10 rzeczy z The Sims 4, które powinny pojawić się w kolejnej odsłonie

W tym roku czwarta odsłona kultowego symulatora ludzkiego życia będzie obchodzić swoje siódme urodziny. Jest to spory ewenement w świecie gry, ponieważ zwykle każda część rozwijana była przez około pięć lat. Era ta trwa to już naprawdę długo i wielu fanów coraz częściej zastanawia się kiedy będziemy mogli zagrać w piątą już część The Sims. Ostatnie plotki i wypowiedzi pracowników EA świadczą o tym, że jest ona najprawdopodobniej w fazie produkcji. Jak dobrze wiemy, każda kolejna odsłona dodaje do gry nowe elementy, a także kontynuuje to co wprowadziły jej poprzedniczki. Postanowiliśmy przyjrzeć się temu bliżej i stworzyć listę dziesięciu rzeczy, które pojawiły się w The Sims 4 i powinny pojawić się jej następczyni. Jesteście gotowi na mały skok w przyszłość? Jeżeli tak, to serdecznie zapraszam do dalszej lektury!

Co sądzicie na temat wspomnianych funkcji? Co według Was jeszcze The Sims 5 powinno zaimplementować od poprzedniczki? Koniecznie dajcie nam znać w sekcji komentarzy! 😉

Tryby tworzenia Sima, budowania i kupowania

Tryby budowania, kupowania oraz tworzenia Sima były sporą rewolucją w świecie gry. Wraz z czwartą odsłoną otrzymaliśmy ogrom nowych funkcji, które pozwoliły na jeszcze łatwiejsze i dokładniejsze tworzenie Simów i ich miejsc zamieszkania. Możliwość modelowania wyglądu postaci, swobodnego modyfikowania rozmiarów pokoi, parcel, a także intuicyjne filtry i wyszukiwarka to coś, bez czego większość graczy nie wyobraża sobie gry. Myślę, że wspomniane funkcje wręcz powinny pojawić się w kolejnej odsłonie i zostać wzbogacone o nowe elementy.

Emocje

Emocje były jedną z najczęściej wspominanych nowych funkcji przed premierą gry. To właśnie na nich opierał się pierwszy zwiastun rozgrywki, który mieliśmy okazję zobaczyć na targach Gamescom w 2013 roku. Wprowadziły one ogrom zmian w zachowaniu naszych wirtualnych postaci i dodały sporo realizmu do gry. W końcu każdym z nas szargają różne emocje w ciągu naszego życia. Niewątpliwie jest to opcja, która powinna być kontynuowana i ulepszona w kolejnej części.

Cechy parceli

Cechy parceli to opcja, która pojawiła się w grze podstawowej tuż przed premierą dodatku Miejskie życie w 2016 roku. Dzięki niej możemy każdej z parceli nadać specjalne cechy, dzięki którym otrzymamy pewne bonusy, lub nasi Simowie będą musieli zmierzyć się z codziennymi trudnościami. Funkcja ta pozwoliła na jeszcze ciekawszą rozgrywkę, a niektóre z cech pozwoliły wprowadzić pewien aspekt fabularny do rozgrywki. Dzięki nim nasi Simowie mogą zamieszkać w nawiedzonym domu, czy żyć na parceli bez przyłącza do mediów.

Rozbudowane kolekcje

Kolejną z ciekawych rzeczy, które powinny być kontynuowane w The Sims 5 jest rozbudowane kolekcjonerstwo. Obecnie w grze jest ponad trzydzieści kolekcji i tak jak poprzednie funkcje bardzo rozbudowują rozgrywkę. Dzięki nim możemy w przyjemny i jednocześnie pożyteczny sposób zagospodarować wolny czas naszym Simom. Jest to także ciekawy sposób na rozgrywkę, ponieważ oferuje zabawę na wiele godzin. Przykładem tutaj mogą być wyzwania Simomaniaków, którzy starają się zebrać wszystkie możliwe znajdźki w grze. A propos znajdziek, jeżeli lubicie taką rozgrywkę, to na pewno do gustu przypadnie Wam nowa seria na kanale GlossyGem.

Odczucia

Odczucia to jeszcze świeża funkcja w czwartej odsłonie gry, ponieważ pojawiła się wraz z aktualizacją w listopadzie 2020 roku. Dzięki niej Simowie wykonując między sobą interakcje, mogą zdobyć pewne odczucia względem siebie, które wpływają na ich dalszą relację. Jest to rewelacyjna opcja, która dodaje do gry więcej realizmu. Simowie, którzy zostali na przykład zdradzeni, odczuwają przez pewien czas wściekłość wobec danego Sima, co prowadzi do negatywnych emocji, gdy Sim ten pojawi się w pobliżu. Niewątpliwie funkcja ta powinna pojawić się w The Sims 5.

Podróże między wszystkimi światami

Możliwość swobodnego podróżowania między światami to również świetna opcja, którą przyniosło The Sims 4. Dzięki niej możemy zjeść śniadanie w kawiarni w Windenburgu, popływać w wodach Sulani, a wieczorem udać się do Onsen na Górze Komorebi. Funkcja ta jest bardzo przydatna w codziennej rozgrywce, ponieważ nie ogranicza nas i pozwala korzystać w pełni z możliwości, jakie daje gra. Ciekawa w tym aspekcie jest również opcja, która pojawiła się grze w listopadowej aktualizacji w 2020 roku. Dzięki niej nie dość, że możemy swobodnie podróżować między światami, to możemy również wyjechać na urlop do każdego z nich. Wakacje w Wierzbowej Zatoczce i zwiedzenie domu Boba Pancake’a? Dlaczego nie?!

Możliwości rozwoju postaci

Jednym z ciekawszych rozwiązań, które pojawiły się w dodatkach do gry, jest na pewno drzewko rozwoju postaci. Dzięki niemu możemy rozwijać umiejętności naszego nadnaturalnego Sima lub celebryty. Opcja ta dodaje do gry sporo zabawy i element pewnego rodzaju wyzwania polegającego na jak najlepszym rozwinięciu postaci. Poza pozytywnymi bonusami oferują one również negatywny wpływ na naszą postać poprzez słabości u wampirów, czy dziwactwa u gwiazd. Funkcja ta bardzo rozwija codzienną rozgrywkę i dodaje do niej sporo zabawy, dlatego miło byłoby ją zobaczyć także w piątej części.

Galeria

Galeria to jedna z najważniejszych i najprzydatniejszych funkcji, które pojawiły się w czwartej odsłonie kultowego symulatora. Pozwala ona na dzielenie się własnymi budowlami lub Simami oraz pobieranie dzieł innych graczy. Brak pomysłu na dom dla naszych Simów? Potrzeba ciekawej postaci do naszej rozgrywki? Dzięki galerii wszystko to staje się naprawdę łatwe. Za pomocą jednego kliknięcia możemy podzielić się z całą społecznością naszą praca lub zaimplementować coś do naszej rozgrywki. Osobiście liczę, że galeria pojawi się w The Sims 5 i zostanie wzbogacona o kolejne funkcje. Może nawet ujrzymy w grze wyczekiwany przez część Simomamniaków tryb wieloosobowy?

Zablokowane obiekty

Rzeczą, która zaskoczyła wielu Simomaniaków, którzy po raz pierwszy uruchomili The Sims 4 było niewątpliwie to, że część obiektów nie była od razu dostępna do użycia. Wiele z nich wymagało osiągnięcia pewnego stopnia kariery lub wykonania przyjęcia na odpowiednim poziomie. Jest to naprawdę ciekawa opcja, ponieważ aby coś zdobyć musimy się naprawdę napracować. Dodaje to grze sporo realizmu i grywalności. W końcu w prawdziwym życiu również nie wszystko dostępne jest ot tak.

Pozostałe ciekawe funkcje

W The Sims 4 pojawiło się również sporo innych ciekawych funkcji, które miło byłoby zobaczyć w kolejnej odsłonie. Możemy do nich zaliczyć m.in. realistyczne rachunki, które pojawiły się w aktualizacji tuż przed premierą dodatku Życie eko. Na wyróżnienia zasługuje także działanie wyposażenia Sima, które w czwórce jest intuicyjne jak nigdy wcześniej. Możemy swobodnie sortować obiekty, dodawać do ulubionych, czy zaznaczyć wszystko na raz i sprzedać. Jest to naprawdę wygodne i przydatne w codziennej rozgrywce. A wy co dodalibyście jeszcze do naszej listy?

Komentarze

    • Popieram. W sensie spoko jeśli byłyby ukryte i faktycznie sim otrzymywałby je za awans czy wytworzyłby, a nie tak jak teraz, że widać część z nich w trybie kupowania są i nic nie da się z nimi zrobić i jeszcze zanim nie wiedziałam że istnieje kod na ich odblokowanie cały czas świeciły się na żółto :/

  1. Fajnie by było gdyby dali to w piątce. PS. Mam problemik z simsami. Gram na laptopie i otworzyłem sobie simsy w okienku to potem jak je włączałem to po intrze ekran robi się biały i nic nie mogę zrobić. Wiecie jak to naprawić? Z góry dziękuję

    • O, myślałam że tylko ja mam ten problem, ja go rozwiązałam tylko odinstalowaniem Simsów i zainstalowaniem, inaczej nie umiałam.

    • taak… Jak się przełączam na trójeczkę to zawsze mnie smuci, że Simy nie mogą w tym samym czasie jeść i rozmawiać albo przynajmniej siedzieć i rozmawiać ;((

      • Nie mogą? Z tego co kojarzę, jak siedzą przy jednym stole i jedzą, to w międzyczasie coś tam ze sobą rozmawiają. Fakt, nie na wybrane przez ciebie tematy, ale towarzystwo i tak rośnie.

  2. Ekwipunek niby intuicyjny, a własnych porządków w nim nie można zrobić np. żebym mogła aparat ustawić na samej górze, aby zawsze był pod ręką, a rzeczy rzadziej używane – gdzieś na szarym końcu. I te skrzynie… Ja uwielbiam skrzynie w Trójce – każda ma swój ekwipunek (nie jak w TS4, gdzie ekwipunek jest równie wspólny, jak zawartość lodówek 😉 ) i jeszcze zapamiętuje kolejność. Więc mogę sobie np. ustawić meteoryty od najmniej wartościowych, to tych najbardziej i żadne Ufo nie będzie mi częściej na parcelę przybywać 😀
    Tak, ekwipunek w Piątce powinien być taką hybrydą Trójki i Czwórki, ale nie taką hybrydą jak Czwórka (która miała brać wszystko co najlepsze z poprzednich części, zwłaszcza z Dwójki, a wyszło co wyszło 😀 )

    Widzę, że mój pomysł z muzeum zatacza coraz szersze kręgi 😀 Tzn. ja nie mówię, że Karol akurat ode mnie zerżnął, ale jak się zaczynałam dzielić tą ideą, to wiele osób było zdziwionych, że można trzymać swoje kolekcje poza miejscem zamieszkania. Jakoś nikt nie pisał, że “no, widziałem ten pomysł u XYZ i rzeczywiście się sprawdza”, dlatego uznaję, że jestem pionierem 😀

  3. Emocje? Obecne emocje do realizmu mają daleko, a przez nie wszyscy simowie zachowują się tak samo, cechy nic nie wprowadzają poza nastrójnikami, a wszystkie te modyfikatory sprawiają, że simowie mają wieczne nieprzerwane wahania nastroju

  4. Czwórka jest szczerze jedną z najgorszych części. Ja poproszę:
    Z TS2:
    -Fabuła i rozbudowanie rodzin, a nie takie kloce bez osobowości co w TS4,
    -Małe detale,
    -Wspomnienia,
    -Grywalność,
    -Otoczenia które mają więcej niż 3 parcele na krzyż,
    -Dodatki które są ciekawe a nie dodają byle co i kosztują 100zl (Wielkie Pranie lol) lub są skokiem na kasę (Star Wars..)

    Z TS3:
    -WYBOR między otwartym światem a tą parodia co ma TS4 (miało to być pierwotnie w TS4, zrezygnowali)
    -Ciekawe dodatki które nie są skokiem na kasę,.
    -SAMOCHODY
    -Personalizacja ubrań i mebli, nie że każdy mebel w innym kolorze i fakturze, w ciuchy w kolorach że biją w oczy,
    -Ilość cech Sima. Blagam, kto wymyślił że tylko 3????
    -Cechy Simow w ogóle bo to co ma 4 to żart,
    -Od początku można stworzyć Sima nadnaturalnego w CAS a nie trzeba tworzyć nowego i usuwać pierwszego. Deweloper spał jak testował..

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Autor nowinki

Podsumowanie

Opublikowano

reklama

Powiązane nowinki