Niezwykła wyprawa. Jak zdobyć szczyt góry Komorebi?

Jedną z niewątpliwie ciekawszych rzeczy w serii The Sims są wątki przygodowe. Dzięki nim możemy wcielić się w archeologa badającego liczne świątynie, czy detektywa próbującego rozwiązać tajemniczą zagadkę dziwnego miasteczka. Dzięki temu możemy uczynić naszą grę nieco ciekawszą, a także uciec lekko od rutyny dnia codziennego. Taką możliwość daje nam również dodatek “Śnieżna eskapada“, w którym możemy wcielić się w odważnego zdobywcę szczytów i spróbować zdobyć górę Komorebi. Jak tego dokonać i jak dobrze przygotować się do takiej wyprawy? Tego dowiecie się czytając nasz poradnik. Jesteście gotowi na niezwykłą wyprawę? Zaczynamy!

Co sądzicie na temat nowego wątku przygodowego w grze? Zdobyliście albo planujecie zdobyć wraz z Waszymi Simami górę Komorebi? Koniecznie dajcie nam znać w komentarzach! 😉

UWAGA! Opisane nagrody obowiązują w przypadku zdobycia na każdym z etapów złotego medalu!

Przygotowanie do wyprawy

Jak powszechnie wiadomo, przed każdą wyprawą należy dobrze się przygotować, aby nic nas nie zaskoczyło w jej trakcie. Tak jest również w świecie The Sims. Warto zacząć od małych zakupów, które możemy wykonać za pomocą komputerów naszych Simów. Wystarczy wybrać na nim opcję “Zamów“, a następnie kliknąć na kategorię “Ekwipunek odkrywcy“. Warto zaopatrzyć się w sprzęt wspinaczkowy, który kosztuje jedynie 450 Simoleonów, a także liczne maści, które pomogą po upadkach, czy preparaty przeciw różnym stworzeniom. Jeżeli jesteśmy w temacie wspinaczki, warto wspomnieć, że aby wybrać się na wyprawę, należy posiadać wysoki poziom wspinaczki górskiej.

Gdy zakupiliśmy już odpowiedni sprzęt oraz posiadamy wystarczający poziom wspinaczki, należy zaplanować wydarzenie towarzyskie. Do tego celu przyda nam się telefon i dostępna w nim opcja. Po wykonaniu wspomnianej interakcji ukaże nam się okno z wyborem typu wydarzenia. Wybrać musimy opcję “Wyprawa wspinaczkowa w góry“, a następnie przywódcę wyprawy, a także minimum jednego a maksymalnie trzech jego towarzyszy. Po spełnieniu wszystkich wymagań, naszego Sima wraz z członkami ekspedycji przeteleportuje do Onsen “Sutefani”, gdzie rozpocznie się ich przygoda.

Po przybyciu na miejsce warto zakupić troszkę jedzenia w jednym z automatów, które znajdują się przy kolejce linowej oraz sprawdzić pogodę w górach za pomocą tablicy informacyjnej. Warto mieć na uwadze, że warunki atmosferyczne mogą mocno wpłynąć na przebieg naszej wyprawy, dlatego dobrze jest wiedzieć, czy warto danego dnia próbować. Dobrym sposobem, aby być gotowym na wspinanie, jest również użycie magnezji oraz rozciągnięcie się przed nią. Wszystkie z tych interakcji znajdziecie po naciśnięciu na Sima, lecz wymagają one odpowiedniego poziomu umiejętności. Nie zapomnijcie oczywiście założyć sprzętu wspinaczkowego, który po zakupie znajduje się w wyposażeniu Sima! Po wykonaniu wszystkich wspomnianych interakcji czas przystąpić do akcji i spróbować zdobyć Komorebi.

Etap I – Onsen

  • Czas: 6 godzin i 40 minut
  • Zadania do wykonania:
    – Zbierz członków wyprawy przy miejscu oznaczonym na mapie, znajduje się na szczycie szlaku wspinaczkowego – jest to miejsce, w którym znajduje się specjalna tabliczka interakcją “Sprawdź oznaczenie na mapie szlaku
    – Sprawdź, czy przywódca wyprawy jest gotowy do wspinaczki – wystarczy nacisnąć na Sima i wybrać interakcję o takiej samej nazwie
    – Wespnij się na ścianę skalną
    – Sprawdź, czy członek wyprawy jest gotowy do wspinaczki – wystarczy nacisnąć na towarzysza Sima i wybrać interakcję o takiej samej nazwie
  • Nagroda za wykonanie: Koszulka wspinacza
  • Wymagania, aby przejść dalej: srebrny medal

Etap II – Obóz u podnóża góry Komorebi

  • Czas: 6 godzin i 40 minut
  • Zadania do wykonania:
    – Zbierz członków wyprawy przy miejscu oznaczonym na mapie, znajduje się na szczycie szlaku wspinaczkowego – jest to miejsce, w którym znajduje się specjalna tabliczka z interakcją “Sprawdź oznaczenie na mapie szlaku
    – Przeprowadź inspekcję warunków na szlaku wspinaczkowym – aby wykonać, wystarczy nacisnąć na ściankę i wybrać interakcję o takiej samej nazwie
    – Wespnij się na ścianę skalną
    – Spraw, aby Sim odpoczywał co najmniej przez godzinę – należy wybrać interakcję śpij, zdrzemnij się lub odpręż się i wykonywać ją przez minimum godzinę
  • Nagroda za wykonanie: Cecha – “Kompetentny miłośnik gór” – Ci Simowie mają potwierdzoną doświadczeniem wiedzę o szlakach prowadzących na górę Komorebi. To nieco zwiększa ich szanse na udaną wspinaczkę, osiągnięcie celów podczas przyszłej wyprawy lub innych aktywności poza domem.
  • Ciekawe obiekty:
    – Namiot
    – Krzak, w którym można wykonać bara-bara, przespać się oraz użyć jako toalety
    – Most linowy
  • Wymagania, aby przejść dalej: srebrny medal

Etap III – Lodospad Croft

  • Czas: 6 godzin 40 minut
  • Zadania do wykonania:
    – Zbierz członków wyprawy przy miejscu oznaczonym na mapie, znajduje się na szczycie szlaku wspinaczkowego – jest to miejsce, w którym znajduje się specjalna tabliczka interakcją “Sprawdź oznaczenie na mapie szlaku
    – Spraw, aby Sim coś zjadł
    – Spraw, aby Sim odważnie się wspinał
  • Ciekawe obiekty:
    – Jaskinia, którą można zwiedzać oraz wykonać bara-bara
    – Ognisko
    – Krzak, w którym można wykonać bara-bara, przespać się oraz użyć jako toalety
  • Wymagania, aby przejść dalej: srebrny medal

Finał – Szczyt góry Komorebi

Po kilku wspinaczkach i długich spacerach nareszcie naszym Simom udaje się dotrzeć na szczyt góry Komorebi. Jako nagrodę za to dokonanie otrzymują oni nową cechę (zastępuje ona wcześniejszą), wspinaczkową czapkę i bransoletę. Dodatkową nagrodą dla gracza jest specjalna parcela, którą można zagospodarować w dowolny sposób. Oprócz tego na szczycie znajduje się kolejna jaskinia, w której także można wykonać bara-bara oraz kilka interakcji związanych z jej eksploracją. Warto wspomnieć, że wspomniane interakcje różnią się od tych w Lodospadzie Croft. Poniżej znajdziecie nazwę i szczegółowy opis nowej cechy oraz zdjęcie wspomnianej parceli.

  • Doświadczony miłośnik gór – Ci Simowie są ekspertami od wspinaczki na górę Komorebi. To zwiększa ich szansę na udaną wspinaczkę podczas przyszłych wypraw lub innych aktywności poza domem.

Komentarze

    • Można postawić co się chce, ale nie jestem pewien, czy taki bar działałby poprawnie. Zawsze można tam postawić jakieś ciekawe schronisko górskie, czy spa. 😀

  1. “Jak powszechnie wiadomo, przed każdą wyprawą należy dobrze się przygotować”
    Nie, nie, nie… “Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę”, a nie…

    “specjalna parcela, którą można zagospodarować w dowolny sposób”
    A można zbudować tam dom i kogoś wprowadzić? Bo już sobie wyobrażam śnieżną szopę, w której zamieszkuje Sim przebrany za Yeti 😀

    A jak sprawić, żeby Sim umarł podczas wspinaczki? Bo mam wrażenie, że im wyższa liczba punktów wspinaczki, tym szanse maleją do zera. A przecież i doświadczonym wspinaczom może coś nie pyknąć.
    Chyba, że doświadczonym Simem można wziąć ze sobą “zielonego”, który ma 100% szans na nieszczęśliwy wypadek?
    Dopytuję, bo mam już pewne plany, jak taką śmierć wprowadzić w fabułę mojej rozgrywki.

    A i czy na górze Komorebi można spędzić nieskończoną ilość czasu, czy jest jakiś deadline?

    • 1. W zasadzie można wybudować dom, lecz nie byłby on funkcjonalny, ponieważ na szczyt można się dostać jedynie za pomocą wydarzenia.
      2. Aby Sim umarł ze wspinaczki musi spaść z dużej wysokości. Od poziomu umiejętności i wysokości ścianki zależy, czy zginie za pierwszym, czy np. za 3 razem. Warto śledzić nastrójnik, który pokazuje się u Sima, ponieważ informuje on nas jak blisko dany Sim jest od śmierci.
      3. Na górze można spędzić tyle czasu ile się chce. 😀

    • W części Lodospad Croft znajduje się ona po pokonaniu ścianki wspinaczkowej przy szlaku, który prowadzi do miejsca zbiórki wyprawy. Na szczycie góry można ją znaleźć troszkę poniżej szczytu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Autor nowinki

Podsumowanie

Opublikowano

Powiązane nowinki