8 pomysłów na rozgrywkę i Wilkołaki w The Sims 4. Interakcje i umiejętności


Od czasu zapowiedzi nowości na maj i czerwiec, nie cichną spekulacje na temat nadchodzącego pakietu rozgrywki. Wielu fanów uważa, że tematyka dotyczyć będzie nowej postaci nadnaturalnej – wilkołaków. Przemawia za tym fakt, że obecny sezon nowości skupiony jest na tematyce nocnej. Można też powiedzieć, że ten typ postaci jest już długo wyczekiwany przez graczy. Czy rzeczywiście pojawią się wilkołaki w The Sims 4?

Gra jest na rynku od 8 lat i od tego czasu otrzymaliśmy trzy nadprzyrodzone pakiety: StrangerVille, Krainę magii czy Wampiry. Oprócz tego z postaciami nadnaturalnym mogliśmy jeszcze pogrywać w Witaj w Pracy, Wyspiarskim życiu i Uniwersytecie. Wiemy zatem, czego możemy się spodziewać, a czego wolelibyśmy nie oglądać nigdy więcej. Z okazji ostatnich zapowiedzi i spekulacji fanów postanowiliśmy przygotować dla Was specjalny artykuł i wideo. Oto 8 opcji i możliwości, które chcielibyśmy zobaczyć w pakiecie z tymi wilczymi stworzeniami.

Włosy na ciele

Owłosienia ciała w The Sims 3

Włosy na ciele pojawiły się po raz pierwszy w serii przy okazji premiery dodatku The Sims 3 Pokolenia. Dostępnych było kilka opcji, które pozwalały dodać owłosienie klatki piersiowej, brzucha, nóg czy rąk Simów. Dodatek Nie z tego świata rozbudował tę opcję o dodatkowe rodzaje, właśnie w związku z wprowadzeniem wilkołaków do gry. The Sims 4 ma już sporo lat za sobą – to najwyższy czas, aby owłosienie ciała Simów pojawiło się w grze.

Drzewko umiejętności a wilkołaki w The Sims 4

8 pomysłów na Wilkołaki w The Sims 4
Drzewko umiejętności z The Sims 4 Wampiry.

Pakiet The Sims 4 Wampiry pokazał nam, że twórcy potrafią stworzyć rozbudowane i przemyślane stworzenia nadnaturalne. Co prawda późniejsze wydanie syren poddało tę umiejętność w wątpliwość, ale pomimo tego, wampiry oraz czarodzieje zrobieni są bardzo dobrze. Wiele interakcji w codziennym życiu, możliwość zdobywania doświadczenia i poziomowania naszej postaci oraz zakup nowych cech rozwoju w drzewku umiejętności. To naprawdę sporo, w porównaniu nie tylko do syren, Simorośli czy kosmitów z czwórki, ale nawet do wielu postaci z trójki – w tym wampirów z The Sims 3 Po zmroku i The Sims 3 Nie z tego świata. Bez wątpienia w pakiecie o Wilkołakach drzewo rozwoju postaci jest niezbędne.

Cykl faz księżyca

Ustawienia czasu trwania fazy księżyca w The Sims 3 Nie z tego świata.

Pamiętacie cykl faz księżyca z The Sims 3 Nie z tego świata? To była naprawdę ciekawa opcja, ponieważ pierwszy raz od czasów Czterech pór roku do The Sims 2, pojawiła się funkcja tak mocno ingerująca w otoczenie, zachowanie Simów, obiektów i przyrody w grze. Fazy księżyca zmieniały się płynnie, a gdy już doszło do pełni, wilkołaki zmieniały swoje formy na te bardziej zwierzęce, magia działała jeszcze mocniej, a w ogrodach pojawiały się zombiaki chcące zjeść nasze rośliny. Część obiektów działała też w inny sposób tej nocy. Dobrym pomysłem byłoby, aby w pakiecie z wilkołakami pojawił się cykl faz księżyca i miał podobny wpływ na życie Simów. Może nie tak zwariowany jak pojawianie się zombie, ale przemiana i wzmocnienie mocy innych postaci byłoby bardzo na plus. Taka opcja mogłaby doskonale ulepszyć życie już istniejących postaci: wampirów, czarodziejów, Simorośli czy syren.

Interakcje między pakietami

Wilkołaki w The Sims 3.

Skoro o wpływie księżyca na inne postaci mowa – świetnie byłoby zobaczyć w tym pakiecie coś, co realnie wpłynie na życie i zachowanie już istniejących postaci nadnaturalnych i zwykłych Simów w każdym otoczeniu. Kraina magii, choć pozwala zostać magiem każdemu z Simów, ogranicza wiele aspektów rozgrywki tylko dla czarodziejów i dodatkowo zamyka tę rozgrywkę w tytułowej Krainie magii. Podobnie jest z syrenami, które pełnią swojego życia mogą tak naprawdę żyć tylko w wodach Sulani. W nowym rozszerzeniu powinno się koniecznie znaleźć coś, co współgra z grą podstawową i rozszerzeniami. Może jakieś specjalne zachowanie kotów i psów wobec wilkołaków? Świetną opcją byłaby też swojego rodzaju rywalizacja między wampirami a wilkołakami, mieszając to w to jeszcze czarodziejów. Aż na myśl przychodzą dawne czasy Zmierzchu, True Blood i Pamiętników Wampirów.

Wilkołaki w The Sims 4 – polowanie i zbieractwo

Sim-wilkołak podczas polowania w The Sims 3.

Jedną z ciekawszych form spędzenia czasu w grze jest bez wątpienia kolekcjonerstwo obiektów. Świetnym wyjściem byłoby, aby wilkołaki przyczyniły się jakoś do lepszego ich szukania za pomocą jakiejś interakcji polowania, czy szukania po zapachu. Oczywiście nowe obiekty kolekcjonerskie oraz funkcje ich przetwarzania w jakiś sposób też są mile widziane!

Różne formy wilkołaków

Wilkołaki w pierwszej odsłonie The Sims.

Wilkołaki w serii The Sims mogliśmy zobaczyć na kilka różnych sposobów. W The Sims były to chodzące na dwóch łapach włochate stwory. W The Sims 2 podobnie jak w jedynce, również mocno przypominały one legendarne wilkołaki. Co więcej, czasami w okolicy pałętał się wielki wilk z błyszczącymi oczyskami, który nadawał postaci odpowiedniego klimatu. W trójkowej wersji wilkołaki były już nieco bardziej humanoidalne. Chodziły na dwóch łapach, ich owłosienie na ciele nie było zbyt duże, a generalna zmiana polegała na modyfikacji szczęki, kłów, uszu oraz roztrzepanej fryzurze. W The Sims 4 chcielibyśmy ponownie zobaczyć groźne wilkołaki, bardziej podobne do wilków, niż do zwykłych Simów. Oczywiście, w kreskówkowej, czwórkowej wersji, ale też nie przesadnie grzecznej – wilkołaki pochodzą od wilków, nie od labradorów.

System watahy

8 pomysłów na Wilkołaki w The Sims 4
Przykładowa opcja zajęć klubowych, która mogłaby się pojawić w pakiecie z Wilkołakami.

Skoro będzie to pakiet o wilkołakach to nie może zabraknąć tutaj jakiegoś systemu watahy, tworzenia paczki wilkołaków i wyłonienia alfy. Taka paczka mogłaby wspólnie polować, poszukiwać obiektów lub sprawnie łapać rzadkie okazy ryb z łowisk. Jeśli jednak byłoby to już za duże mieszanie w mechanice gry i rozszerzeniach to z przyjemnością zobaczylibyśmy nowe opcje w klubach dla posiadaczy The Sims 4 Spotkajmy się i możliwość stworzenia watahy dzięki funkcji z tego dodatku.

Wilkołaki w The Sims 4 a nowy świat

Twinbrook w The Sims 3.

Do tej pory każdy pakiet z nadnaturalną postacią wprowadzał do gry nowe otoczenie. Dobrym wyjściem w przypadku rozszerzenia o Wilkołakach byłby świat inspirowany stanem Luizjana i licznymi, tajemniczymi bagnami w tej okolicy. W The Sims 4 brakuje miejsca zbliżonego do Twinbrook z The Sims 3 Kariera, gdzie mokradła pełne mgły były na porządku dziennym. Bardzo też możliwe, że nowy świat będzie nawiązywać do Szwajcarii, ponieważ to właśnie tam swoje korzenie mają legendy o wilkołakach.

A Wy? Jak wyobrażacie sobie pakiet o wilkołakach?

Koniecznie podzielcie się z nami Waszą opinią w sekcji komentarzy pod artykułem!

Zareaguj na nowinkę!
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
2
+1
0

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories