Budujemy #2

W dzisiejszym odcinku cyklu "Budujemy" zajmiemy się sztuczkami upiększającymi wygląd zewnętrzny naszych domów. Wielu z Was ma wątpliwości co do używania "MOOćki" (bb.moveobjects). Niepotrzebnie, bo jeśli chcemy mieć ozdoby jedyne w swoim rodzaju, kod ten okaże się być czasami niezbędny! Zachęcam do tego, abyście nie bali się go używać.

Nie zaburza on pracy naszej gry, może on jedynie zakłócić dostęp do niektórych funkcji naszym Simom w trybie życia, ale tylko wtedy gdy nierozważnie ułożymy obiekty. Staram się pokazywać tutaj takie rozwiązania, które nie zakłócą życia naszym wirtualnym ludzikom. Uspokoję tych, którzy chcą budować bez MOO – będą poradniki jak i bez niego sobie radzić! 🙂

Pniemy się wysoko!

Pnące rośliny, od razu kojarzą mi się z Włochami i Francją, a zwłaszcza z ich regionami, gdzie robi się wino. W regionach tych jest wiele domów z winoroślami pnącymi się po ścianach. Po co jeżdzić tak daleko, jeśli możemy sami wykreować sobie klimatyczny dom z pnącymi się chaszczami po jego ścianach! Oto przykład, jak zrobić roślinę przypominającą winorośl lub bluszcz.

Aktywujemy kod bb.moveobjects i wchodzimy w tryb budowania, klikamy w parapecik na domku, tam są "rzeźby ścienne". W katalogu tym są dostepne donice okienne, ja wybrałem tą o nazwie Donica okienna "Prym", bo wydaje mi się, że jest ona najbardziej odpowiednia, aby zrobić z niej bujną roślinę pnącą.

Żeby nasza roślina była gęsta i zróżnicowana, użyjmy do układania doniczek klawisza ALT. Przytrzymując go, będziemy mogli ustawiać je w dowolnym miejscu na ścianie i co za tym idzie – nasza pnąca roślinka będzie bardziej bujna. Takim sposobem można owinąć sobie dom w dowolnej konfiguracji, im bardziej roślina będzie mieć nieregularny kształt, tym bardziej będzie realistyczna!

Podnoszenie terenu

Niestety, w czwartej odsłonie gry, twórcy nie dali nam możliwości kształtowania terenu. Na szczęście gracze są kreatywni i zawsze wymyślą jakiś sposób, aby uzupełnić brakujące luki! Na powyższym zdjęciu widzimy pracę użytkowniczki olivkasims "Latarnia A'la Yvonne". Wspaniale pokazuje ona,  jak za pomocą fundamentów, kodu "MOO" oraz narzędzia malowania terenu i powiększania obiektów, można uzyskać wizualne nierówności terenu.

Po krótce pokażę jak zrobić wzniesienie i sprawić, żeby wyglądało ono naturalnie. Postawmy na działce fundament w dowolnej formie, następnie go powiększmy. Póżniej, wybieramy katalog z podłogami i szukamy kolorów (i wzorów), które będą pasować do naszego wzniesienia. W moim przypadku jest to wzór podłogi przypominający trawę. W następnej koejności dostawiamy schody, żeby Simowie mogli tam się dostać.

  

Wybierzmy jeszcze kolor fundamentów i możemy zacząć ustawiać nasze obiekty. Postanowiłem, że zrobię skalne wzniesienie, więc wykorzystam głazy powiększając je za pomocą kodu Shift+] (można też w tym przypadku trzymać ALT, jeśli chcemy ustawić nasze głazy pod takim kątem jakim chcemy). I tak właśnie powstał nam pagórek! Pozostaje nam go tylko udekorować, stawiając różną roslinność oraz obiekty, które będziemy chcieli mieć na takim pagórku. Na koniec drobne detale, czyli malowanie terenu. Możemy ruszać na podbój dziczy! 🙂

 

Oczka wodne

Do oczek wodnych można wykorzystać fontannę albo basen. Pokażę, jak zbudować fontannę w kształcie oczka wodnego. Do jego zrobienia użyjemy niestandardowego narzędzia fontanny, dzięki niemu można szybko narysować sobie kształt fontanny na siatce. Malujemy obrzeża i podłogi naszego oczka, następnie ustawiamy elementy ozdobne takie jak: krzaki, kamienie i tym podobne – za pomocą MOO oczywiście. Dzięki MOO, można ustawiać je w fontannie.

 

Oczko przydało by się jeszcze oświetlić. Aby uzyskać dobre oświetlenie naszego oczka, dobrym rozwiązaniem są lampy basenowe. Parę ruchów i oczko wodne gotowe! Jak wspomniałem wyżej w podobny sposób można udekorować też basen, Simowie będą mogli w nim pływać.

 

Zareaguj na nowinkę!
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
2
+1
0
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

24 KOMENTARZE

  1. Wow, muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem Twojej pomysłowości i kreatywności 😀 Akurat pomogłeś mi rozwiązać dwa denerwujące mnie problemy- brak narzędzia do kształtowania terenu i oczek wodnych.

  2. Nigdy nie lubiłem w Sims 3 narzędzia do kształtowania terenu, bo zawsze coś mi nie wychodziło lub były problemy z budowaniem ścian przez różnicę poziomów ?? Ale te sposoby są bardzo fajne ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories