Budujemy #6

Świetliki dachowe

Witam po przerwie! Dziś zrobimy kilka sztuczek z obiektów jakich dał nam nowy dodatek. W The Sims 4 Spotkajmy się pojawiły się obiekty, które doskonale nadają się do stworzenia świetlików dachowych, jednym z takich obiektów jest Markiza "Słoneczny punkt" i znaleźć ją można w katalogu z rzeźbami. Zaczynając budowę przeszklonego dachu, należy pamiętać, że przyda się tutaj ulubiony kod budowniczego, popularnie zwana MOOćka (bb.moveobjects). 

Krok 1: Przystępując do budowy dachu, najpierw trzeba ustawić sobie markizy, te konkretnie pasują na sam szczyt, więc muszą być ustawione na samym środku.

Krok 2: Wokół markiz stawiamy ścianę, tak żeby przylegała ona do nich i tworzyła pomieszczenie. Żeby świetlik spełniał swoją funkcję należycie, to w pomieszczeniu trzeba usunąć sufit. Do markiz pasuje najniższe ustawienie wysokości ściany, bądź też najwyższa półścianka, w tym przypadku wykorzystałem półściankę, uważam, że lepiej tutaj pasuje.

 

Krok 3: Ważnym krokiem jest dopasowywanie dachu do wysokości markizy. Trzeba dopasować tutaj dach tak, aby jego górna krawędź przylegała do krawędzi markizy i nie zasłaniała jej. W tym celu skracamy krawędź dachu do maksimum. Gdy już mamy zabudowane nasze świetliki, wystarczy pomalować ściany, wybrać kolor dachu a w pomieszczeniu można urządzić swoim Simom np. patio bądź salon z widokiem na niebo.

 

Szklany sufit

Taki sufit można zrobić bardzo łatwo, nie trzeba korzystać tutaj z kodu MOO, do tego potrzebna jest tylko podłoga na piętrze i szklany parkiet do tańczenia dowolnej wielkości. Są dwie możliwości zrobienia szklanego sufitu, pierwszy polega na umieszczeniu parkietu w pomieszczeniu, tym samym zyskujemy też szklaną podłogę.

Drugi sposób to umieszczenie parkietu na płaskim dachu. To rozwiązanie świetnie nadaje się zrobienia tarasu albo przeszklonego pomieszczenia, minusem tego rozwiązania jest to, że Simy nie będą mogły wejść na parkiet (chyba że zrobicie schody na dach).

 

Obrazy w Sims 4 Studio

Poprzednio wielu  z Was chciało, abym wytłumaczył działanie programu Sims 4 Studio. Ten program służy do tworzenia różnych zawartości zmodyfikowanych do gry. Tutaj pokażę jak zrobić obrazy CC w tym programie. Program jest darmowy i żeby poprawnie działał trzeba posiadać grę The Sims 4, niestety jest on tylko w angielskiej wersji językowej.

Najpierw, żeby mieć ten program, trzeba się zarejestrować na stronie sims4studio.com i go pobrać, potem zainstalować na swoim komputerze, po zainstalowaniu pojawi się strona główna programu, tam w pustym polu należy wpisać wybraną przez siebie, dowolną nazwę użytkownika.

Do dyspozycji mamy wiele możliwości edytowania obiektów z gry, ale nas interesuje edycja obrazów, więc w tym celu należy zaznaczyć pole "Standalone Recolor" i później kliknąć "Object".

Po wykonaniu powyższych czynności ukaże się katalog z obiektami dostępnymi w grze. Trzeba wybrać obiekt do edytowania (obraz). Do stworzenia dobrego obrazu należy wybrać najlepiej taki bez ramek np. kalkomania, gdyż ramki mogą powodować, że zdjęcie najdzie na nie i będzie to brzydko wyglądać. Można ułatwić sobie wyszukiwanie obiektów, wpisując w pole wyszukiwania ich nazwę, później należy zaznaczyć wybrany obiekt i kliknąć "Next" u dołu ekranu.

 

Następnie wyskoczy okno w celu zapisania kopii obiektu, tam trzeba wpisać mu nazwę, wybrać lokalizacje do zapisu i po jego zapisaniu automatycznie wyskakuje tryb edytowania The Sims 4 Studio. Tam mamy do dyspozycji wiele opcji do tworzenia, takich jak nazwa, cena czy opis obiektu, ale nas najbardziej interesuje druga zakładka "Texture".

W tej zakładce znajdują się opcje do wstawienia naszego własnego zdjęcia w obraz. Aby wstawić zdjęcie w obraz trzeba, kliknąć "Import" i wybrać zdjęcie ze swojego komputera. Rozmiar naszego zdjęcia musi odpowiadać do rozmiaru obrazu, tutaj jest to 512 x 265, jeśli rozmiar nie będzie taki sam, to w grze wyświetli się na nim znak zapytania, a nie samo zdjęcie.

 

I tak oto obraz jest gotowy do gry, wciskamy myszą "Save" i zapisujemy go na naszym komputerze, otrzymujemy gotowy plik package więc nie rozpakowywujemy go. Plik należy wrzucić do folderu "Mods" w dokumentach The Sims 4, uruchomić grę włączając modyfikacje ze skryptami i odnaleźć obiekt w trybie meblowania.

W poprzednim materiale opisywałem jak odmalowywać te obrazy, miłej zabawy!

Zareaguj na nowinkę!
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

23 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories