Pierwsze urodziny The Sims Mobile! Co zmieniło się w ciągu roku?

Dzisiaj mija dokładnie rok od światowej premiery The Sims Mobile. Na grę czekaliśmy dość długo, bo od jej zapowiedzi do wypuszczenia minęło ponad dziesięć miesięcy. Nie zniechęciło to graczy, ponieważ filmy prezentujące rozgrywkę wyglądały naprawdę obiecująco. Ci odważniejsi pobierali grę z nieoficjalnych źródeł i przez ten czas mogli zauważyć jak wiele się zmieniało w samej rozgrywce. W tym wpisie postaramy się sprawdzić jak mobilna wersja lubianej przez nas wszystkich gry, ewoluowała podczas rocznej obecności na rynku.

Niespodziewane wybory

Wprowadzona funkcja, począwszy od 10 poziomu co jakiś czas przedstawia nam sytuację dwóch Simów, na którą musimy zareagować jedną z kilku opcji. Niektóre z nich dają bonusy punktowe podczas wydarzeń lub przedmioty. Niestety im lepszy wybór, tym większa zapłata Simoleonami, Babeczkami, bądź Gotówką.

Przyspieszanie wydarzeń

Przed rozpoczęciem każdego z wydarzeń, możemy skrócić jego wykonywanie płacąc odpowiednią liczbą Babeczek. Tym sposobem można zaoszczędzić nawet do kilku godzin.

Dodatkowe kształty pomieszczeń

Zniesiono ograniczenie budowania pokoi o czterech ścianach. Dodano różne kształty pomieszczeń, co pozwala na większe eksperymentowanie podczas budowy wymarzonego domu. Każde z nich jest niestety płatne jednorazowo Gotówką.

Identyfikator gracza

Dodanie tej opcji pozwala na szybkie zidentyfikowanie gracza podczas kontaktu z obsługą klienta. Unikalny identyfikator gracza znajduje się w prawym górnym rogu, na ekranie ładowania. Podczas rozmowy z konsultantem wystarczy podać kod składający się z cyfr, ułatwi to szybkie rozwiązanie nurtującego problemu.

LamaKurier

Zrezygnowano z lubianej przez wszystkich listy codziennych zadań, na rzecz LamaKuriera. Zadania są zdecydowanie trudniejsze do wykonania, a nagrodą jest żeton i punkty doświadczenia. Jest to minus dla osób, które zdobyły już 50 poziom i pomagając przez kilka godzin Emily, otrzymują w zamian tylko jeden żeton. Więcej o LamaKurierze przeczytacie tutaj.

Odblokowanie Nabrzeża

Pięć miesięcy po premierze gry odblokowano ostatnie miejsce na mapie. Pozwoliło to na dodanie dwóch nowych karier, laboratoryjnej i guru wewnętrznej harmonii. W późniejszym czasie udostępniono misje w których nagrodami były kariery astronauty i instruktora tańca.

Odblokowywanie kolorów obiektów

Była to jedna z najgorzej przyjętych nowości. Wprowadzenie blokad dla kolorów obiektów spowodowało wiele problemów z cenami. Po czasie większość błędów została skorygowana, a kwoty odpowiednio obniżone. Osoby, które grały w tym czasie miały okazję otrzymać rekompensatę w wysokości 150 Gotówki.

Stwórz Sima 2.0

W ostatniej aktualizacji całkowicie zmieniono narzędzie tworzenia Simów. Jest teraz bardziej przejrzyste. Dodano podziały na kategorie, a zakupione już obiekty znajdują się w schowku. Pojawiło się też wiele nowych ubrań.

Metamorfozy

W końcu wprowadzono możliwość edycji wszystkich Simów, którzy nie należą do innych graczy. Pozwala to na metamorfozę małych dzieci, dzieci i dorosłych nad którymi nie mamy kontroli w naszej rodzinie.

Powyżej zostały wymienione wyłącznie największe nowości, które w pewnym sensie zmieniły lub usprawniły rozgrywkę. W ciągu całego roku gra przeszła wiele zmian w interfejsie, dodano nowe historie, obiekty i sporo wydarzeń czasowych. To był dobry rok dla The Sims Mobile, ale zawsze może być lepiej.

A Wy, co myślicie o pierwszym roku gry na rynku? Może macie jakieś pomysły na nowe usprawnienia rozgrywki?

Zareaguj na nowinkę!
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
2
+1
0

41 KOMENTARZE

  1. Dlaczego mam wrażenie, że DotSim zajmuje się ostatnio tylko grą mobilną? Nie ma żadnych innych „newsów”? Czy to prawda, że z Maxis odszedł kolejny guru?

    • Widocznie nikogo ten guru nie obchodzi 😀
      Spokojnie, jak będzie aktualizacja ze strażą pożarną, to dopiero się zaczną newsy, że w TS4 stał się cud 😉

      • The Sims 1/2/3- jestem załamany ponieważ moi simowie ciężko pracowali, zdobywali awanse, ale przyszedł włamywacz i mnie okradł.
        The Sims 4- jestem załamany ponieważ w czwórce nie włamywaczy, kiedy pojawią się włamywacze?
        Dajcie już spokój z tymi włamywaczami, to jest amerykańska gra i może oni ich nie chcą.

        • Co mają włamywacze do bycia amerykańską grą? To, że ty masz traumę do złodziei w Simsach jest Twoim problemem. Nie mniej jednak nie każdy ją ma. Rozumiem, że przed dodaniem edycji terenu i małych dzieci też miałeś zdanie „może oni tego nie chcą”? SimGuru mówią, że słuchają Społeczności The Sims i ma ona wielki wpływ na rozwój gry. Myślę, że to tylko kwestia czasu, aż twórcy dodadzą do gry złodziei 😉

        • @Vince1994 już nie raz tłumaczyło ci się, dlaczego ludzie chcą złodziei w simsach, ale widać jak grochem o ścianę 😛 Dlatego to już zostawię, bo i tak masz to gdzieś.
          Wspomnę tylko, że idąc twoim tokiem rozumowania, powinni usunąć umeiranie simsów, bo komuś sim umarł i ma traumę. Albo komuś sim się utopił w basenie, więc powinni zakazać basenów. Albo powinni wyłączyć emocje, bo komuś sim umarł po wpadnięciu w histeryczny śmiech. Najlepiej w ogóle niech usuną wszystko, co powoduje jakiekolwiek zagrożenie i nieszczęścia w grze, bo przecież to nie tak, że to symulator życia czy coś, niech wszystko będzie cukierkowe i tęczowe, otoczone watą cukrową i piankami 😛

        • @Tokusa
          Kiedy napisałem że powinni usunąć umieranie simów, baseny, emocje? też nie uważam The Sims 4 są idealną grą, brakuje otwartego świata te ekrany ładowania mnie zniechęcają, brakuje postępu historii, no i te pakiety i akcesoria powinni skupiać się na dodatkach, jednak na dodatek trzeba długo czekać.

        • @Vince1994
          Tu nawet nie chodzi o włamywaczy, jako o element symulatora życia, tylko chodzi o to, żeby była jakaś trudność. Jakiś event, który spowoduje, że np. musisz sobie od nowa zarobić na telewizor, komputer albo jakiś obraz. Bo jak na razie, to w TS4 ja osobiście nie widzę żadnej trudności, a tak to chociaż byłoby to ryzyko, że przyjdzie włamywacz i ukradnie cały dorobek Twoich Simów.
          Tak jak to było w poprzednich częściach. Simowie mieli najdroższe sprzęty, przyszedł złodziej i ukradł, no i trzeba było od nowa zarabiać na te sprzęty, a nie zapominajmy, że w między czasie byłyby inne wydatki, np. rachunki, -100$ za namalowanie obrazu, koszty przygotowania posiłku i inne 😉

        • @Vince1994 właśnie takie czytanie ze zrozumieniem (a raczej bez zrozumienia) mnie boli. Chodziło mi o to, że tak wygląda twoje podejście do tematu złodziei, że gdyby iść tym tropem, trzeba by zakazać wszystkiego, co powoduje jakiekolwiek nieszczęście w grze.
          Tak jak Cold mówi, czwórka jest wręcz za łatwa, ciężko cokolwiek stracić, a twoim simom przestaje szybko grozić cokolwiek innego poza zgonem. Ba, nawet pożary zdarzają się raz na miliard lat (sama w ciągu prawie 4 lat rozgrywki miałam tylko jeden pseudo pożar. Który był dodatkowo najprawdopodobniej zbugowany, bo zapaliła mi się lampa wisząca, która znajdowała się z dala od kominka czy czegokolwiek. A wątpię by to było przepalenie się żarówek). Ogólnie czwórka potrzebuje tego, by działo się w niej coś, na co można by powiedzieć „cholera!”. By działo się coś, aby simy musiały to odrobić, odpracować. A nie by wszystko toczyło się nudnie bezpiecznie przez cały czas.

        • Ale byka zrobiłem 😛 W międzyczasie*
          Ciotka Ginewra nieobecna, to nie ma kto pilnować 😛

        • Gomene Cold. Powinnam też Hiruko zwrócić uwagę, że „złodziei” bez „j”, ale jak widać, ciotka się starzeje i jej słaby wzrok nie pozwala już na czytanie wszystkich komentarzy 😉
          Albo moja firma Ginewra & Company sp. z o.o. za dużo czasu mi zabiera… Choć aktualnie jest zastój na rynku 🙁

        • Na serio nadal was męczą? Po 4 latach chyba każdy się przyzwyczaił. Ja wręcz kocham ten zamknięty świat, bo rendering skupia sie na moim domu, a nie ranodmowym NPC.

          Dodatki i Pakiety są dobre, nie przesadzaj.

        • „rendering skupia sie na moim domu”
          Otóż nie tylko 😀 Pozostałe parcele w otoczeniu też są renderowane podczas jednego ładowania! Spróbuj wejść Tab-em do, któregoś z domów i zobaczysz, że są tam nawet załadowane meble. 😉

        • Jak zwykle powiedziałam ogólnie.
          Nie skupia się na całej mieścinie tylko głównie na moim domu lub danej parceli.

        • Serio Fiolek? Weź nie załamuj… czyli parcele z osiedla mogłyby się wczytywać szybciej, tylko… się twórcom nie chciało tego zoptymalizować. EA powoduje u mnie coraz niższe opadanie witek.
          Trzeba zobaczyć to na własne oczy… Sąsiedzi! Wielka Siostra zacznie patrzeć!

        • @Tokusa
          A nie lepiej gdyby wprowadzili otwarty świat i postęp historii? a włamywaczy nie lubię tak po prostu i mam to tego prawo, i nie chce żeby usunęli umierania simów i mam taki problem że emeryci żyją nawet jak pasek życia jest pełny, baseny w tej cześć ciężko uśmierć sima nawet jak nie ma drabiny i tak wyjdzie, emocje też nie chce żeby ich usuwali, pozdrawiam Maciej Vince 1994.

    • Sid, nie zajmujemy się wyłącznie grą mobilną. 🙂 Piszemy tak samo o The Sims Mobile jak o The Sims 4. Obecnie nie ma żadnych interesujących informacji ze świata gry. Co do Guru – do każdej pracy ludzie przychodzą i odchodzą. Jeżeli nie ma to wpływu na grę, nie jest to istotna informacja.

  2. Cześć! GlossyGem, jak można się z tobą w szybki sposób skontaktować? Chcę się z tobą skontaktować, ponieważ chciałbym przeprowadzić z tobą wywiad na jedną z simowych stron na FB.

  3. @Vince1994 sposób, w jaki sims 4 zostało napisane nie pozwala na połączenie całości w otwarty świat. Musieliby masę rzeczy przeprogramować i w sumie zmienić całkowicie grę, a tego nie zrobią, bo na tej samej zasadzie mogliby robić po prostu sims 5. Z postępem historii się zgadzam, ale to już mamy nawet dzięki modowi ze skryptami, MCC. I serio, czy ty zrozumiałeś co ja napisałam, czy nie zrozumiałeś tego co ja napisałam? To były przykłady by pokazać ci jak wyglądało twoje podejście do złodziei powyżej, nie przywalanie się „bo chcesz usunięcia śmiertelności simów”. Przykład. Tyle. A co do topienia w basenie, to wystarczy ten basen obramować płotkiem. Nie wyjdą.

  4. @Tokusa
    Rozumiem, i fajnie by było gdyby my gracze moglibyśmy włamywać się do innych domów i nie dać się złapać, kiedyś grałem takie gry że jak cię złapali do przegrywałeś, zgadzam się z tym że powinni skupiać się na rozgrywce ale już od roku nie ma żadnych akcesorii na szczęście, może zmienili politykę i teraz będą się skupiać na dodatkach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oglądaj SimStories