Forum Dyskusyjne

Dyskutuj z innymi użytkownikami społeczności DOTsim!

Strona Główna Fora SPOŁECZNOŚĆ Galeria dzieł GenealogyTree

ostatnio zaktualizowano przez Stara-Raszpla 1 tydzień, 6 dni temu
2 uczestników
4 odpowiedzi
  • Autor
    Odpowiedzi
  • #89586
    Stara-Raszpla
    Uczestnik
    @stara-raszpla

    Hej,

    Chciałam się podzielić z wami programem, który popełniłam. Jak na razie w mocnej fazie beta, bo ciagle cos nowego mi przychodzi do glowy, natomiast glowna funkcjonanosc juz w zasadzie działa.

    Jest to program do generowania drzewa genealogicznego naszych simow.

    Tutaj na zdjeciu dalam losowe relacje miedzy bazowymi simami zeby sprawdzic czy rysowanie dziala tak jak tego oczekiwałam.

    GentreeSample

    Program zintegrowalam z logami MCC. Takze czesc simow moze byc generowana automatycznie o ile mamy porzadek w logach.

    Obsluguje

    – malzenstwa

    – adopcje

    – narodziny

    -smierci wraz z ich rodzajami

    Mam wersje z obsuga zmiany wieku, natomiast obecnie usunelam te opcje, gdyz jest deerwujaca w utrzymaniu.

     

     

    #89587
    Ginewra
    Uczestnik
    @ginewra

    Ooo… Pomysł z tym, żeby “automatycznie” drzewko się robiło, jest świetny!

    Myślałaś o tym, żeby drzewka były obustronne? W sensie, że jak ktoś gra turowo, to żeby mógł wszystkie swoje rodziny w jednym takim drzewie prowadzić? Wiem, że ten pomysł byłby dobry “na później”, na razie trzeba żeby jedno drzewko samo w sobie dobrze chodziło, zanim zacznie je się mieszać z innymi. Ale tak na przyszłość. I czy myślałaś o dodaniu czegoś w rodzaju biografii simów? Żeby chociaż same cechy były, a w późniejszym rozszerzeniu: “lubię, nie lubię” i możliwość własnego dopisania kilku słów. To spokojnie mogłoby się wyświetlać po najechaniu myszką na zdjęcie sima.

    Póki co wygląda to bardzo ładnie i pasuje do stylu Ts4 😀 Jak rozumiem, te losowe relacje obejmują też posiadanie dzieci itd.? Bo nie rozumiem tego połączenia między Bellą, a Bjergsenem – że niby adoptowany syn, jeszcze sprzed ślubu? I, jak rozumiem, Eliza jest owocem miłości Belli i Dona, według twojego drzewa? Bo zastanawiam się, jak to będzie wyglądać, gdy tych kochanków, i dzieci z tych związków, będzie więcej. Czy się potworki nie zaczną tworzyć w tym drzewku 🙂

    #89630
    Stara-Raszpla
    Uczestnik
    @stara-raszpla

    Post ze zdjeicami sie nie dodawal to sproboje raz jeszcze ale juz samym tekstem.

    Hej,

    Juz spiesze z wyjasnieniami. Moze to automatycznie to nie do konca byl dobry zwrot, poniewaz program sam nie procesuje logow, trzeba recznie wybrac logi ktore chcemy przeprocesowac.  On po prostu pozwala nam uniknac kilku dodatkowych klikniec.

    Teraz odnosnie relacji i tego co bylo widoczne na rysunku.

    • to co jest na szarym pasku, na lewo od Belli, to sa relacje EX sima, lub relacja neutralna, czyli sim sie puknal z  innym i wyszlo dziecko.
    • dzieci ktore ida od samego sima,  tutaj Pan Bjorn, to sa relacje w ktorych sim ma to dziecko sam. To moze byc adopcja, ale tez porwanie przez ufo, jakis clonnage, simroslina czy co tam wymyslimy. Generalnie drugi rodzic nieznany.
    • to co jest na niebieskim pasku to relacja aktualna, moze byc malzenstwo, narzeczenstwo czy paartnerstwo (serce jak przy Donie oznacza Love czyli cos jak chlopak dziewczyna, ogolnie romans).  W zasadzie tutaj najczesciej bedzie sie pewnie uzywac tylko malzenstwa.

    A teraz odnosnie samych drzew. Interfejs programu jest tak skonstruowany ze tworzysz simy, a nastepnie tworzysz relacje miedzy nimi. Nie wszysktie musza byc ze soba powiazane, co oznacza ze  w 1 projekcie mozesz przechowywac cale miasto. Rysujac drzewo robisz to dla konkretnego drzewa. Wybierasz sima lub relacje, program szuka korzenia, czyli najstarszego przodka i rysuje drzewo w dol. Wiadmo ze drzewo matki bedzie wygladalo inaczej niz drzewo ojca. Takze wybierajac dziecko,  na te chwile zostanie narysowane drzewo z punktu widzenia ojca.  Czyli zawsze wedlug meskich przodkow, chyba ze gdzies po drodze wystapi relacja single. Natomiast pracuje nad customizacja tego  Po pierwsze do ustawienia bedzie w menu czy defaultowo ma byc patriarchat czy matriarchat. Po drugie dla kazdej relacji bedzie mozliwe ustawienie sima STRONG..  ta opcja juz jest do wyboru na formie, natomiast algorytm rysujacy jeszcze nie bierze jej pod uwage.

    Odnosnie jeszcze dzieci. Program rozroznia dzieci adoptowane i wlasne, natomiast poki co jeszcze na rysunku nie sa one zaznaczone. W sumie to mysle nad tym w jaki sposob je odroznic. Czy poswiate, czy jakas dodatkowa ikonke wprowadzic.

    Kolejna rzecz nad ktora bede pracowac w ten weekend, to drzewa partnera. Czyli teraz wyswietlilam drzewo dla jakiegos sima.  Po najechaniu na jego partnera, i kliknieciu w rysuj drzewo bedzie pojawial sie obok kolejny panel z drzewem tej zony/meza. Wiec generujac obraz beda na nim obydwa panele.

    C0 do prowadzenia biografii to istotnie myslalam nad tym, jak i nad wprowadzaniem cech ale poki co z tego zrezygnowalam/ Moze temat kiedys wroci, natomiast  priorytetem jest dokonczenie drzewa i dodanie opcji malzenstw homoseksualnych. Chociaz sam serwis to obsluguje, bo z logow takie malzenstwo bedzie stworzone to w interfejscie poki co nie, poniewaz walczylam przez pewien czas z opcja filtrowania simow. Ostatecznie najprawdopodobniej usune wszelkie filtrowanie i to od usera bedzie zalezalo aby nie wpisac niedozwolonych relacji 🙂

     

     

Musisz być zalogowany, aby odpowiedzieć na ten temat.

Ostatnie odpowiedzi

Nowe tematy

Tematy z nowymi odpowiedziami

Zagłosuj w ankiecie

Czy zostaniesz dekoratorem wnętrz?

Wszystkich głosujących: 58
  • 45%

    Tak

  • 40%

    Tak, ale nie na premierę

  • 16%

    Nie

Dzięki za głosowanie! Po nową ankietę zapraszamy niebawem!
Loading ... Loading ...

Członkowie