Blog: Animacje i Stwórz Sima

Electronic Arts opublikowało kolejny blog dotyczący The Sims 4. Tym razem możecie dowiedzieć się nieco więcej o animacjach, jakie zobaczymy w grze. Przeczytajcie poniższe, oficjalne tłumaczenie bloga przygotowane przez EA Polska. 🙂 Moim zdaniem, animacje w The Sims 4 zapowiadają się bardzo dobrze.

.::ZOBACZ WPIS::.


The Sims 4 zawiera narzędzie, które jest zapewne najlepszym kreatorem postaci w branży gier. Narzędzie to oferuje szeroki wachlarz modyfikowalnej zawartości, w tym cech fizycznych. Twój Sim może mieć talię osy lub posturę zapaśnika sumo. Nos może być ogromny lub maleńki, haczykowaty lub prosty, szeroki lub wąski. Można zmienić położenie ust. Głowę można ścisnąć lub rozciągnąć. To wszystko zależy od Ciebie.

Taka różnorodność możliwości jest oczywiście niesamowita, ale stwarza też ogromne wyzwanie w zakresie animacji:

Wyobraźcie sobie, że tworzycie animację Sima, który trzyma dłoń blisko swojego biodra. W animacji ta dłoń będzie miała określoną pozycję w przestrzeni – około 90 cm od podłogi i około 30 cm od osi ciała Sima. Problem polega na tym, że biodro zapaśnika sumo skończy się około 15 cm dalej od środka ciała niż w przypadku szczupłego Sima. A więc po odtworzeniu animacji dłoń grubszego Sima zostanie wchłonięta przez jego ciało:

Ilustracja A powyżej pokazuje bezczynnie stojącego szczupłego Sima. Ilustracja B pokazuje jak wyglądałaby ta sama animacja bez modyfikacji w przypadku tęższego Sima. Ilustracja C pokazuje skorygowaną wersję animacji, którą The Sims 4 tworzy automatycznie.

Ponieważ narzędzie Stwórz Sima pozwala na tak drastyczne modyfikacje sylwetki, problem dotyczy nie tylko animacji, na których Sim dotyka swojego ciała, ale wszystkich animacji, na których dłonie zbliżają się do ciała, co w praktyce oznacza prawie każdą animację w grze.

Aby rozwiązać ten problem, musieliśmy wymyślić sposób, który pozwoli mechanizmowi animacji orientować się, jak wygląda sylwetka Sima i uwzględniać ją w animacji ruchu.

Naszym rozwiązaniem było umieszczenie na ciele Sima dziesiątek markerów, które nazwaliśmy śladami. Lokalizacja tych śladów jest dopasowywana po założeniu każdego elementu ubrania, tak aby wyznaczały „powierzchnię” Sima. Gdy gracz zmienia figurę swojego Sima w narzędziu Stwórz Sima, ślady przesuwają się, aby odzwierciedlić te zmiany.

Białe kropki na ciele Sima są znacznikami powierzchni nazywanymi „śladami”, które służą do dopasowania animacji do różnych rozmiarów ciała i do ubrań.

Animacje są modyfikowane zgodnie z informacją o tym, przy którym śladzie znajduje sie w danym momencie dłoń Sima. Mamy specjalne narzędzie, które na to pozwala oraz umożliwia zdefiniowanie miękkich przejść pomiędzy śladami, gdy dłoń przesuwa się od strefy oddziaływania jednego śladu do strefy następnego. Nasi animatorzy tworzą ten wzorzec ręcznie dla każdej animacji, która następnie jest testowana na różnorodnych kształtach, aby upewnić się, że ruch po modyfikacji wciąż wygląda naturalnie.

Następnie nasz złożony algorytm animacyjny The Sims 4 dopasowuje ruch dłoni do bieżącej pozycji śladów – dlatego w przypadku zapaśnika sumo, u którego ślad biodra jest przesunięty na zewnątrz o 15 cm w stosunku do pozycji wyjściowej, gra dodaje dodatkowe 15 cm animując ruch dłoni.

W oficjalnej wersji demonstracyjnej The Sims 4 można zobaczyć ten system w działaniu: Za każdym razem gdy Ryan zmienia wielkość bioder Sima, pozycja dłoni Sima dostosowuje się do tych zmian. Można to zobaczyć na tym filmie około 48 sekundy:

Mamy nadzieję, że zainteresowało Cię to zerknięcie „za kulisy” tworzenia tego nowego etapu w ewolucji serii The Sims. Gdy następnym razem będziesz korzystać z narzędzia Stwórz Sima, aby modelować talię Sima, lub zauważysz poruszające się dłonie, przypomnisz sobie, że poświęciliśmy dużo czasu, aby te ruchy i modyfikacje wyglądały jak najnaturalniej.

Jak zawsze mamy nadzieję, że korzystanie z tych systemów sprawi Ci tak wiele radości, jak nam dało ich tworzenie. Obudź swoją kreatywność i Stwórz Sima!

Zareaguj na nowinkę!
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

17 KOMENTARZE

  1. Ani trochę te wypociny mnie nie ruszają :v to samo było w The Sims 3 i jakoś się tym tak nie chwalili. Różnica była tylko taka, że tutaj względem trójki trzeba było podzielić to wszystko na dane części ciała, a nie na pełną sylwetkę jak w trójce. :v

    • Tak tak… tłumaczcie się czemu nie ma basenów i dzieci, bo animowanie zbyt skomplikowane :3

      Btw. mam nadzieje, że długo nie będzie trzeba czekać na te dwie rzeczy xp

  2. EA kompletnie przegina. „The Sims 4 zawiera narzędzie, które jest zapewne najlepszym kreatorem postaci w branży gier” – parsknąłem śmiechem. Wiele gier online oferuje dużo lepsze kreatory, to znaczy mają więcej opcji (na przykład edycję kształtu włosów) i nawet głupie koło barw. No i postaci wyglądają dużo lepiej, tekstury nie są takie rozmazane jak w czwórce.
    Jeśli chodzi o animacje, to zupełnie nic nowego. Takie rozwiązania były już w trójce, nawet suwaki ciała cc nie zaburzały działania animacji. Niech nie tworzą aury nowości wokół rozwiązań, które wcale nie są nowe. To zupełnie nie fair w stosunku do graczy.

      • Co z tego, że napisali „zapewne”, skoro ten kreator naprawdę nie ma nic nowego ani odkrywczego do zaoferowania (już dawno temu były kreatory z „macankami” zamiast suwaków). Ba, nawet w porównaniu do trójki jest okrojony pod pewnymi względami. Nie powinni byli tak napisać, bo na pewno wiedzieli o lepszych kreatorach. Wpisz w youtube „Eve Online character creation”, to się przekonasz.

        • To graj w Eve Online 😀 tak bym napisał :chic: , ale każdy ma swoje zdanie na ten temat 😛 Wydaje mi się jednak że każdy z nas dobrze wie że reklamy kłamią czasem 🙂 i że każdy chce wypromować swoją grę :- :evilgrin:

  3. Ludzie!
    Przestancię narzekać że nie basenów, mały dzieci itd.
    Bo mogli dać tak jak w Sims 1 tylko dorośli i dzieci, ale nie robili tego, bo chcą żeby seria Simsów ewulowała!A jeśli dalej chcecie narzekać na to, zróbcie lepszą gre od Simsów 🙂 .To wtedy porozmawiamy 😉

    • Takie tłumaczenie „to zrób lepszą” jest bezsensu -.-
      Np: Krytyk kulinarny kiedy ocenia danie negatywnie, to nie zawsze znaczy, że potrafi przyrządzić lepsze. Moim zdaniem EA poleciało trochę na kasę, rozwinęli emocje simów, czyli takie nastrójniki z TS3, tylko ze zmienionym HUD :/ Brak otwartego świata, i ta teleportacja 0.0 Sądzę że i tak kupię czwórkę, ale mam nadzieje, że kasa nie pójdzie w błoto xp

  4. Biedacy tak się namęczyli nad animacjami, że nie chciało im się trochę popracować dłużej i animować włosy xD Nie wiem, czy to tłumaczenie, jakie to było trudne, jest potrzebne. Myślę, że każdy wie, iż gry nie da się zrobić w pięć minut C: Mimo przecudownego kreatora, mnie nadal brakuje kilku „miejsc do macania i przeciągania”, jednakże nie narzekam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories