Witajcie ponownie kochani! Dzisiaj w "Budujemy" zajmę się malowaniem obrazów, ale nie będą to takie zwyczajne obrazy malowane przez Sima, tylko odmalowywane z rzeczy, które pochodzą z zawartości zmodyfikowanej (CC), w galerii natomiast funkcjonują jako niezmodyfikowane. Ostatnio w galerii ten trend jest bardzo popularny, bo nadaje pracy mnóstwo oryginalności. Jak to zrobić? Już wyjaśniam.
Pobieranie lub tworzenie własnego CC
Najpierw musimy zaopatrzyć się w różne obrazy CC (zawartość zmodyfikowana), można pobierać je ze stron poświęconych modyfikacjom i wypakować do folderu "Mods" (instrukcje w "Modnym Piątku") lub zrobić własny obraz za pomocą programu do tworzenia CC. Ja używam najpopularniejszego programu do tego celu czyli The Sims 4 Studio. Jeśli użyjecie programu, to będzie można zrobić sobie obraz z takiego zdjęcia jakiego tylko się chce, chociażby nawet zdjęcie Was samych czy psa. Wcześniej już przygotowałem sobie zdjęcia, które będę odmalowywać, będą to fotki Taylor Swift. 😉
Odmalowywanie obrazu CC
- Krok 1
Trzeba do tego użyć dwóch parcel, na jednej zbudować ścianę i powiesić na niej obraz CC w tym przypadku jest to kalkomania z wizerunkiem Tay. Następnie jeśli obraz jest mały to można go powiększyć (Shift+]) do takich rozmiarów, aby było nam łatwo uchwycić zdjęcie z sąsiedniej działki. Warto pamiętać o tym, aby ściana była jak najbliżej sąsiedniej parceli z której Sim będzie malować.
- Krok 2
Na sąsiednią parcelę wprowadzamy Sima, kupujemy mu sztalugę i ustawiamy ją w odpowiedniej do uchwycenia zdjęcia odległości. W moim przypadku sztaluga jest umieszczona na fundamencie, bo obrazek na parceli obok jest powieszony nieco wyżej i z powierzchni gruntu obiektyw skierowany był pod kątem a musi być skierowany najlepiej na wprost obrazu.
Ważne! Na parceli z której odmalowujemy, nie stawiamy żadnych obiektów CC, bo zapisana praca w galerii może odczytywać to jako zawartość zmodyfikowaną, dlatego potrzebne są nam 2 parcele.
- Krok 3
W trybie życia należy kliknąć na sztalugę i wybrać opcję "Maluj na podstawie zdjęcia", tam jeszcze wystarczy dobrać sobie wielkość obrazu, później ustawić obiektyw aparatu w obraz który znajduje się na parceli obok i po zrobieniu zdjęcia Sim zaczyna malowanie. Sim powinien tutaj też mieć wysoko rozwiniętą umiejętność malowania, jeśli nie chcecie go jej uczyć to wpiszcie uważnie kod na tą umiejętność: stats.set_skill_level Major_Painting 10 (liczba od 1 do 10). Kilka ruchów pędzlem i gotowe, obraz można schować do wyposażenia lub od razu powiesić na ścianie.
Łączenie wielu obrazów w jeden
Teraz coś trudniejszego dla tych którzy chcą mieć jeszcze większy obraz na ścianie i mają dużo cierpliwości. Zabawa ta polega na malowaniu obrazu po częściach i połączeniu go w całość przy pomocy MOOćki i klawisza Alt (kody te opisywałem wcześniej). To z ilu części będzie składał się obraz zależy od Was, mnie cierpliwości wystarczyło tylko na dwie. 🙂 Mechanizm działania jest taki sam, tylko obiektyw mierzyłem w dwie części obrazu, można też tutaj przestawiać sztalugę tak żeby obraz dobrze się później połączył.
Mając dwa gotowe obrazy, łączymy je ze sobą łapiąc jeden z nich na ścianie przy włączonym kodzie bb.moveobjects i trzymaniu Alt, tak oto powstał większy obraz. Takie obrazy najlepiej malować o jednej porze dnia bo wtedy jest wysokie prawdopodobieństwo, że będą miały taki sam odcień, czasami ten odcień niestety nie jest taki sam i trzeba próbować do skutku. W ten sposób namalowanymi obrazami można wysyłać je do galerii i nie będą to CC! Powodzenia! ♥
super 🙂 a bedzie kiedys notka o tym jak uzywac TS4Studio, np. jak tworzyc ubrania itd.? bo chce sie za to zabrac bede wdzieczna ;*
No właśnie zróbcie poradnik jak używać tego programu
Powiem jedno: w SimsStudio nie stworzyła własnego kształtu obiektu :/ (chyba że ja o czymś nie wiem). Tworzenie zdjęcia jest łatwe – wybierasz obraz, pobierasz odpowiednie zdjęcie z internetu, otwierasz plik z pobranym rysunkiem, w SS klikasz export, kopiujesz zaznaczony wygląd obrazu, otwierasz plik z teksturą z SS, zaznaczasz odpowiedni fragment i wklejasz, zapisujesz jako, w SS klikasz import, wybierasz zrobioną przez cb teksturę, wybierasz, klikasz ok, w SS klikasz save, gotowy mod odnajdujesz i umieszczasz w dokumenty>biblioteki>Electronic Arts>The Sims 4>Mods 🙂 do tworzenia ubrań jest potrzebny określony plik z określonym rozszerzeniem. Myślę, że na DOTsim mogliby zrobić taki poradnik, aby początkujący mogli tworzyć wspaniałe kreację 😀
taaaak ja mam pobrane ale nie ogarniam ( :
Fajny pomysł ? ?
Świetny pomysł ale nie umiem korzystać z tych TS4 Studio xD
Może poradnik ?? xD
Ja jak włączam to pokazuje że zła ścieżka gry ;c nwm co robić
Wybierasz ścieżkę biblioteki>dokumenty>Electronic Arts>The Sims 4
Cześć, może to nie na temat, ale mam problem.
Włączam simsy, odpalam rodzinkę, ładuje się. Po jakimś czasie ładowanie się zawiesza na 1-2 min. (to normalne, czasem tak mam), ale gdy wejdzie do mojej rodziny to nadal gra muzyczka z ekranu ładowania. Próbowałem „napraw grę” i nie podziałało. Jest jakiś sposób na to, czy nie da się już pograć bez błędów?
Wycisz muzykę w opcjach gry 😉
Wie może ktoś jak powiększać obiekty na macu? Bo kompletnie nie mogę sobie z tym poradzić:/
] 🙂
Nie działa… Z racji tego, że macbookowe klawiatury nie posiadają klawisza shift nie mam pojęcia jak to zrobić:/ Ktoś coś wie?:/
Po co ci shift?
Bo samym klawiszem ] nie pójdzie? Na windowsie jest shift + ] ;p
Hah, mi działa bez Shifta na Windowsie 😛 A odnośnie Maca – nie mam pojęcia, może rzeczywiście spróbuj bez tego klawisza?
Bardzo fajny poradnik :3 Muszę kiedyś sam spróbować 🙂
Jak pobrać ten program?
Mi tam się podoba chętnie pobiorę ! i będę robiła obrazy
moich kotów! 😀
Wszystko fajnie ale czemu akurat Taylor Swift ;-;
Bardziej wartościową piosenkarką jest np Katy Perry 😛