Cześć wszystkim,
Niestety, zdecydowaliśmy się anulować wydanie naszej długo oczekiwanej gry Life by You. Podjęcie tej decyzji było niezwykle trudne i stanowi wyraźną porażkę ze strony Paradox w spełnianiu oczekiwań zarówno naszych, jak i społeczności. Zdajemy sobie sprawę, że rodzi to kilka poważnych pytań; tutaj mamy nadzieję rzucić przynajmniej trochę światła na to, dlaczego zdecydowaliśmy się anulować, a nie opóźnić, jak informowaliśmy wcześniej.
Prace nad Life by You trwały od dłuższego czasu i byliśmy bardzo podekscytowani obietnicą i potencjałem tej gry. Zawsze mieliśmy nadzieję, że będzie ona w stanie pozostawić ślad w tym ekscytującym i nowym dla nas gatunku. Dlatego też zdecydowaliśmy się opóźnić ją dwukrotnie, aby dać studiu i grze szansę na wykorzystanie potencjału, który dostrzegliśmy. Przy każdym opóźnieniu widzieliśmy stopniowe ulepszenia, które z perspektywy czasu mogły sprawić, że skupiliśmy się na szczegółach, a nie na całym obrazie.
Kilka tygodni temu postanowiliśmy wstrzymać się z wydaniem gry we wczesnym dostępie, aby ponownie ocenić Life by You, ponieważ nadal czuliśmy, że grze brakuje kilku kluczowych obszarów. Chociaż przedłużenie czasu było opcją, kiedy zrobiliśmy sobie przerwę, aby spojrzeć na grę z szerszej perspektywy, stało się dla nas jasne, że droga prowadząca do wydania, którego byliśmy pewni, była zbyt długa i niepewna.
Nie oznacza to, że gra nie wykazała żadnych obiecujących cech; Life by You miało wiele mocnych stron i ciężką pracę oddanego zespołu, który je zrealizował. Jednak kiedy dochodzimy do punktu, w którym uważamy, że więcej czasu nie zbliży nas wystarczająco do wersji, z której bylibyśmy zadowoleni, uważamy, że lepiej jest przestać. Jest to oczywiście trudne i rozczarowujące dla wszystkich, którzy włożyli swój czas i entuzjazm w ten projekt, zwłaszcza gdy nasza decyzja przychodzi tak późno.
Ostatecznie naszym zadaniem jest wydawanie gier, które są zabawne, interesujące i stanowią wyzwanie dla naszych graczy, a każda nasza decyzja powinna być podejmowana z myślą o tym celu. Kiedy nam się to udaje, zasługujemy na nasze wynagrodzenie. Jak więc możemy się upewnić, że nie znajdziemy się tutaj ponownie? Szczerze mówiąc, nie ma prawdziwych gwarancji. Gry są trudne do wykonania, a my z pewnością popełnimy błędy, które z perspektywy czasu zawsze stają się boleśnie widoczne, ale mimo to nie powinny osiągnąć takiej skali. Musimy przyjrzeć się temu, co nas tu doprowadziło i zobaczyć, jakie zmiany musimy wprowadzić, aby stać się lepszymi. Ostatecznie nasza misja pozostaje taka sama i nadal będziemy podejmować wszelkie niezbędne kroki, aby to osiągnąć.
Z poważaniem,
Mattias Lilja, zastępca dyrektora generalnego Paradox Interactive
https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/life-by-you-is-cancelled.1688889/
Gra była praktycznie na wydaniu a teraz leży w śmietniku… Ani nie urzekła mnie grafika, ani grywalność. Bez szału ale mimo wszystko szkoda. Na pewno znalazłaby swoich fanów. Zdecydowanie czekam na Paralives. W LBY nie było nic na co zwróciłem szczególną uwagę. Paralives wyróżnia się już grafiką 🙃
Podobnie. Miałam zakupić LBY dla zobaczenia rozgrywki, bo sama grafika mnie nie przekonywała. Paralives zrobiło w tym kierunku ogromny postęp od samego początku i teraz gra wygląda prześlicznie. Wydaje mi się, że twórcy LBY chcieli zbyt dużo na samym początku i to ich zgubiło. Trochę szkoda, bo przecież to była masa pracy i pieniędzy, ale może faktycznie lepiej nie wypuszczać gry, która na tle przyszłych konkurentów mocno zostaje w tyle. Myślę, też, że za jakiś czas Pradox wyjdzie z podobnym projektem, może tym razem dużo lepszym.
Szkoda, że zrezygnowali z przygotowywania tej gry. Miała duży potencjał + nowa konkurencja dla The Sims zawsze spoko 😉