krótka animacja, nie muszą przy tym gadać), to już w ogóle bajka, ale balia? Toż to pożeracz czasu będzie, może i ruchy zapętlone, ale multitasking ich chyba do diabła pośle 😀

    A i robienie dżemów było z pewnością w Jedynce i Dwójce, to nie jest nowa umiejętność. Puszkowanie wydaje się naciąganie – i tak trzeba z tymi rybkami do domu wrócić, raczej nie będzie przenośnej maszynki, żeby na miejscu puszkować. Chociaż zastanawiam się, czy ten dodatek nie sprawi, że reszta plonów nie zacznie się psuć (owoce, warzywa… byle była możliwość ususzenia ziół czy owoców, a przyprawy, jak chili, czy wasabi, już są sproszkowane).
    No i mam nadzieję, że ewentualne pralki nie będą tak opcjonalne, jak w Trójce (nie miałeś pralki – nie miałeś brudnego prania), tylko gdzie pralnie w tych mikro mieszkaniach zmieścić?! Może dodadzą nową parcelę „Pralnia”? Tylko gdzie to umieścić, jak Newcrest jest tylko jeden?!
    ***
    Tak przy okazji, brakuje mi cech czasowych, albo „do zmiany” – np. nikt się wegetarianem nie urodził, jemy to, co rodzice nam dają, może nam mięso nie smakować, ale się jeszcze wtedy wege nie nazwiemy. Są też przypadki, że ktoś naście lat był wege, potem wrócił do mięsa, albo całe życie mięso jadł, a potem stwierdził „biedne zwierzątka, od dziś ich nie jem”. Sama pamiętam, że w dzieciństwie była ze mnie straszna gaduła – nauczyciele mieli ze mną prawdziwy krzyż pański, w liceum mi się odwidziało i raczej milczkiem jestem – tego w Simsach nie ma. Jako dziecko otrzymałeś duszę towarzystwa? Nie może ci się to odwidzić. Stałeś się wege? Będziesz wege do swojej śmierci. Nie ma tu miejsca na jakieś traumy (np. dziecko było śmiałe, ale rodzice mu zmarli, więc się zamknęło w sobie), czy ewolucję charakteru. Bycie rodzicem co prawda dodało etapy do dzieciństwa, ale można było to rozszerzyć.
    Btw. jest gdzieś opis, co każda z tych cech ze skłonności daje dzieciakowi? Sama nazwa mało mówi (rozumiem, że dziecko o dobrych manierach nie będzie przeklinało, ale czy np. będzie miało nawyk zawsze mieć nakryty stół, inaczej jest nieswój?), chciałabym jakiś opis 🙂

    • Dobrze napisane Ginewro!
      Tyle rzeczy można by dodać do tych „pakietów” elementów, nową cechą sima bądź parceli… Ahhh marzenia 🙂
      Mnie również brakuje tych czasowych cech, no bo kto jest przez całe życie taki sam! Ludzie się zmieniają i czasami z największego lenia robi się sportowiec!
      Co do opisu skłonności dzieciaków, to jeszcze nie natknęłam się na takowe, ale jeśli gdzieś znajdę, dam Ci znać 😉

    • Ginewra epopeję narodową uczyniła…
      Ja tylko chciałem powiedzieć, że wydaje mi się, że takie nienakrycie do stołu nie będzie skutkowało nastrójnikiem, tylko no sim zje, ale sam z siebie, jak będzie chciał coś zszamać, to nakryje, a potem weźmie porcję. W sensie będzie uparty, jak simowie być potrafią, żeby zjeść na nakrytym, ale jak już drugi raz im skasujesz interakcję „nakryj”, to siąf
      siądą cicho i zeżrą…

      • Może zostanę drugim Mickiewiczem 😉
        Mam co prawda dwójkę Simów, kandydatów na „niezaniedbanie przez opiekunów”, ale nie chciałabym ich aż tak bardzo krzywdzić, a niestety ciekawi mnie jak z tymi cechami potem wygląda…

        • Niezaniedbanie……. Mózg mi wysiadł…. Podwójne przeczenie, nieee!!! Późno już, ja nie ogarniam.

        • Hahaha 😀 Wyszła mi jakaś wyższa forma zaniedbana – dzieciaki będą zarazem niezadbane i zaniedbane xD Lecę z krzesła 😉
          Tak, chodziło mi o kandydatów na zaniedbanie 😀

          Ale Ty mi za to napisałeś „Siąf” i mój mózg jakoś to przełknął! 😀

    • Ja też bo to brak rozrywki co to za simsy że brak samochodów i brak więcej działek co to ma być jeszcze dużo życzy brak ale szkoda pisać?

    • Przynajmniej nie freeganism 😉
      „Nowe” potrawy ze śmietnika, kosze do recyklingu i kompost? Grywalność na bardzo wysokim poziomie…

    • Od dziś możemy się cieszyć możliwością robienia prania, która w żaden sposób nie wpłynie na rozgrywkę! Yey 😀 Oby tak dalej. To tak urozmaici grę… Jestem taka podniecona!

      • Też uważam, że to kiepski wybór.
        Nowa rozgrywka: kliknij na kosz z praniem, który napełnia się za każdym razem kiedy Twój sim piruetem w powietrzu zmienia strój, sim podchodzi do pralki wkłada pranie, zamyka, wciska guzik, pralka wiruje, po chwili zatrzymuje się, sim wyjmuje pranie, które pewnie znika mu po chwili w rękach lub ewentualnie wiesza je na sznurze. Przy czym nie oszukujmy się, coś tam będzie robił rękami przy sznurze, a po chwili cały sznur rozwieszony.

        To co teraz wymyśliło EA to doskonały trick PR-owy. Przecież oni dobrze wiedzą o narzekaniach na swój produkt. To co zrobili teraz, to zrzucenie odpowiedzialności na kupujących. Teraz nie mają prawa narzekać, bo „współtworzyli” akcesoria, więc nie mają prawa do narzekania. Zatwierdzali każdy element rozgrywki na każdym etapie jej tworzenia.

        Dlaczego nie wygrało PRZETWARZANIE I PRZECHOWYWANIE ŻYWNOŚCI? 🙁

  18. Powiedz mi czy jakiekolwiek akcesoria dodały coś bardzo urozmaicającego grę?
    Nie przypominam sobie, żeby po wydaniu danych akcesoriów była nimi zachwycona i grała w Simsy bez opamiętania zachwycając się urozmaiceniem gry…

    • Mi się tylko służba ze Stylu dawnych lat podobała. I używam w każdej rozgrywce. Tu natomiast społeczność miała wybór – to trochę co innego niż rzucone przez EA gotowe akcesoria

      • Niby tak, ale to EA rzuciło pomysły i gdyby tylko chcieli to mogliby ogłosić, że wygrał ten pakiet elementów, który oni chcieli zrobić od początku…

        • Czyli wychodzi na to, że bezsensu nawet głosować skoro mogą być ustawione. Wcale bym sie nie zdziwila gdyby było xD

        • Zawsze jest taka szansa. Albo są ustawione albo stracę wiare w ludzi. Rozumiem, że pralki są fajne, ale to mimo wszystko wydaje się malutko…

        • Może tym razem twórcy nas miło zaskoczą i dodadzą więcej niż myślimy?
          Marzenia…

        • Chciałabym. Mimo wszystko, w kontekście pralek też można zrobić utrudnienia albo coś co faktycznie wpłynie na rozgrywkę. Coś w stylu, że nie da się założyć zużytego stroju nim się go nie wypierze czy coś takiego albo jakieś brudno-czyste nastrójniki jak się nie pierze ubrań (np. do nieswojego)… ale myślę, że to już marzenia i że jako gracze już wiemy na co stać nasze kochane EA

        • Bardzo fajną rzeczą byłoby właśnie konieczność prania ubrań, bo inaczej nie da się go ponownie założyć…
          Nie marzę już, bo potem będę rozczarowana 😉

        • Bardzo się boję, że obecność pralek ograniczy się do tego, że sim będzie po praniu otrzymywał nastrójnik „świeżo wyprane” i tyle.

        • I własnie dlatego uważam, że były opcje, które wniosły by więcej niż pralki, choć jak mówiłam, pralki też można rozegrać w fajny sposób, ale to już lepiej nie marzyć i poczekać na to co dostaniemy

        • Spa też ogranicza się tylko do nastrójników xD
          Ale bardzo dużo osób gra po to, żeby tworzyć historie. Nawet jeśli pranie nie będzie nic dawał, to wiele osób i tak będzie je czasem robić, żeby urealnić rozgrywkę 😛

  19. Co ma pralka wspólnego z eko-życiem??? Rozumiem gdyby simy na tarach prali w rzece ale pralka to czysta eksploatacja środowiska naturalnego i nawet „eko-program prania” tego nie zmieni.

    To już ta samowystarczalność byłaby o niebo lepsza. Przynajmniej pasowałaby do tematyki akcesoriów.

  20. Okej, ja to widzę tak:
    1. Całkiem fajny pomysł, ale mało związany z ekologią
    2. Lepiej żeby dodali w aktualizacji, jak zmywarki
    3. Pasuje do tematu, ale chyba jednak powinien się znaleźć w jakimś The Sims 4 Hardkorowe życie
    4. Najlepiej pasuje, ale mało grywalne

    I jak tu coś wybrać?

    • W ogóle to po poprawie wizerunku twórców, jaki spowodowało dodanie gratis toddlersow, moim zdaniem co jakiś czas powinni dawać coś konkretniejszego za darmo – tu np. te pralki. To poprawia wizerunek, budzi sympatię i jest miłym gestem wobec graczy, którzy mają oryginalne simsy. Szkoda, że o tym nie pomyślał nikt u nich, tylko dalej dziadują.

      • Moim zdaniem dodanie małych dzieci nie było poprawieniem wizerunku jako takiego i nie powinniśmy tego w ten sposób traktować. Ile? Dwa lata po premierze to dodali? Element gry, który powinien być w podstawce (tak jak w dwójce i trójce – tak, w jedynce nie, Ginewra :* ;)) jakby nie patrzeć dali nam coś z opóźnieniem około dwóch lat. Owszem, ktoś może stwierdzić, że w końcu mogli to dać w płatnym dodatku, ale nie oszukujmy się, gdyby tak zrobili to fala krytyki, która by na nich spłonęła, osiągnęłaby rozmiary tsunami. Więc dodanie małych dzieci w bezpłatnej aktualizacji naprawdę nie było z ich strony niczym bezinteresownym, było to na chłodno wykalkulowane posunięcie i ani przez sekundę nie powinniśmy myśleć „ale te EA fajne”.

        • Jest rok „rozbudzenia serii”, dlatego najważniejsze rzeczy, które chcieli ludzie – małe dzieci, wampiry, zwierzaki, rodzinną rozgrywkę dodają właśnie teraz 😛

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories